View Single Post
  #42  
Vechi 11.12.2008, 13:51:01
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Smile Al 7-lea Patriarh al Românilor

Dragă VSOVI, deoarece văd că tot n-ai înțeles ce-i cu al 7-lea patriarh, am să citez din blogul noulierusalimnip.wordpress.com un paragraf care poate va lămuri definitiv acest “mister”. Citez:

“Proorocie” despre patriarhii viitorului
“ În urma lui Iustin și în urma lui, se va sui pe tronul dumnezeiesc un om de mare valoare, care își va iubi oile și monahii și monahiile…” (25-26 mai 1978.)
Cine citește această proorocie n-are cum să nu fie tentat să se mire de acuratețea cu care ea pare că s-a împlinit. Într-adevăr, exprimarea “În urma lui Iustin și în urma lui, se va sui…” , deși pare ambiguă, nu se poate referi decât la a 7-lea patriarh, căci dacă era vorba de al 6-lea, s-ar fi formulat simplu “În urma lui Iustin se va sui…”. Or, al 7 patriarh instalat în Biserică este Prea Fericitul Daniel, binecunoscut ca “un om de mare valoare” , a cărei rodnică activitate de Mitropolit al Moldovei l-a confirmat și ca “un iubitor al turmei sale”. Surpriza însă apare atunci când coroborăm această proorocie cu o alta, cu același subiect, emisă în 29 aprilie/12 mai 1990. Aici se afirmă cu totul altceva: al 6-lea Patriarh este Teoctist! Într-adevăr, într-o enumerare a patriarhilor B.O.R, pe pozițiile 5 și 6 apare, în această “proorocie”, același patriarh: Teoctist. Explicația este simplă, și ea rezultă și din explicitarea ce se face mai departe în corpul acetei “proorocii”: Se consideră că Teoctist a fost patriarh de 2 ori! Între cele două păstoriri ar fi fost perioada de scurtă retragere la Sinaia din anul 1990, când patriarhul Teoctist a vrut, într-adevăr, să se retragă din scaun, copleșit de răutatea unor spirite potrivnice, care profitau de acele vremuri tulburi, de mare instabilitate politică. Proorocia din 1990 prezintă așadar următoarea listă de patriarhi. Cităm:
“Scoală-te din nou și șezi în mijlocul bisericii! Iată, citește aici:
1. Miron
2. Nicodim
3. Iustinian (sic!) (corect era Justinian)
4. Iustin
5. Teoctist
6. Teoctist
7.
Ia aminte, că Eu aleg din nou Ierusalimul și mă voi îmbrăca în mantia răzbunării” (29 aprilie/12 mai 1990)
Se nasc imediat câteva întrebări:
a. Cine e al 7-lea patriarh? Evident că, acum toată lumea știe “cine a descoperit America”. Dar atunci, în 1990, o proorocie care se respectă ar fi spus și numele celui de-al 7-lea Patriarh care urma să vină. Atunci, da!, credibilitatea ei ar fi câștigat o cotă impresionantă. Dar așa… la poziția 7 locul a rămas gol , deoarece nu se știa cine urmează.
b. Ce se ascunde în așezarea forțată a lui Teoctist de două ori în scaunul patriarhal? Este cunoscut că deși Patriarhul Teoctist a vrut să se retragă, voința lui nu s-a materializat în nimic! B.O.R. nu a avut alt patriarh decât pe Teoctist în acea perioadă, chiar dacă el era în concediu de odihnă la Sinaia. Nimeni nu i-a luat locul nici măcar o zi! Pretenția că pe tronul patriarhal au luat locul doi patriarhi cu același nume (Teoctist) care au ocupat pozițiile 5. și 6. este ridicolă. Ea urmărește însă ceva: să auroleze poziția a șaptea, în care liderii pucioși aveau mari speranțe că va fi așezat “omul lor”, arhiereul Irineu Bistriceanul. După cum se știe, soarta le fu potrivnică, și Irineu Bistrițeanul și-a prelungit statutul de episcop-vicar până în zilele noastre.
c. Ce viitor i se prezice patriarhului de pe poziția a 7-a?
Ei bine, ceea ce se spune despre acesta întrece toate așteptările (deși aici s-a aplicat la fix proverbul acela: “Nu-i pentru cel ce se potrivește, ci pentru cel ce se nimerește!”. Cităm din nou, ce i se “proorocește” în continuare lui Teoctist în 1990:
“ Ia aminte, că trebuie să stai încă o dată pe scaunul bisericii, că te-am găsit potrivit să așez prin tine pe cel de-al șaptelea uns. Ia aminte bine, că s-au împlinit cei șaptezeci de ani de sub puterea fiarei roșii. Acum Eu așez din nou Ierusalimul. Te-am adus a doua oară pe scaunul bisericii să-Mi pot așeza vremurile așa cum erau până la domnia fiarei roșii. Și Îmi voi unge prin tine cu untdelemnul sfințeniei pe cel de-al șaptelea uns. Acela este de la Mine; întru acela binevoiesc. Peste el voi coborî legile Mele pe care Mi le-ați stricat; cu el voi îndrepta iarăși vremurile pe care Mi le-ați schimbat; și cu el voi netezi cărările și voi îndrepta calea vieții, ca să vină spre Mine poporul Meu cel orbit de nelegiuiri. Ia aminte, că ți-l voi face cunoscut. Iată toiagul și crucea biruinței. Păstrează-le pentru ungerea acestui slujitor al Meu. Amin, amin, amin. (29 aprilie/12 mai 1990)
În încercarea de a decripta acest text, ajungem volens – nolens la niște contradicții inacceptabile.
Cei “șaptezeci de ani de sub puterea fiarei roșii” sunt oarecum aplicabili la puterea comunistă din Rusia, în care Revoluția Bolșevică a răsturnat monarhia în anul 1917. Deși, nu sunt nici măcar șaptezeci, ci șaptezeci și doi (sau chiar 73 – căci proorocia are loc în 1990!”). Nu este aplicabilă interpretarea că este vorba de comunism în genere, adică la scara întregii planete, deoarece comunismul a continuat să reziste în lume foarte bine și liniștit, până în zilele noastre, măcar în China și în Cuba. Întrebarea care se pune imediat este: ce are comunismul din Rusia cu cel din România? (în afară de o origine comună) Nimic, îndată ce ele au evoluat diferit: în spații diferite și în timpuri diferite și în perioade diferite și cu conducători diferiți. Comunismul în România a durat “doar” 44 de ani, din 1945 până în 1989. Or, în această “proorocie” este vorba în mod clar despre România, deoarece se pretinde că “cel de-al șaptelea uns” va “îndrepta iarăși vremurile” și va “netezi cărările “ schimbate sub puterea “fiarei roșii” și va “îndrepta calea vieții “. Dar în nici un caz nu s-ar fi putut face acestea după “șaptezeci de ani de sub puterea fiarei roșii”, ci abia după 44 de ani!
Dar ce să însemne oare “îndreptarea iarăși a vremurilor”? Ea se referă la “stilul nou”, care a dus schimbarea zilelor în care se țin sărbătorile din calendar.
S-au împlinit aceste “proorocii” înlănțuite ca un șirag de mărgele? Nu s-a împlinit niciuna.
Teoctist nu l-a mai “uns” pe Irineu Bistrițeanul cu “undelemnul sfințeniei”, ca să ajungă direct patriarh (adică, fără alegeri – deși îi era drag și-l prețuia mult), pentru că însăși procedura de alegere a patriarhului a suferit între timp schimbări importante, în care cuvântul de recomandare, sau propunerea, sau desemnarea neoficială ( prin “ungere”) a succesorului de către vechiul patriarh a fost înlocuită prin procedura democratică a alegerilor libere și secrete. În aceste condiții Irineu n-a avut nici cea mai mică șansă. Nici măcar nu a figurat printre candidați, pentru că nici n-a dorit s-o facă.”Toiagul și crucea biruinței” prin care urma să fie “uns” Irineu Bistriceanul, “întru care binevoise “Dumnezeul de la Noul Ierusalim-Pucioasa” s-au dovedit a fi niște himere și niște minciuni fără nici o putere sau autoritate.
Stilul nou n-a fost schimbat cu cel vechi, așa cum năzuiau în secret liderii pucioși, iar “vremurile” au rămas tot “neîndreptate”.
“Netezirea cărărilor “ n-a mai devenit apanajul Patriarhului, ci a rămas tot la îndemâna politicienilor vremii, care le-au netezit cum au putut, sau mai degrabă cum au vrut, încât unele hopuri au ajuns dâmburi, iar altele hârtoape.
Și acum, ne întoarcem la prima “proorocie”. Păi dacă Patriarhul Daniel este “un om de mare valoare, care își iubește oile, și monahii și monahiile”, de ce nu vin monahii și monahiile de la “Mănăstirea Noul Ierusalim” la el, în dealul Patriarhiei, și în virtutea acestei“proorocii, să-i sărute mâna , să-l recunoască drept Patriarh și să i se supună ca niște fii duhovnicești? Aida, de! Asta chiar că e inacceptabil pentru îngâmfații de pucioși, care se cred fiii duhovnicești ai Celui Prea Înalt. Pezevenchii ăștia de monahi fără potcap și monahii fără culion preferă să-l proclame fraudulos și “în taină” ca Patriarh-fantomă al Bisericii-fantomă numită Noul Ierusalim, pe… Irineu Bistriceanul, pe care-l pomenesc la slujbe în panegirice, iar de Daniel nici nu vor să audă! Halal împlinire a “proorociei” lui Verginica! Bașca, nici pe episcopul locului, Nifon Mihăiță, nu-l recunosc acești “monahi” pezevenchi care vor musai “neatârnare”, deși “mânăstirea” de la Pucioasa ar fi trebuit să i se supună lui Nifon întru totul spre ascultare, fiind în eparhia Sfinției Sale. Nu-i vorbă, că nici măcar stareț n-au “călugării” de la Pucioasa, ca să-i conducă pe calea frumoasei ascultări, așa că…unde nu-i cap, vai de picioare!

Am încheiat citatul.
Așa că, dragă VSOVI, ne trebuie cap ca să nu dăm cu piciorul în țepușe, cum bine zici.
Maria Margareta
maargaareetaa@gmail.com