View Single Post
  #120  
Vechi 24.12.2008, 08:19:00
Mirean Mirean is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.03.2007
Mesaje: 1.660
Implicit visarionisti...secta?

In special pt. geo.nektarios
Nu uita ce am spus: problema nu este diac Visarion, predicile sale sunt bune. Problema este "turma", adica cei aflati in "lucrare" care au organizare proprie, paralela fata de BOR si, asa cum am vazut personal, interpretare proprie a Scripturii si Traditiei. Referitor la criteriile de interpretare a Sf. Scripturi si a Sf. Traditii recomand, cel putin, capitolul dedicat din "Dogmatica", de Remete (mai schematic si mai pe intelesul tuturor), sau publicatia omonima avandu-l ca autor pe Zagrean. Prietene, daca ii contesti unii preoti, bachiar ierahie (asa cum rezulta dintr-o postare anterioara) ce cauti la Teologie? Ma duce gandul la "lucrare" si la faptul ca visarionistii au preoti preferati...
Ca sa intaresc cele spuse (referitor la caracterul de secta al miscarii visarioniste) citeste mai jos:

Secta are anumite caracteristici prin care se impune înt-un anumit mediu social, caracteristici prin care atrage noi adepți și prin care supraviețuieste. Aceste caracteristici diferă de la o grupare la alta, în funcție de interesele și motovațiile acesteia. În general exista însa unele caracteristici regasite la majoritatea sectelor, acestea fiind:
1. Ruptura abruptă cu creștinătatea istorică.
2. Tendinta spre perfectionism.
3. Tendinta de a supra-aprecia lucrurile secundare.
4. Comunitatea exclusivã a celor mântuiți.
5. Rolul central al grupării în sfârșitul lumii.
6. Conducător carismatic sau mesianic.
7. Dependentã psihologicã fatã de grup.
Deși acest complex și variat, cele de mai jos reprezintă schema clasică de aderare la o sectă: • Individul vulnerabil se întâlnește cu grupul. • Conducătorul (conducătorii) grupului se prezintă pe sine ca un binevoitor care îi poate îmbunatați viața. • Individul răspunde pozitiv, are parte de o creștere a respectului de sine și a sentimentului de securitate, acestea având loc pe fundal psihologic. Individul poate fi considerat ca “racolat". • Prin intermediul împărtășirii de experiențe, a mărturisirilor și a exemplelor individualizate, conducătorul(ii) grupului capătă acces la punctele tari și la cele slabe ale individului. • Prin mărturisiri ale membrilor grupului, prin denigrarea “concurenței” (alte biserici sau grupuri religioase), prin accentuarea constanta a amintirilor rușinoase ale individului și a altor slăbiciuni, prin îndoctrinarea treptată cu sistemul de gândire strict și închis al sectei, se afirmă superioritatea grupului ca un adevăr fundamental. • Mărturisirile membrilor, întărirea încrederii individului în grup, amintirea discretă a slăbiciunilor individului și diferite forme de presiune îi creează individului sentimentul că bunăstarea lui viitoare, sub toate aspectele, depinde de respectarea credințelor grupului, mai exact a “programului de schimbare". Aceste tehnici de influențare sunt însoțite de o subminare a respectului de sine al individului (de exemplu prin exagerarea păcătoșeniei faptelor pe care individul trebuie să le mărturisească), suprimarea sau slăbirea gândirii critice prin alocarea de sarcini care să ocupe cât mai mult din timpul liber al individului și prin repetarea constanta că numai lucruri rele se pot întâmpla dacă nu se respecta rețeta de “transformare” sau mântuire a grupului. Aceste manipulări îl fac pe individ sa-și exprime loialitatea față de grup și să se angajeze să se schimbe conform cu schema locala. De acum el sau ea va fi considerat ca fiind “pe cale” (ca mergând pe calea “mântuirii", “iluminării", “curățirii", etc.). Dependența individului față de grup este deja creată și afirmată implicit sau explicit. Mai mult, el sau ea accepta autoritatea grupului în definirea binelui sau a răului, în inima individului precum și în ceea ce privește lumea. Convertitul face apoi obiectul așteptărilor nerealist de mari din partea grupului. Se afirmă “cu dragoste” potențialul de care este el capabil, în timp ce membrii grupului mărturisesc cu putere nivelurile la care au ajuns ei sau idolii lor (conducătorii sau fondatorii grupului). Misiunea de căpătâi a grupului (o falsa mântuire) sunt o justificare pentru toate expectațiile denaturate. Deoarece cuvântul grupului este întotdeauna adevărat iar gândirea “negativa” nu este acceptata, eșecurile individului sunt numai și numai ale lui, în timp ce îndoielile personale sau criticile sunt eliminate sau redefinite că păcate personale. Individul are parte de o alienare tot mai mare. Firea lui de dinainte de a veni în sectă este eliminată; îndoielile cu privire la grup sunt eliminate din gândire; este menținut sentimentul de vinovație de a nu te ridica la nivelul așteptărilor grupului. Singura adaptare posibila este fragmentarea și compartimentizarea. Nu este surprinzător deci că mulți doctori consideră disocierea ca reprezentând miezul tulburărilor și disfuncționalitaților legate de secte. Alienarea individului va atrage după sine ruperea psihologica, dacă nu și fizica, de lumea exterioară, în special de familie. Informațiile din exterior amenință să tulbure falsul sistem de valori și echilibru al individului, pe care acesta le-a preluat de la grup în încercarea de a se conforma cerințelor implicit afirmate ale grupului. Aceasta alienare accentuează dependența individului față de grup. Grupul promovează echilibrul disociativ al individului, încurajând activ dependenta acestuia, de exemplu prin exagerarea “păcatelor” din trecut și a conflictelor cu familia, prin denigrarea celor din afara, prin folosirea de cântări care să abată orice gândire critica și prin oferirea de posibilități prin care individul poate ocupa un anume loc în structura grupului (de exemplu a lucra în beneficiul grupului, a vinde reviste pe strada, a munci pentru construirea/întreținerea locului de adunare). Grupul favorizeazã dependența crescândă a individului, prezentând pericole și tragedii care se vor întâmpla dacă individul sau o forță din afară (vizita unui membru al familiei, de exemplu) tulbura echilibrul disociativ care îi permite lui sau ei să funcționeze în acel sistem închis. De obicei pedeapsa este de natura psihologică sau metafizica. În unele secte, la inițiativa conducătorului grupului sau a unor membrii “fierbinți pe cale", individul este ostracizat, evitat si catalogat ca având un “duh rau” sau ca fiind rebel. Mai mult, individul este avertizat că dacă perseverează în acea atitudine critică, își pierde mântuirea și, în general, îl așteaptă iadul. Trebuie amintit ca aceste amenințări sau pedepse apar în contextul unei dependențe față de grup și al unei alienări psihologice (separări) față de sistemul de suport din trecut. Aceasta face avertizările grupului mult mai puternice decât avertizările folosite de grupările religioase tradiționale, de genul “vei ajunge în iad dacă mori având un păcat de moarte". Rezultatul acestui proces, atunci când este dus până la capăt, este o persoană care vrea să pară foarte fericită, dar care ascunde o suferință adâncă. Cu un zâmbet nenatural pe față, persoana va mărturisi cum i s-a schimbat viața și chiar cum “frații” au devenit oxigen pentru ea. În aceste cazuri dependența este totala iar persoana nu concepe sa-și trăiască viața separat. Întâlniri cât mai frecvente, petrecerea împreună a timpului, presărată cu mărturisiri personale, totul creează un univers închis și îi dau individului senzația că nici nu ar putea trăi fără grup. Persoanele care încep să se gândească să părăsească adunarea se văd supuși anumitor presiuni să rămână. Unii foști membri povestesc ca au avut nevoie de luni, chiar ani de zile pentru a găsi puterea să plece. Unii au fost atât de intimidați încât au plecat în secret. Urmărind toate acestea putem concluziona că mișcarea sectară este un pericol iminent la adresa societății Bisericii, indivizilor și nu în ultimul rând a societății. Rolul nostru, al oamenilor care trăim într-o societae este să ne pastrăm identitatea, în primul rând a noastră ca oameni, si mai apoi ca membrii ai Bisericii și ai societații, și nu numai a noastră ci și a semenilor noștri.

Detaliat la [COLOR=#800080]http://wapedia.mobi/ro/Sect%C4%83[/COLOR]

Si repet:
Oricum, nu uita
10. Va indemn, fratilor, pentru numele Domnului nostru Iisus Hristos, ca toti sa vorbiti la fel si sa nu fie dezbinari intre voi; ci sa fiti cu totul uniti in acelasi cuget si in aceeasi intelegere.
11. Caci, fratii mei, despre voi, prin cei din casa lui Hloe mi-a venit stire ca la voi sunt certuri;
12. Si spun aceasta, ca fiecare dintre voi zice: Eu sunt al lui Pavel, iar eu sunt al lui Apollo, iar eu sunt al lui Chefa, iar eu sunt al lui Hristos!
13. Oare s-a impartit Hristos? Nu cumva s-a rastignit Pavel pentru voi? Sau fost-ati botezati in numele lui Pavel?
Reply With Quote