
15.12.2008, 22:44:34
|
|
Traducerea fragmentului de articol de mai sus este revelatoare
Traducerea:
[SIZE=3]Apoi este necesar ca acest ghid [calauza] spiritual/a sa aiba in jurul sau un cerc apropiat de fii spirituali care il respecta si il stimeaza. Pana la acest punct, aceasta este de inteles.[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]Totusi, aceasta boala se manifesta atunci cand fiii spirituali devin adepti/discipoli ai acestui lider. Aceasta se produce in urmatorul mod: parintele spiritual are, poate, cateva calitati datorita carora atrage oamenii. El poate fi un ascet, poate avea o ravna entuziasta [zel fervent], poate sa fie un bun orator [vorbitor], sau caritabil/milostiv. Dar el poate de asemenea sa fie in mod natural inteligent , viclean, planuind diverse artificii pentru a-si atrage admiratia fiilor sai spirituali. Poate ca el este cu adevarat virtuos la inceput. Totusi e posibil ca el sa fie plin de ura/vrajba, disimuland aceasta latura a sa si punandu-si in valoare anumite elemente pozitive. Atunci, virusul cultului eroului inconjoara /izoleaza pe fiii spirituali care fac parte din imediata vecinatate a aceluia. Acest virus debuteaza cu magulirea/lingusirea. Cand anturajul imediat al acestui Staret este compus din calugari si calugarite si cand batranul le permite sa il linguseasca, atunci apare boala.[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]Daca batranul respinge lingusirea si imprastie/disipa nuantele flatarii lingusitorilor, si-i mentine pe acestia la o distanta care sa-i asigure siguranta, atunci el este izbavit/salvat.[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]Totusi, daca Staretul nu se opune la aceasta, atunci un cerc “demonic” se creeaza, in sanul caruia batranul este la originea cultului eroilor printre cei care il lauda, si, in continuare se inconjoara de acest cult asemanator tamaii linguselii. Atunci, chiar daca batranul este in continuare virtuos, zguduit de ceata linguselii, va tinde sa creada ca are aptitudini de care nu dispune. El este convins ca este un nou Sfant Marcu de Efes, un nou Sfant Teofan Studitul, un nou Sfant Maxim Marturisitorul, un nou stalp al Ortodoxiei.[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]Cercul apropie discipolii (“heruvimii” si “serafimii” Batranului !) sa laude cu zel admirabilele virtuti ale Batranului pe langa cei care nu se gasesc in apropierea acestuia. Caci in jurul primului cerc al liderului au aparut noi cercuri concentrice. Cea mai mare parte a lor inteleg “noi convertiti” la care lumina batranului parvine prin trecerea lor dincolo de Heruvimi si de Serafimi, “ingerii cei cu sapte aripi” ai Batranului. Ei il numesc “Maestru”, “Sfantul Parinte”, “Micul nostru Tata” si “Sfantul Staret”. Deasupra acestui staret proclamat sfant, nu se afla decat Dumnezeu, de la care acesta primeste revelatii divine. Nici o autoritate eclesiala, episcope sau sinoade, nu este deasupra acestui “sfant staret”, decat icoanele Mantuitorului Hristos. “Chiar daca un inger din cer” le vorbeste de rau despre invataturile adorabilului staret in ochii discipolilor sai, care sunt subiectul psihologiei multimilor.[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]Fotografiile/imaginile batranului acopera complet peretii caselor discipolilor , ca si fotografiile/imaginile cantaretilor si sportivilor in camerele tinerilor de astazi. Si adoratorii [calugari si calugarite, se intelege…] eroului au in chiliile lor mai multe fotografii ale staretului lor sfant decat icoane ale Mantuitorului Hristos.[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]Ei (admiratorii acestui staret) declara fara sa roseasca ca il vor urma pe batran oriunde acesta zboara, este de la sine inteles, in iad. Indiferent ce ar fi spus adoratul batran, este considerat de catre discipoli o dogma de credinta. Acestia inventeaza sarbatori anuale pentru a-l cinsti pe Batran, icoane ale batranului sunt schitate in vreme ce acesta se mai afla inca in viata si dupa moartea sa acestea sunt transportate in rame aurite precum arca verighetei de casatorie. Cavoul/mormantul sau este venerat si obiectele sale personale sunt date in acelasi timp ca si recompensa. Nimeni nu este admis intre discipolii sai daca acela nu pica in genunchi pentru a venera icoana imaginara pe care si-au creat-o chiar ei insisi pentru Batranul lor. [/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Razvan[/SIZE]
|