![]() |
Acest topic ,desi pare ca vrea sa intre prin tematica lui in intimitatea fiecaruia l-am initiat gindind ca el sa fie scris de crestinii ortodocsi si citit mai ales de cei care se indoiesc .se declara atei sau au pacate mari[ex.homosexualitarea sau altele].Poate ca ei citind aci impresiile noastre si punindu-le in balanta cu ale lor ,cu simtirea lor sufleteasca ,sa ajunga la concluzia ca tot mai bine e sa fii crestin ortodox,decit altceva.
|
Eu il percep pe DUMNEZEU ca UN SCUMP ,ca pe O MINUNATIE DE DUMNEZEU ,care a vrut sa ma ajute in viata mea ,sa ma scape de anumite neplaceri si atunci cind nu ma rugam LUI,dar respectindu-mi libertatea mea nu mi-a impus nimic ,chiar daca eu NU PRICEPEAM .Dar vai prin aceasta nepricepere a mea[care e si ea un grav pacat] nu am facut decit sa -i infig noi cuie in miini si picioare si sa-l sagetez in inima LUI ,sa-L inghesui si sa nu-i dau un loc inima mea.Doar indelunga lui rabdare cu mine si dragostea LUI pt oamenii pacatosi a reusit sa ma salveze din marasmul sufletesc in care ajunsesem;mila LUI mi-a indrumat pasii spre un duhovnic priceput [pe care nu as fi visat sa-l intilnesc vreodata] si m-a salvat de la pierire. Traiesc cu nadejdea ca ,in ciuda rugaciuni mele foarte imperfecte si de destule ori imprastiata ,voi obtine iertarea si mintuirea,utilizind si armele duhovnicesti puse la indemina de biserica ortodoxa.DOAMNE AJUTA!
|
oau... e foarte mult de scris aici. :)
a fost mai de mutl un om kre a vrut sa scrie o carte despre Dumnezeu. o carte in kre sa cuprinda tot ce e legat de Dumnezeu. si nu stia cum s-o structureze, nu stia cum s-o inceapa... noaptea s-a dus pe malul marii sa se plimbe... si la un moment dat vede un copil kre cara apa intr-o galetusa din mare intr-o groapa. si il intreaba "copile, ce faci tu aici?", copilul ii raspunde "vreau sa torn toata apa din mare in groapa". "dar este imposibil ceea ce vrei tu"... "mai lesne este a turna toata apa in groapa decat a scrie o carte kre sa cuprinda tot ce inseamna Dumnezeu" spune copilul dupa kre se face nevazut. atunci omul si-a dat seama k era un inger al Domnului si a inteles mesajul. am scris-o din minte... si e putin exagerata fata de ce ne propui tu, insa tot ne e greu sa spunem exact cum il percepem noi pe Dumnezeu. poate chiar imposibil. nu se pot exprima toate in cuvinte... poate de aceea nici nu avem atata putere de convingere asupra celor kre nu cred. |
Eu unul , nu-l percep pe Dumnezeu si nu l-am perceput vreodata.Depinde de semnificatia cuvantului "percepere" , acum , ce-i drept.Am avut momente in care am fost religios , momente in care mergeam in fiecare duminica la biserica - dar pe Dumnezeu nu l-am perceput.Poate ca am fost eu mai incapatanat, poate ca Dumnezeu nu exista - oricum asta tine de experienta mea personala , deci e irelevant.Daca se refera la perceptia biblica despre Dumnezeu, pot sa spun ca este in anititeza cu descrierea sofiaiugai. "Dar vai prin aceasta nepricepere a mea[care e si ea un grav pacat] nu am facut decit sa -i infig noi cuie in miini si picioare si sa-l sagetez in inima LUI ,sa-L inghesui si sa nu-i dau un loc inima mea.Doar indelunga lui rabdare cu mine si dragostea LUI pt oamenii pacatosi a reusit sa ma salveze din marasmul sufletesc in care ajunsesem" Sunt curios ce motiv ar avea Dumnezeu - daca ar exista - sa se simta dezamagit de propria sa neputinta. Este vina lui, sau poate are o placere pentru aceasta "durere imensa". Intrebarile sunt multe, raspunsurile sunt putine dar ce mai conteaza cand "caile Domnului sunt misterioase"?
|
Citat:
Bill Cooper despre Ceasornicarul lui Paley Pentru savantul care a trăit cu credința sa în puterea rațiunii, povestea se termină ca un vis urât. El a escaladat muntele cunoașterii; este pe punctul de a atinge cel mai înalt pisc; dar aici e întâmpinat de un grup de teologi care îl așteptau acolo de secole... (Robert Jastrow, astrofizician, God and the Astronomers) Este ironic că faptele științifice îl elimină pe Darwin, dar îl lasă pe William Paley ( o persoană pe seama căreia lumea științifică s-a distrat vreme de peste un secol) încă în competiție, cu șansa să devină câștigătorul absolut. (Sir Fred Hoyle, astronom, Evolution from Space) Yes, Sir Fred is right-Paley is in and Darwin is out (Duane Gish, paleontolog, Senior Vice President Institute for Creation Research) Nu cred să fi admirat vreodată o carte mai mult decât Teologia Naturală a lui Paley. (Charles Darwin) uține lucruri, pare-se, sunt noi sub soare, iar prezentul ne-a aflat la fel de dezbinați ca întotdeauna într-o controversă care s-a dezlănțuit deja de mai bine de două mii de ani. Nu doar filosofii și savanții, dar și omenirea în general ne apare împărțită în două tabere, două școli de gândire opuse și ireconciliabile. Problema se reduce, în ultimă instanță, la următoarele: de o parte cei ce contestă că universul nostru a fost creat, de cealaltă cei care contestă că nu ar fi fost creat. Ambele părți au convocat în fața publicului lor o multitudine înspăimântătoare de argumente și pledează în favoarea lor de ani de zile, dar cel mai important dintre aceste argumente, în jurul căruia s-a dus mereu marea bătălie, este cel al dovezii proiectului inteligent (evidence of design). Prezintă universul dovada că o gândire deliberată și proniatoare a fost implicată în crearea sa, ori nu? Dacă da, rezultă că această gândire plănuitoare și prevăzătoare poate proveni numai dintr-o Gândire/Minte care a fost în mod necesar mai mare decât universul pe care l-a creat. Dar dacă nu există o asemenea dovadă, cum susțin unii, atunci poate că universul a existat dintotdeauna, ori s-a înființat prin forțe accidentale și în întregime naturale. Disputa are o istorie fascinantă. Nu mai departe de anul 44 î.Hr., stoicul Cicero, fără îndoială cel mai valoros avocat din Roma antică, știind așadar cum să confrunte mărturiile divergente, a reliefat dovada proiectului inteligent in următorul fel: Când observi un cadran solar sau un ceas cu apă, vezi că ele indică timpul datorită modului în care au fost proiectate, și nu din întâmplare. Cum poți atunci să-ți închipui că universul, ca întreg, e lipsit de scop și de inteligență, când el cuprinde totul, inclusiv aceste artefacte și pe făurarii lor. Prietenul nostru Posidonius, precum știți, a făcut de curând un glob care în revoluția sa indică mișcările soarelui, ale stelelor și ale planetelor, ziua și noaptea, întocmai cum ele se petrec în cer. Acum, dacă cineva ar fi să ia acest glob și să-l arate oamenilor din Britania sau Scythia, ar putea măcar și unul din acești barbari să nu vadă că acestea au fost produsul unei inteligențe conștiente? Lucretius, pe de altă parte, care a trăit în aceeași vreme cu Cicero și care a îmbrățișat viziunea epicureică, a crezut că toate lucrurile au venit la existență pur si simplu prin ciocnirea întâmplătoare și eternă a atomilor, susținând că orice aparență de proiect era o aparență și nimic mai mult. Confruntarea nu a început cu Cicero și Lucretius, bineînțeles. Ea este mai veche decât oricare dintre ei doi, dar e interesant să-l vedem pe Cicero folosind un instrument de măsurare a timpului pentru analogia lui. Planul și măiestria desăvârșită, volumul uriaș de gândire care sunt implicate în făurirea oricărui măsurător al timpului, indiferent de mecanismul folosit, sunt extrem de grăitoare. Atât de mult încât această analogie a fost folosită cu mare succes și pasiune până aproape de zilele noastre. Doar că recent a fost făcută o încercare de a demonstra că analogia este eronată. În 1986 a apărut o carte intitulată Ceasornicarul orb (The blind Watchmaker). Ea a fost scrisă de Richard Dawkins, un savant evoluționist care a sperat să convingă că toate lucrurile au apărut în existență prin procese în întregime naturale. Era un argument obișnuit, dar la care Dawkins a sperat să adauge o nouă caracteristică P (înșelătoare), căzând de acord, cel puțin în principiu, cu aserțiunea creaționistă că orice ceasornic trebuie să aibă un fauritor. Totuși, el a susținut că ceasornicul (prin care el subînțelege universul) a apărut în existență întradevăr prin lucrarea unui ceasornicar, dar unul care era orb, și nu doar orb, dar și fără inteligență sau scop - o entitate negânditoare și inconștientă. Cunoscută altfel sub numele de selecție naturală. Lucrând în mod necesar la întâmplare, ceasornicarul lui Dawkins a trudit continuu de-a lungul milioanelor de ani, deși cu o finalitate pe care n-ar fi cunoscut-o niciodată, până când ceea ce a rezultat a fost un univers plin de o ingeniozitate și de o complexitate ce le depășesc de departe pe acelea ale oricărui ceas, un univers ale cărui legi, componente și procese funcționează și astăzi cu o mare precizie. Argumentul lui Dawkins, și de fapt întreaga tendință a cărții sale, era că nu este nevoie de un Creator inteligent pentru a face universul, pământul și omenirea să apară. În loc de aceasta, a susținut el, n-a fost vorba decât de o șansă favorabilă, într-adevăr minunată: un ceas nefăcut de nimeni, dintr-un nimic devenit instabil și care, într-o zi, a explodat - un ceas de o splendoare de negândit, al cărui proiect n-a avut nevoie de nici un proiectant și la meșteșugirea căruia nici un făurar nu a pus mâna. O schemă simplistă și atractivă care, se spera, și-ar împrumuta verosimilitatea teoriei evoluției o teorie care se află astăzi într-o cumplită nevoie de credibilitate. Dar vai, nimic nu e atât de simplu! Pentru că în calea scenariului lui Dawkins se afla un corpus de fapte bine stabilite, fapte de care savanții din domeniu erau conștienți de mulți ani. Printre ele este certitudinea, confirmată de ani de observație neîntreruptă, că selecția naturală, atunci când funcționează, o face numai asupra a ceea ce există deja. Ea nu poate crea prin ea însăși nimic nou. Mai mult, mutația genetică de care toți evoluționiștii și-au țintuit speranțele și asupra căreia selecția naturală doar cernând-o și eliminând-o dintr-o populație (mai degrabă decât inserând-o în aceasta) rezultă astfel întotdeauna dintr-o pierdere de informație și organizare, și niciodată dintr-un câștig. Mutația conduce în cele mai multe cazuri la stricăciune și sterilitate în interiorul unei specii care deja exista. Niciodată ea nu poate să funcționeze în avantajul uneia care nu există. Astfel, mutațiile sunt văzute ca fiind o pierdere în complexitate și ordine, și nu creșterea pe care o necesită teoria evoluției. La care se adaugă faptul că, în loc să fie un principiu creator, selecția naturală care acționează asupra unor asemenea mutații, este în esență un mecanism de siguranță care va rezista, mai degrabă decât să încurajeze, oricărei schimbări într-o populație deja stabilită. Altfel spus, selecția naturală este în cel mai bun caz un principiu conservativ, accidental unul distructiv, dar, în mod sigur, niciodată unul creativ. Dar, deși e mult deja, nu e totul, pentru că există și alte lucruri pe care noțiunea lui Dawkins trebuie să le treacă sub tăcere. De exemplu, ea nu dă seama așa cum trebuie de descoperirile recente din domeniile ADN-ului și al Teoriei Informației, care sunt inexplicabile dacă originile ADN-ului sunt atribuite pur și simplu vreunui accident primordial. Aceasta, deoarece nivelul extraordinar de informație organizată pe care îl întâlnim în codul genetic putea să apară nu dintr-o sursă conștientă, ci numai dintr-una inteligentă și informativă. E un fapt ce continuă săl surprindă pe orice savant ce lucrează în acest domeniu (as does the sheer mind-boggling complexity of the subject). Profesorul Werner Gitt, care este Directorul Procesării Datelor la Institutul de Fizică și Tehnologie din Braunschweig (Germania) arată că: Cea mai înaltă densitate a informației pe care o cunoaștem este cea a moleculelor ADN. Capacitatea de înmagazinare a ADN-ului, transportorul de informație al ființelor vii, este de 4,5x1013 ori mai eficace decât megacipul. Suma totală a cunoștințelor depozitate în prezent în bibliotecile lumii este estimată la 1018 terabiți. Dacă această informație ar putea fi înmagazinată în molecule ADN, 1% din volumul unei gămălii ar fi suficient pentru acest scop. Pe de altă parte, dacă această informație ar urma să fie încărcată cu ajutorul megacipurilor, am avea nevoie de o baterie mai înaltă decât distanța dintre pământ și lună. Molecula ADN - din care sunt compuse chiar și cele mai simple (unii ar spune cele mai primitive) forme de viață este astfel de 45 de milioane de milioane mai buna în păstrarea și transmiterea informației decât megacipul. Aceasta deoarece molecula ADN este un sistem tridimensional de înmagazinare a informației deosebit de complex, în timp ce megacipul este numai bidimensional. Dar capacitatea moleculei ADN de înmagazinare și de transmitere a unor cantități de negândit de mari de informație într-un mod atât de eficace nu ne spune însă de unde provine informația ca atare. Care este sursa acesteia? Teoria Informației, în care profesorul Gitt este unul din experții de frunte ai lumii, este o ramură importantă de investigație științifică, ce a arătat într-un mod convingător și solid că informația nu doar că nu apare, dar nici nu poate apărea din vreo stare de non-informație, tot așa cum viața nu purcede din ne-viață. Mai mult, informația a ajuns acum să fie recunoscută ca a Treia Cantitate Fundamentală a universului, care până în prezent era gândit a fi constituit numai din două cantități fundamentale: acelea de materie și energie. Molecula de ADN este, bineînțeles, materie. Activitățile sale sunt bazate pe energie. Dar informația pe care o transportă este cu totul și cu totul altceva. Cu alte cuvinte, nu ajunge să ai doar materie și energie pentru ca ADN-ul să funcționeze. Ceea ce este de asemenea necesar, cel puțin pentru început, este o infuzie masivă de informație, de care nici materia, nici energia nu sunt responsabile și pe care nici una dintre ele nu o poate suplini. Din nou profesorul Gitt ne spune: Potrivit lui Norbert Wiener, fondatorul ciberneticii și al Teoriei Informației, informația nu poate fi de natură fizică, deși ea e transmisă prin mijloace fizice: informația e informație, nici materie, nici energie. Nici un materialism care eșuează în a da seama de aceasta nu mai poate supraviețui. Dar, încă mai neliniștitor pentru materialist decât descoperirea recentă a informației ca A Treia Cantitate Fundamentală, este dumirirea asupra originii ei: Dacă în orice sistem este găsit un cod de bază, se poate conchide că sistemul își are originea într-un sistem mental și nu a apărut din întâmplare. Sensurile reprezintă întotdeauna concepte mentale. Ele sunt distincte de materie și energie. Ele și au originea într-o sursă inteligentă. Informația poate fi înmagazinată prin mijlocirea limbajului și transmisă prin transportori fizici. Informația însăși este în întregime invariantă. Cauza acestei invarianțe sălășluiește în natura ei non-materială. S-ar părea că în vreme ce unii materialiști erau ocupați căutând prin toate locurile greșite, unii fizicieni au dat întâmplător peste Mintea lui Dumnezeu. Informația cere ca sursă a sa inteligența, iar inteligența cere gândire. Totuși, făurind sintagma ceasornicarul orb Dawkins n-a încercat doar să adauge o nouă cotitură unei controverse vechi, ci aducea și un omagiu ranchiunos unui gânditor ce a trăit înaintea lui, William Paley, care, n mod ironic, argumenta acum aproape 200 de ani în urmă exact opusul a ceea ce Dawkins propunea acum. Dar potrivit acestuia, și în ciuda prinosului adus, argumentul lui Paley este greșit; glorios și pe de-a-ntregul greșit. Afirmația este nefericită, totuși, deoarece Paley, anticipându-l pe Dawkins în fiecare punct, argumentând ca să atribui întâmplării crearea universului e tot atât de ridicol ca și a susține că un ceas ar putea, la fel, să fie făurit din greșeală. Ceea ce reiese din ce în ce mai evident din tot ce spune Paley, este că toate argumentele lui Dawkins, fie ele chiar îmbrăcate în haine moderne, nu sunt doar lipsite de originalitate, dar sunt și expirate de peste două sute de ani. Astfel, contribuția care, s-a sperat, va fi adăugată controversei, se dovedește a nu fi, la urma urmei, atât de nouă. Dacă Paley a greșit sau nu glorios, poate să fie judecat de orice cititor al prezentei ediții a operei sale. Un specialist în biologie moleculară din zilele noastre (deși nu este un creaționist), se întâmplă să creadă că gânditorul englez a avut dreptate: De-a lungul ultimilor douăzeci de ani criticismul lui Hume a fost invalidat în cele din urmă. Paley nu doar că a avut dreptate susținând existența unei analogii între ființele vii și mașini, dar a fost de asemenea profetic într-un mod remarcabil întrevăzând că ingeniozitatea tehnologică din sistemele vii depășește complet orice lucru săvârșit vreodată de om. Paley argumentează ca părțile unui ceas sunt ele singure suficiente să ne convingă că ceasul tehnic să fi avut un făurar care nu doar că putea să vadă ceea ce făcea, dar care a înțeles toate legile fizicii care urmau să guverneze funcționarea ceasului, ca și scopul și finalitatea pentru care acesta a fost creat - să indice timpul. Și demonstrând aceasta prin întrunirea fiecărui criteriu al logicii și al bunului simț, Paley își dezvoltă în continuare analogia prin aducerea la cunoștința noastră a dovezilor în favoarea proiectului inteligent (design) și a finalității care sunt indiscutabil prezente în toate lucrurile vii, și nu mai puțin în noi înșine și în trupurile extraordinar de complexe în care noi locuim |
Stiti ce imi place mie la Dumnezeu? Ca El este cu totul altfel decat ni-L imaginam noi, chiar mai presus si decat cea mai celesta viziune a unui om cu o imaginatie fantezista sporita. Insusi starea lui de Dumnezeu, ii da carateristica de neconceput pt. noi oamenii. Precum si celebra replica a lui Dumnezeu din arborele arzand, adresata lui Moise: "EU SUNT CEL CE SUNT"
|
Dumnezeu este pretutindeni, mereu aproape,mereu atent,nciodata nepasator. Cateodata bate la usa inimii noastre,alteori intra pur si simplu( la mine asa a facut...nu mai tin minte cand,doar stiu ca m-am trezit inconjurata de multa multa iubire si cu o sete mare de Biserica:). Dar, mai ales,El e atotiubitor...Nu cred ca vom intelege vreodata cata iubire are pt noi.Si asta cred ca Il doare cel mai mult.
|
eu am simtit ajutorul lui Dumnezeu cand am avut examenele cele mai importante, cruciale inviata mea. m-am rugat cu multa ardoare si m-a ajutat sa le trec, desi nu eram pregatita ireprosabil. am considerat ca numai ajutorul lui a dat mintii mele toata puterea de concentrare si de prelucrare a informatiei in asa masura incat ma miram si eu ce rezultate grozave aveam, si de aceea nu m-am laudat niciodata cu performantele mele academice, pentru ca simteam ca meritul nu-mi apartine in totalitate.
|
Dumnezeu este totul,cu el incep si se sfarsesc lucrurile.Nu stiu unde am citit,vreuna din Evanghelii poate:la inceput a fost Cuvantul...si Dumnezeu era Cuvantul.Nu-mi vine-n minte sa reproduc textul de-o frumusete si-o gigasie neasemuita.Dumnezeu este numit pe drept Lumina oamenilor.Eu am orbecait prin intuneric cam mult,am ratacit chiar prin religiile de tip new age(credinta in reincarnare).Pentru mine Dumnezeu a fost chiar Lumina care mi-a luminat viata.Eu Il cautam,dar nu stiam unde ..era aproape dar eu cautam pe cai intortocheate,deschideam cate o usa si nu aflam nimic,ba mai buimaca ma trezeam,apoi deodata ce l-am cunoscut lucrurile au devenit atat de clare si m-am trezit un alt om; nu nasterile,nici nunta ci apropierea de Dumnezeu,regasirea lui mi-a provocat cea mai puternica emotie(sotul meu ajucat si el un rolisor in treaba asta),cea mai vie.M-a schimbat f.mult.
|
Grava si durereoasa problema e ca incepem sa-L percepem doar in noi si in afara noastra,parasind Biserica si cea mai importanta a sa Taina,sf Impartasanie.
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 04:00:08. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.