View Single Post
  #65  
Vechi 09.01.2009, 08:25:21
patinina34's Avatar
patinina34 patinina34 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.11.2008
Locație: peste oceane si peste mari
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.185
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru patinina34
Implicit Talcuirea evangheliilor de peste an (65)

2. Scurtă vreme după logodna Mariei cu Iosif interveni Bunavestire. Despre aceasta nu știa nimeni decât Maria și Elisabeta, căreia ea s-a destăinuit.
Era însă în vigoare aspra Lege a lui Moise (Deuteronomul 22, 20-21) după care fata nemăritată, dacă se dovedea că a avut relații sexuale cu vreun bărbat, trebuia dusă înaintea casei tatălui ei și ucisă cu pietre.
Această Lege o amenință și pe Maria. Căci Maria era fata, nemăritată și, însărcinată fiind, cădea sub asprimea Legii; trebuia omorâtă cu pietre.
Iosif, logodnicul ei, după întoarcerea ei de la Elisabeta, cu surprindere bagă de seamă că este însărcinată. Și el, de la sine înțeles, își închipuia că însărcinarea Mariei nu putea proveni decât din niște relații inceste cu vreun bărbat.
El se găsea acum pus în o mare dilemă. Să ia de nevastă pe această fată este o rușine pentru dânsul; să o denunțe că în timpul de la logodnă și până acum ea a căzut în păcat, a cărui urmare se vede (vs. 19), nu-i venea la socoteală. Ea îi era rudenie și lui îi era milă de ea să o vadă lapidată în urma denunțului lui. Fiind om bun și milos, se gândea cum să desfacă logodna, să o lase în voia sorții ei.
Atunci interveni Providența (vs. 20). Îngerul Domnului i se arătă lui Iosif în vis și, făcând apel la originea lui și la fireasca legătură dintre această origine și Mesia, îi zice: nu te teme a lua pe Maria sub scutul tău, și a face ca în ochii lumii ea să fie considerată ca nevasta ta, că însărcinarea ei nu provine din relații firești cu vreun bărbat, ci „de la Duhul Sfânt este“. „Nu te teme“, căci aceasta nu-ți va fi spre rușine, ci spre cea mai înaltă cinste. Tu ai menirea să o scutești de asprimea Legii firești, pe ea, care este însărcinată mai sus de prevederile Legii. Tu ai menirea să o scapi pe ea de la moartea, pe care i-ar da-o asprimea Legii; și tot tu ai menirea ca (vs. 21) pe Cel ce se va naște dintr-însa să-L scapi de la moartea, pe care i-ar da-o asprimea tiranului; tu ai menirea să fii educatorul Aceluia. Căruia Îi vei pune numele Iisus, adică Mântuitor, căci El va mântui pe popor de păcate. (vs. 22). Nașterea din fecioară, cu conlucrarea Sfântului Duh, este o împlinire de proorocire, căci, prin glasul Proorocului Isaia (7, 14), Domnul Dumnezeu a vestit lumea zicând: „Iată, Fecioara în pântece va lua și va naște Fiu și vei pune numele lui Emmanuel“, nume, care corespunde misiunii Lui, adică „Dumnezeu cu noi“. El, ca Dumnezeu, are să ia chip omenesc, ca să poată fi văzut, auzit de noi, pipăit de noi, să petreacă între noi, ca om, să fie Dumnezeu cu noi!
Ne putem închipui fericirea bunului Iosif când s-a văzut ales de Dumnezeu ca să fie un factor atât de important în pregătirea mântuirii lumii. Și (vs. 23, 24), cum nici nu se putea altfel, el a și luat pe Maria la sine; în fața lumii s-a arătat ca și cum el i-ar fi bărbat și ca și cum el ar fi tată firesc al pruncului, pe care ea Îl purta în sân. El s-a arătat vrednic de înalta misiune, pentru care a fost ales.
Emmanuel – ca noi Dumnezeu nu se referă numai la timpul cel scurt de vreo 33 de ani, cât Hristos-Mântuitorul, ca om, a petrecut între oameni, ci și la timpul nostru. Și cu noi este El. Și noi Îl vedem, Îl pipăim, Îl vedem și Îl auzim neîncetat în învățăturile Sale; Îl pipăim, Îl simțim prin credință că este cu noi, lângă noi, în noi. Mai mult: noi îl primim și trupește în trupul nostru, în casa sufletului nostru.
Așa fiind, cum Iosif vrednic s-a arătat de alegerea sa de-a fi apărătorul și educatorul lui Iisus, și noi să ne silim a fi vrednici de societatea Lui, vrednici de a fi purtătorii trupului Lui în trupul nostru; vrednici de a face din trupul nostru locaș Mântuitorului nostru, Mântuitorului lumii întregi.
Vrednici vom fi de distincțiunea dumnezeiască dacă, curățită de fapte rele, vom păzi casa sufletului nostru și o vom ține veșnic împodobită cu fapte bune; dacă, iubindu-L, vom împlini poruncile Lui (Ioan 14, 21).
Primii chemați să-I facă locuință, să-L apere de profanarea celor răi, sunt preoții, atât pentru ei personal, cât și pentru parohienii lor. Ei sunt chemați să-L vadă, să-L audă, să-L simtă în întreagă ființa lor mai mult decât alții. Ei, prin urmare, și sunt primii chemați a se arăta vrednici de misiunea lor, ca creștini și ca exemplu pentru alții, în calitate de preoți.
__________________
Doamne, fie voia Ta, nu voia noastră!
http://sashaparagulla.blogspot.com/
Reply With Quote