Sf. Iustin Popovici - Despre EREZIA UMANISTA a occidentului latin si protestant
[continuarea mesajului anterior]
Aceasta este metoda Ortodoxiei ridicata la rangul de
[COLOR=black]„dogma” în lucrarea mântuirii pacatosului de pacat – metoda [/COLOR]
[COLOR=black]Sfintei Traditii în chip de Dumnezeu înteleptit dezvoltata si [/COLOR]
[COLOR=black]legiuita în Biserica Ortodoxa de catre Sfintii Parinti si [/COLOR]
[COLOR=black]formulata cu dumnezeiasca insuflare de catre Sfântul Simeon [/COLOR]
[COLOR=black]Noul Teolog: „Binele nu este bine, atunci când nu se face bine”.23 [/COLOR]
[COLOR=black]În lumina acestei evanghelice si sfinte Traditii ortodoxe e [/COLOR]
[COLOR=black]o atrocitate antievanghelica si anticrestina a-l omorî pe pacatos [/COLOR]
[COLOR=black]pentru pacat. Aici nici o inchizitie nu se poate declara sfânta. [/COLOR]
[COLOR=black]În ultima instanta, toate umanismele omoara pe pacatos [/COLOR]
[COLOR=black]pentru pacat, nimicesc pe om împreuna cu pacatul – fiindca nu [/COLOR]
[COLOR=black]Îl vor pe Dumnezeul-om Care-i singura mântuire a omului si [/COLOR]
[COLOR=black]de pacat, si de moarte, si de diavol. Cel ce nu e pentru [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeul-om e prin aceasta împotriva omului si este un [/COLOR]
[COLOR=black]asasin al omului, prin urmare un sinucigas caci îl lasa pe om în [/COLOR]
[COLOR=black]deplina putere a pacatului, a mortii si a diavolului, de care [/COLOR]
[COLOR=black]poate sa-l mântuiasca numai Dumnezeul-om si nimeni altul [/COLOR]
[COLOR=black]sub soare. Procedând cu pacatosul în felul acesta, omul [/COLOR]
[COLOR=black]umanist în chip inevitabil savârseste o crima: ucide propriul [/COLOR]
[COLOR=black]s au suflet, se preda singur iadului, spre vesnica petrecere [/COLOR]
[COLOR=black]laolalta cu diavolul, cu acest „ucigator de oameni dintru început” [/COLOR]
[COLOR=black](In. 8, 44). Iar prin aceasta împarateste si stapâneste în mod [/COLOR]
[COLOR=black]absolut monstruoasa si universala dogma etica iezuito-[/COLOR]
[COLOR=black]umanista: „scopul scuza mijloacele”. [/COLOR]
[COLOR=black]Ce da omului Dumnezeul-om si nimeni altul nu îi poate [/COLOR]
[COLOR=black]da? Biruinta asupra mortii, asupra pacatului, asupra [/COLOR]
[COLOR=black]diavolului, Viata Vesnica, Adevarul Vesnic, Dreptatea Vesnica, [/COLOR]
[COLOR=black]Binele Vesnic, Dragostea Vesnica, Bucuria Vesnica, întreaga [/COLOR]
[COLOR=black]plinatate a Dumnezeirii si a desavârsirilor dumnezeiesti. [/COLOR]
[COLOR=black]Vorbind apostoleste, Dumnezeul-om da oamenilor „cele ce [/COLOR]
[COLOR=black]ochiul nu a vazut si urechea nu a auzit si la inima omului nu s-au [/COLOR]
[COLOR=black]suit câte a pregatit Dumnezeu celor ce-l iubesc pe El” (I Cor. 2, 9; [/COLOR]
[COLOR=black]Isaia 64,3; Ieremia 3,6). [/COLOR]
[COLOR=black]Cel de-al doilea Conciliu de la Vatican e o renastere a [/COLOR]
[COLOR=black]tuturor umanismelor europene, o renastere de cadavre, fiindca [/COLOR]
[COLOR=black]de când Dumnezeul-om Hristos este prezent în lumea [/COLOR]
[COLOR=black]2 3 Sfântul Simeon Noul Teolog, Cuvântarea 18 si 68. Editia Zagoraios, Smirna, 1886, [/COLOR]
[COLOR=black]p.105 si 364. [/COLOR]
[COLOR=black]pamânteasca, orice umanism este un cadavru. Si asa stau [/COLOR]
[COLOR=black]lucrurile, întrucât Conciliul a ramas cu încapatânare la dogma [/COLOR]
[COLOR=black]infailibilitatii papei – a omului. Privite din punctul de vedere [/COLOR]
[COLOR=black]al Dumnezeului-om Celui Vesnic Viu, al Domnului Iisus [/COLOR]
[COLOR=black]istoric, toate umanismele seamana mai mult sau mai putin cu [/COLOR]
[COLOR=black]niste utopii criminale, fiindca în numele omului ucid si [/COLOR]
[COLOR=black]nimicesc pe om în felurite chipuri ca entitate psiho-fizica. [/COLOR]
[COLOR=black]Toate umanismele savârsesc o lucrare nebunesc de tragica: [/COLOR]
[COLOR=black]strecoara tântarul si înghit camila, iar prin dogma [/COLOR]
[COLOR=black]infailibilitatii papale lucrarea aceasta a fost ridicata la rangul [/COLOR]
[COLOR=black]de dogma. Toate acestea sunt înfricosatoare, înfricosatoare [/COLOR]
[COLOR=black]pâna la groaza desavârsita. De ce? Fiindca însasi dogma [/COLOR]
[COLOR=black]despre infailibilitatea omului nu este altceva decât cumplitul [/COLOR]
[COLOR=black]prohod a oricarui umanism, de la acela al Vaticanului ridicat la [/COLOR]
[COLOR=black]rangul de dogma, si pâna la umanismul satanizat al lui Sartre. [/COLOR]
[COLOR=black]În panteonul umanist al Europei toti zeii sunt morti, în [/COLOR]
[COLOR=black]frunte cu Zeus-ul european. Sunt morti pân a ce în inima lor [/COLOR]
[COLOR=black]vestejita va rasari pocainta cea cu desavârsita lepadare de sine, [/COLOR]
[COLOR=black]cu fulgerele si durerile Golgotei sale, cu cutremurele si [/COLOR]
[COLOR=black]schimbarile la fata ale învierii sale, cu viforele si înaltarile ei [/COLOR]
[COLOR=black]aducatoare de roade. Si atunci? Atunci nesfârsite vor fi [/COLOR]
[COLOR=black]slavosloviile lor catre Cel Ce în veci este de viata Facator si de [/COLOR]
[COLOR=black]minuni Lucrator Dumnezeul-om, cu adevarat Singurul Iubitor [/COLOR]
[COLOR=black]de oameni din toate lumile.[/COLOR]
[COLOR=black]Care este inima dogmei cu privire la infailibilitatea papei [/COLOR]
[COLOR=black]respectiv a omului? Dez-divino-umanizarea omului. Lucrul [/COLOR]
[COLOR=black]acesta îl urmaresc toate umanismele, chiar si cele religioase. [/COLOR]
[COLOR=black]Toate îl întorc pe om la pagânism, la politeism, la îndoita [/COLOR]
[COLOR=black]moarte, duhovniceasca si fizica. Îndepartându-se de [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeul-om, tot umanismul s-a preschimbat treptat în [/COLOR]
[COLOR=black]nihilism. Lucrul acesta îl arata crahul contemporan al tuturor [/COLOR]
[COLOR=black]umanismelor în frunte cu papismul, parintele direct sau [/COLOR]
[COLOR=black]indirect, cu voie sau fara voie, al tuturor umanismelor [/COLOR]
[COLOR=black]europene. Iar crahul, crahul catastrofal al papismului consta în [/COLOR]
[COLOR=black]dogma infailibilitatii papei si tocmai dogma asta e culmea [/COLOR]
[COLOR=black]nihilismului. Prin dogma aceasta omul european a dogmatisit [/COLOR]
[COLOR=black]si hotarât dogma autarhicitatii (autosuficientei) omului [/COLOR]
[COLOR=black]european, si în felul acesta pâna la urma a aratat ca nu are [/COLOR]
[COLOR=black]nevoie de Dumnezeul-om si ca pe pamânt nu exista loc pentru [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeul-om caci „Vicarius Christi” îl înlocuieste în chip [/COLOR]
[COLOR=black]desavârsit. În fapt, din dogma aceasta traieste, pe aceasta o [/COLOR]
[COLOR=black]urmeaza si o marturiseste cu încapatânare oricare umanism [/COLOR]
[COLOR=black]european. [/COLOR]
R.
[continuare in postul urmator]
|