View Single Post
  #54  
Vechi 21.01.2009, 22:42:51
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Sub înaltul patronaj al Universității Teologice Aristotel în colaborare cu Societatea de Studii Teologice Spoudon, a avut loc la Tesalonic, în septembrie 2004, Conferința Teologică Inter-Ortodoxă cu tema: „Ecumenismul - Geneză, Așteptări, Dezmințiri”, întrunire academică la care au luat parte episcopi, preoți și profesori teologi din întreaga lume. Cu o înaltă ținută teologică, șaizeci de vorbitori, dintre care și episcopi din majoritatea Bisericilor Ortodoxe locale, au analizat fenomenul ecumenismului sub toate aspectele. În urma celor cinci zile de prelegeri și dezbateri, participanții la Conferință au subscris următoarelor concluzii, prezentate mai jos.

[SIZE=+1]ECUMENISMUL - ORIGINI, ASTEPTARI, DEZMINTIRI[/SIZE]
Ecumenismul este o creație a catolicismului și protestantismului, în spatele căruia se ascunde lupta împotriva Sfintei Biserici a lui Hristos
Apărut în sânurile protestantismului la începutul secolului XX, ecumenismul se prezintă ca o încercare sincretistă de unire a lumii protestante, dezbinată până acum în nenumărate grupări și secte. Ecumenismul nu are nici o legătură cu caracterul a-tot-sfințitor și a-tot-cuprinzător al Bisericii, deplinătate care se păstrează în sens geografic și ecleziologic întru Una Sfântă, Sobornicească și Apostolică Biserică, cea care continuă să creadă ceea ce a fost crezut „dintotdeauna, pretutindeni și de către toți” sfinții.

Prezența și manifestarea ereziilor și schismelor nu vatămă nici unitatea, nici universalitatea și nici sobornicitatea Bisericii - ea continuă să fie una, sfântă și a-tot-cuprinzătoare peste tot pământul. Sectele și ereziile cum sunt „bisericile” catolice și cultele protestante din Apus, ca și „bisericile” necalcedoniene din Răsărit, nu sunt bisericile legitime și adevărate ale acelor ținuturi, deoarece nu se regăsesc în unitatea credinței și în sobornicitatea ființei adevăratei Biserici a lui Hristos - Biserica Ortodoxă. Privind lucrurile în adevăratul lor sens teologic, așa-numitul „Consiliu Mondial al Bisericilor” de la începuturile sale și până acum, ca propovăduitor al ecumenismului protestant, merită a purta denumirea de „Consiliul Mondial al Ereziilor și Schismelor”.
În urma Schismei celei Mari de la 1054, papalitatea a dat o puternică lovitură în unitatea și sobornicitatea Bisericii, atrăgând în erezie Biserica Romei prin primirea ereziilor precum Filioque, a infailibilității și a primatului papal. Și prin acestea și multe alte erezii, dintr-o biserică ce până atunci fusese ortodoxă - ce a dăruit lumii numeroși sfinți, martiri și mărturisitori -, Roma a devenit o biserică apostată și eretică.
Rupându-se de Biserica cea una și adevărată, noua autoritate religioasă a Romei nu numai că nu și-a atins dorința de „cucerire creștină” a Apusului, dar a devenit prizoniera scolasticismului și năzuințelor secularizante ale papalității, fiind zămislitoarea de mai apoi a noi erezii și schisme - precum Reforma protestantă din secolul XVI - abateri ce în timp au alunecat în variate forme precum anglicanismul și paleo-catolicismul.
Atacând ființa divino-umană a Bisericii lui Hristos, biserica eretică a Romei a preschimbat învățătura dumnezeiască cu cea pământească prin întemeierea unei autorități statale ce impune alături de noile dogme, o deplină stăpânire asupra credincioșilor, înșelări ce odată răspândite, au condus în cele din urmă la decreștinarea și secularizarea întregii Europe.
Moderatorii și participanții la prezenta Conferință au primit definirea limpede și firească a ecumenismului, lăsată de Sfântul Iustin Popovici în scrierile sale: «Ecumenismul este numele de obște pentru toate pseudo-creștinismele, pentru pseudo-bisericile Europei Apusene. În el se află cu inima lor toate umanismele europene cu papismul în frunte, iar toate aceste pseudo-creștinisme, toate aceste pseudo-biserici nu sunt nimic altceva decât erezie peste erezie. Numele lor evanghelic de obște este acela de „pan-erezie”» [1].
Timp de cinci veacuri, de la Marea Schismă până la cucerirea Cetății Bizanțului de către turci în 1453, dialogurile teologice ce au însoțit strădaniile de unire dintre Roma și Constantinopol au devenit nefolositoare, deoarece latinii - neîndemnați de adevărata pocăință - nu au arătat dorința renunțării la înșelare și de a se reîntoarcere la Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică Biserică.
Iconomiile și pogorămintele de dragul unirii, în cele ale credinței ortodoxe, au fost dintotdeauna respinse de conștiința trează și nepărtinitoare a Trupului Bisericii. În ciuda orgoliilor lumești și a intereselor politice, dorințele ortodoxe de unire ale trecutului niciodată nu au condus spre îndepărtarea de învățăturile apostolice, amestecarea și uniformizarea religioasă și la propovăduirea iubirii umaniste, precum au adus dialogurile ecumeniste ale secolului XX. Toată învățătura Sfinților Apostolilor și a Sfinților Părinți arată cum „nu poate fi loc pentru compromis în cele ale dreptei credințe” [2].
Dezbinările papismului nereușite în atâtea secole au fost înlocuite, de la începutul secolului XX, cu falsele uniri din sânul ecumenismului, mai ales după ce hotărârile Conciliului II Vatican (1963-1965) au întărit și legalizat în lucrarea unionistă ecumenismul protestant. Cu toate acestea, papismul și protestantismul suferă din ce în ce mai mult de pierderea încrederii în America, Europa și pretutindeni în lume.
Prin ecumenism aceștia doresc să fie acoperiți, să-și ascundă înstrăinarea de adevărata și singura Biserică a lui Hristos, să legalizeze și să întărească cea mai mare erezie eclesiologică din toate timpurile: anume că Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică nu mai există și că a încetat la un moment dat a mai fi. Iar din această orbire ecumeniștii creștini nu simt nevoia de a căuta în afara necredinței lor adevărata Biserică și mântuirea, deoarece cred, într-un chip înșelător, că orice confesiune creștină păstrează fragmente din adevărul și ființa Bisericii.
——————————————————————————–
Note:
[1] Arhim. Iustin Popovici, Biserica Ortodoxă și ecumenismul, Tesalonic, 1976, p. 224
[2] Sfântul Ierarh Marcu al Efesului, Scurta scrisoare, P.G. 159, 1931C.

Preluat de pe: http://ro.altermedia.info/antisistem...iala_2632.html

Ce vor ecumenistii mai clar decat atat? O conferinta interortodoxa la care au participat reprezentanti ai Bisericilor Ortodoxe Autocefale care au declarat ca ecumenismul este EREZIE MONDIALA si mai mult, cei care accepta ecumenismul, se leapada pe de-a 'ntregul de Preadulcele si Preamilostivul nostru Mantuitor Iisus Hristos, devenind slugi ale lui mamona, fie cu stiinta, fie cu nestiinta!...

Domnul sa ne pazeasca si sa aiba mila de noi, pacatosii!

Romeo
Reply With Quote