12. La Pucioasa se minte “de îngheață apele”.Cap.II:Avatarurile celor două pietre vii
[COLOR=blue]12. La Pucioasa se minte “de îngheață apele”. Cap.II : Avatarurile celor două pietre vii (Partea a IX-a)
[/COLOR] [COLOR=blue]De atunci, tată, n-am mai găsit sprijin pentru ei de la cei cu care am pornit la începutul Meu cel de acum, și în care v-am avut și pe voi [/COLOR][Comentariu (#91) :[COLOR=#00ccff]A șaptesprezecea[/COLOR] formulare acuzativă la adresa artiștilor Zidaru. Ei sunt văzuți ca făcând parte dintr-un [COLOR=#00ccff]grup conspirativ[/COLOR] îndreptat împotriva liderilor, ceea ce e puțin probabil. Mai degrabă și ei au dobândit în decursul timpului (fără să vrea) o opinie asemănătoare cu a tuturor celorlalți nemulțumiți.][COLOR=blue] alăturați ca să ajutați sarcinii Mele de azi. Acești copii Mi-au fost striviți de defăimarea care a lucrat cu viclenia omenească a duhului cel potrivnic Mie, și apoi ei au fost disprețuiți, și apoi ei au luptat fără siguranță prin dureri, străini [/COLOR][Comentariu (#92) : Singuri s-au înstrăinat, singuri au decis să plece din incinta “mănăstirii”, singuri și-au amenajat “[COLOR=blue]Legănuțul[/COLOR]”, adică locul de retragere și l-au înzestrat apoi cu tot confortul, inegalabile în oricare din celelalte clădiri aparținătoare comunității. Baie, apă caldă, WC în casă, până și încălzire centrală în pardoseală au pus. Desigur că trebuie înțeles că “singuri” nu înseamnă că “au fost singuri”, sau “au lucrat singuri”, ci că “au decis singuri”. Pentru că toate lucrările s-au făcut nu prin munca lor, ci prin munca întregii comunități, inclusiv a acelora din “mănăstire” de care cei doi spuneau că se despart, pentru că nu-i mai pot suferi și nu mai pot fi suferiți.] [COLOR=blue]și alungați de amenințări reci, de vina care se pune lor pentru nestatura celor ce s-au ridicat fără de veste[/COLOR] [Comentariu (#93) : Vina care se pune liderilor pucioși este pentru nestatura lor, nu a celor “ce s-au ridicat fără de veste” (printre aceștia se numără și Zidarii). Pentru minciună, pentru aroganță, pentru îngâmfare, pentru nedragoste, pentru diletantism, capricii și obtuzitate.][COLOR=blue] să-Mi răstoarne puterea Mea[/COLOR] [Comentariu (#94) :Aceasta este adevărata teamă: nu cumva să fie ei răsturnați de la putere, și să le ia alții locul.][COLOR=blue] în porți, și porțile au fost atunci zdruncinate, și tot mai zdruncinate apoi. O, și cât M-aș fi bucurat să fi fost măcar voi dulci pentru durerile Mele, [/COLOR] [Comentariu (#95) :[COLOR=#00ccff]A optsprezecea[/COLOR] formulare acuzativă la adresa artiștilor Zidaru. Ei sunt acuzați că au fost [COLOR=#00ccff]acri[/COLOR] cu stăpânii lor, în loc să-i aduleze și să le cânte în strună.][COLOR=blue] drepți pentru adevărul lucrurilor, [/COLOR] [Comentariu (#96) :[COLOR=#00ccff]A nouăsprezecea[/COLOR] formulare acuzativă la adresa artiștilor Zidaru. Ei sunt acuzați că au fost [COLOR=#00ccff]nedrepți[/COLOR] cu stăpânii lor.][COLOR=blue] înțelepți împotriva minciunii și a vorbirii de rău peste cei de sub povara Mea, [/COLOR][Comentariu (#97) :[COLOR=#00ccff]A douăzecea[/COLOR] formulare acuzativă la adresa artiștilor Zidaru. Ei sunt acuzați că au fost [COLOR=#00ccff]neînțelepți[/COLOR]pentru că n-au stăvilit minciunile și vorbirile de rău la adresa liderilor lor. Dar neînțelepciunea se limitează la a combate doar minciunile și vorbirile de rău îndreptate împotriva celor doi lideri? N-ar fi trebuit să fie o atitudine valabilă față de oricine?][COLOR=blue] împlinitori întru totul a [/COLOR][COLOR=#ff6600](sic!)[/COLOR][COLOR=blue] doririlor Mele peste fiii poporului Meu, pe care mereu, mereu l-am dorit frumos ca și Mine pe el. [/COLOR][Comentariu (#98.) :[COLOR=#00ccff]A douăzeci și una[/COLOR] formulare acuzativă la adresa artiștilor Zidaru. Ei suntacuzați că [COLOR=#00ccff]n-au fost împlinitori întru totul ai pretențiilor ridicate de liderii[/COLOR] cei pretențioși, “întru numele Domnului”.][COLOR=blue] Mi s-a pus mereu sare pe rană[/COLOR] [COLOR=blue], tată, [/COLOR][Comentariu (#99) :[COLOR=#00ccff]A douăzeci și doua[/COLOR] formulare acuzativă la adresa artiștilor Zidaru. Ei suntacuzați indirect că “[COLOR=#00ccff]au pus sare pe rană[/COLOR]”, adică în loc să se împotrivească celor care îi contestau pe “prooroci”, au fost de aceeași părere cu ei.][COLOR=blue] și n-am găsit credincioșie[/COLOR] [COLOR=blue]în cei [/COLOR] [COLOR=blue]cu care la începutul Meu cel nou M-am sprijinit după voia Mea. [/COLOR][Comentariu (#100) :[COLOR=#00ccff]A douăzeci și treia[/COLOR] formulare acuzativă la adresa artiștilor Zidaru. Ei suntacuzați că au fost [COLOR=#00ccff]lipsiți de credincioșie[/COLOR], alături de toți ceilalți entuziaști cu care s-a pornit la început “noua lucrare a cuvântului.”][COLOR=blue] A crescut prea mult voia omenească, tată, și Eu Mă temeam[/COLOR] [COLOR=blue]mereu[/COLOR] [Comentariu (#101) : Frica este o apreciere improprie și blasfemiatoare pentru Dumnezeu. Cine se teme, înseamnă că nu are dragoste. Cine nu are dragoste, înseamnă că nu L-a cunoscut pe Dumnezeu, și deci tot ce a vorbit, a vorbit de la el, nu de la Dumnezeu. Iată ce spune [COLOR=#993300]Sfânta Scriptură[/COLOR]: [COLOR=#993300]“Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire… ...[/COLOR][COLOR=red]În iubire nu este frică[/COLOR][COLOR=#993300], ci iubirea desăvârșită alungă frica, pentru că frica are cu sine pedeapsa, iar cel ce se teme nu este desăvârșit în iubire”.(I Ioan 4: 8,18.)[/COLOR]][COLOR=blue] pentru soarta lucrării Mele și a poporului Meu, care nu mai e de mult liniștit și cu putere în el[/COLOR] [Comentariu (#102) : Cum poate fi compatibilă această afirmație cu o alta, aflată mai spre sfârșitul scrisorii, care are cu totul altă nuanță? Iată cele două afirmații, puse una lângă alta:
[COLOR=blue]“…poporului Meu, care nu mai e de mult liniștit și cu putere în el…”[/COLOR]
[COLOR=blue]“…că mare este poporul Meu între neamuri…”[/COLOR]
Întrebarea pe care și-o pune oricine care compară aceste fraze este următoarea: Cum poate fi mare între neamuri un popor care nu are de mult pace interioară și nu mai are de mult putere în el?][COLOR=blue]. Le arătam mereu [/COLOR][COLOR=red]celor din porți[/COLOR] [vezi Comentariul (#1)][COLOR=blue] tot ce este rău în popor,[/COLOR] [vezi Comentariul (#102)][COLOR=blue] le arătam primejdiile care pândeau[/COLOR] [Comentariu (#103) : Dimpotrivă, au fost la Pucioasa multe, prea multe situații intempestive, răsturnări de situații, trădări, evadări, părăsiri pașnice dar neanunțate, ale unor creștini care s-au săturat de comportamentul insuportabil al liderilor lor. Toate acestea au fost neașteptate surprize atât pentru lideri, cât și pentru ceilalți “frați și surori”, rămași mai departe “pe baricade”, dovadă că nici nu s-a știut, nici nu s-a bănuit nimic din cele ce se vor întâmpla: “proorocii” pucioși habar n-aveau despre schimbările cele ce vor urma.][COLOR=blue] gata să lovească peste lucrarea Mea prin ambiția cea omenească a celor ce nu au iubit ascultarea, iar cei ce-Mi sunt venirea Mea [/COLOR][vezi Comentariul (#101) ][COLOR=blue]se temeau, tată, căci nu erau primiți cu vestirile de la Mine și nu mai erau crezuți, și așa îi despărțeau pe ei de Mine cei ce nu-i primeau de la Mine. Mintea omenească și vederea care nu vede de la Dumnezeu[/COLOR] [COLOR=blue], n-am putut s-o scot din cei la care M-am umilit ca să-Mi ajut cu ei [/COLOR] [COLOR=blue]lucrarea venirii Mele și pe cei de sub ea. Duhul minciunii, duhul bârfei, duhul vorbirii de rău și al căinării, care n-au umilința cea mântuitoare în om, [/COLOR] [Comentariu (#104) : Întrucât cei mai de ajutor susținători ai lucrării au fost artiștii Zidaru, rezultă că ei sunt primii cărora li se potrivesc aceste reproșuri. Așadar, mintea omenească și vederea care nu vede de la Dumnezeu, duhul minciunii, duhul bârfei, duhul vorbirii de rău și al căinării, sunt tot atâtea [COLOR=#00ccff]acuze[/COLOR] la adresa răzvrătiților în general și a artiștilor Zidaru în special. Cu pogorământ consemnăm numai [COLOR=#00ccff]patru[/COLOR] la număr: [COLOR=#00ccff]1.mintea[/COLOR] și [COLOR=#00ccff]vederea nedumnezeiască[/COLOR]; [COLOR=#00ccff]2.minciuna[/COLOR]; [COLOR=#00ccff]3.[/COLOR] [COLOR=#00ccff]bârfa[/COLOR] și [COLOR=#00ccff]vorbirea de rău[/COLOR] ; [COLOR=#00ccff]4.căinarea[/COLOR], adăugându-le la celelalte douăzeci și trei de acuze formulate anterior la adresa artiștilor Zidaru. În total s-a ajuns deci la [COLOR=#00ccff]douăzeci și șapte[/COLOR].] [COLOR=blue]acestea toate și altele ca acestea Mi-au stors vlaga [/COLOR][COLOR=red]purtătorilor Mei cei disprețuiți,[/COLOR] [vezi Comentariul (#1)][COLOR=blue] iar inimioarele lor dulci și duioase după fii de Dumnezeu născuți și făcuți, s-au asprit în ei[/COLOR] [Comentariu (#105) : Consemnăm aici o palidă recunoaștere a comportamentului alterat, necreștinesc, al celor doi [COLOR=blue]lideri absoluți[/COLOR] de la Pucioasa. Realitatea este însă mult, mult mai dureroasă, și cei care i-au cunoscut îndeaproape pe cei doi [COLOR=blue]satrapi[/COLOR] știu mai bine care este adevărul, căci de aceea ei au și îngroșat repede corul revoltaților și al răzvrătiților.] [COLOR=blue], căci temerea care nu i-a mai slobozit pe ei de sub ea [/COLOR][vezi Comentariul (#101)][COLOR=blue] ,
[/COLOR]
|