Citat:
În prealabil postat de cristiboss56
Pofta trupeasca vine la oameni uneori : 1. Din multimea sangelui, alteori, 2. Din hrana sau bautura pre multa, din somn mult si din rasfatare, apoi, 3. Din lucrarea diavolului, 4. Din clevetire si 5. Din inaltarea mintii, cand cel nepata se inalta intru sine, socotindu-se mai vrednic decat altii. Pe unii ca acestia din urma il slobozeste Dumnezeu sa cada, pentru a-si veni intru șimtire din smerenie, facandu-li-se cu asta pricina de mantuire. Caci cel mandru pana nu cade , nu se smereste.
|
Nu vei desfrana ( Iesire 20, 13 ) nici nu vei savarsi adulter, ca sa nu te faci in loc de madular al lui Hristos, madular al unei desfranate, sa fii taiat din trupul dumnezeiesc, sa cazi din mostenirea dumnezeiasca si sa fii aruncat in gheena. Pentru ca, daca conform legii iudaice, trebuia sa fie arsa fata preotului, prinsa in desfranare, deoarece il umilea pe parintele ei, cu mult mai mult nu trebuie sa fie ars in focul vesnic, cel care a alipit asemenea intinare Trupului lui Hristos ? ( se intreaba pe buna dreptate Sfantul Grigorie Palama ) . Inchei cu o concluzie dura dar atat de adevarata a aceluiasi Sfant : Mai mult , de la aceasta privire vicleana , nefericitul ajunge si la savarsirea in trup a faptei pacatoase. Dar de ce vorbesc doar despre desfranari si adultere, si de toate intinarile, care sunt legate de functiunea fireasca, de vreme ce omul fara infranare se porneste si spre desfranarile impotriva firii, atunci cand ia seama cu curiozitate la frumusetea trupurilor ?