View Single Post
  #385  
Vechi 12.02.2009, 12:32:40
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit Caruselul ereziilor

[COLOR=purple]Misterele Pucioasei (LIX)[/COLOR]
[COLOR=purple] Cartea “[/COLOR][COLOR=purple]Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa [/COLOR][COLOR=blue]( Cap.XLII.[/COLOR] Caruselul ereziilor [COLOR=blue])[/COLOR] - Partea a V-a

Ereziile despre vămile văzduhului sunt reproduse cu consecvență și în alte locuri. O altă exagerare este cerința ca soroacele să se facă neapărat cu mâncare de post, despre care se pretinde că e singura care “este primită”:
[COLOR=blue]“ Sunt vămile pline ca ciorchinii de struguri, că [/COLOR][COLOR=fuchsia]nu se mai fac soroacele[/COLOR][COLOR=fuchsia]plăcute lui Dumnezeu[/COLOR][COLOR=blue], [/COLOR][COLOR=fuchsia]ca să poată trece sufletul treaptă cu treaptă[/COLOR][COLOR=blue]. Faceți soroace plăcute lui Dumnezeu, cu [/COLOR][COLOR=fuchsia]mâncare primită la Dumnezeu[/COLOR][COLOR=blue].” (31 decembrie 1987/ 13 ianuarie 1988 )[/COLOR]
[COLOR=blue]“ …Cel mai plăcut soroc e cel făcut în post, [/COLOR][COLOR=fuchsia]cu mâncare de post[/COLOR][COLOR=blue] și fără băutura satanei. Adevărul vi-l grăiesc, că dacă preotul a gustat băutura satanei, nici slujba nu e primită. Poate că acel răposat a mai avut și el greșeli, dar [/COLOR][COLOR=fuchsia]dacă cei rămași îi fac soroace plăcute lui Dumnezeu, urcă treaptă cu treaptă[/COLOR][COLOR=blue], și îl aduce Dumnezeu la locul lui; Dumnezeu îi dă locul la fericire. Nu lumea care-ți cere băutură îl scapă pe răposat, ci Dumnezeu.” (25 iunie/8 iulie 1988 ) [/COLOR]
[COLOR=blue]“…Lumea nu știe nimic. [/COLOR][COLOR=fuchsia]Nu sunt primite soroacele cu mâncare de carne și cu băutura satanei[/COLOR][COLOR=blue]. Pentru răposați nu se pune așa ceva. Pentru ei se face mâncare curată, dacă s-ar putea [/COLOR][COLOR=fuchsia]mai mult în posturi[/COLOR][COLOR=blue].” (29 septembrie 1988 )[/COLOR]

[COLOR=blue]21.[/COLOR] Credincioșii trebuie să se spovedească numai la preoți buni, iar apoi să se canonisească singuri
[COLOR=blue]“ Fiilor, vă mai dau o povață bună; [/COLOR][COLOR=fuchsia]căutați un preot bun[/COLOR][COLOR=blue], sau vedeți, poate vrea cel de aproape, dar ia cartea cu toate păcatele și să nu rămână nimic nespus, că orice lucru mic te încurcă și satana abia așteaptă. Și chiar dacă nu-ți dă preotul canon, [/COLOR][COLOR=fuchsia]fă-ți singur[/COLOR][COLOR=fuchsia]canon [/COLOR][COLOR=blue]și numai apoi să iei sfânta Fărâmiță Nu lua sfânta Împărtășanie cu sufletul încărcat de păcate, că luați foc care vă arde și în loc să vă mântuiți, mai rău vă osândiți[/COLOR][COLOR=blue]…[/COLOR][COLOR=blue]” (12 ianuarie 1984) [/COLOR]
Ce a uitat lelica Maria să spună? Ea trebuia să arate și care sunt criteriile după care se alege preotul bun de cel ne-bun. Oare vor fi în stare toți credincioșii să facă o alegere adecvată? Dacă vor alege greșit? Cât privește canonul, există situații când preotul în mod deliberat alege varianta de a nu da canon penitentului. Canonul rămâne o opțiune, nu o obligație. Altminteri, el se poate lesne transforma în ceva artificial, forțat și lipsit de roadele educative scontate. Ce canon mai poate primi un neputincios, aflat pe patul lui de suferință? Însăși răbdarea cu care suferă este pentru el un canon. Să-și mai ia și el altul, pe deasupra? Chiar și alegerea canonului din proprie inițiativă poate fi un prilej de ispită din partea diavolului mândriei.

[COLOR=blue]22.[/COLOR] Preasfânta Treime are mai multe Duhuri și un singur Dumnezeu: Duhul Sfânt. Duhul Sfânt are și El un Dumnezeu.
[COLOR=blue]“ [/COLOR][COLOR=fuchsia]Duhurile Preasfintei Treimi[/COLOR][COLOR=green]se odihnesc[/COLOR][COLOR=blue] aici ca [/COLOR][COLOR=green]să vadă[/COLOR][COLOR=blue] cum lucrăm.” (23 noiembrie 1990)[/COLOR]
[COLOR=blue]“ Am o mulțime de scule pe pământ și fiecare are o porție de lucrat, dar aceasta este mare la Mine și are în primire sigiliul vremii de apoi pentru că ea a purtat în trupul ei [/COLOR][COLOR=fuchsia]Duhurile Preasfintei Treimi[/COLOR][COLOR=blue] care [/COLOR][COLOR=green]au vorbit[/COLOR][COLOR=blue] cu tine, poporule creștin, și care, iată tată, [/COLOR][COLOR=green]vorbesc[/COLOR][COLOR=green]iarăși[/COLOR][COLOR=blue], așa cum este scris, încă odată la popoare și la limbi și la neamuri. Împăcați-vă cu ea, copiii Mei, că voi cu ea veți veni la Mine.” (24 noiembrie 1990.)[/COLOR]
[COLOR=blue]“ Am ridicat, atunci când am început să te nasc Eu pe tine, măi Israele mic, am ridicat un trup și am făcut din el [/COLOR][COLOR=fuchsia]un vas în care [/COLOR][COLOR=green]au locuit[/COLOR][COLOR=fuchsia] Duhurile Preasfintei Treimi[/COLOR][COLOR=blue] vreme de douăzeci și cinci de ani, și am spus atunci de mai multe ori poporului care se năștea: “Ferice de acela care-și va spăla viața în acest vas, și ferice de acela care nu se va sfărâma de această piatră”. ” (13/26 decembrie 1990)[/COLOR]
S-a afirmat sistematic în “Cuvântul” de la Pucioasa că prin Verginica vorbea Domnul Iisus Hristos, printr-o conlucrare specială cu Duhul Sfânt.Alteori s-a afirmat că Însuși Duhul Sfânt vorbește în numele Fiului, alteori în numele Tatălui, sau al altei persoane sfinte din cer (Maica Domnului, sau alți sfinți).Sfânta Treimeeste Dumnezeu unic în Ființă și întreit în Persoane: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt. Așadar, nu poate fi vorba de mai multe Persoane ale Duhului Sfânt, ci de una singură.Și totuși, “Cuvântul” vorbește sistematic de spre mai multe Duhuri care au lucrări specifice unor persoane: “[COLOR=green]se odihnesc[/COLOR]”, “[COLOR=green]văd[/COLOR]”, “[COLOR=green]au vorbit[/COLOR]”, “[COLOR=green]vorbesc iarăși[/COLOR]”, “[COLOR=green]au locuit[/COLOR]”. Este posibil ca exprimarea eronată din textele pucioșilor să se bazeze pe interpretarea neatentă a unor texte din Apocalipsa, care vorbesc în mai multe rânduri despre “[COLOR=#993300]șapte duhuri ale lui Dumnezeu[/COLOR]”. Acolo este vorba însă despre șapte duhuri apropiate și slujitoare lui Dumnezeu , care Îl ascultă și Îl slujesc în mod special, cel mai probabil aceștia fiind cei șapte Arhangheli. Acest lucru este evident, mai ales din textul: [COLOR=#993300]“Ioan, celor șapte Biserici, care sunt în Asia: Har vouă și pace de la Cel ce este și Cel ce era și Cel ce vine și de la cele șapte duhuri, care sunt înaintea scaunului Lui […]”( Apoc.1,4[/COLOR], sublin.ns.[COLOR=#993300])[/COLOR], în care cele șapte duhuri sunt în mod indubitabil exterioare Ființei lui Dumnezeu, îndată ce stau “[COLOR=#993300]înaintea scaunului Lui[/COLOR]”. Un argument secundar este și acela că, în mod sistematic, referirea la cele “șapte duhuri” nu se face folosind majuscula, pentru a se evidenția și mai bine că ele nu aparțin Ființei lui Dumnezeu. În fine, un alt argument este acela că despre arhanghelul Mihail s-a proorocit în Vechiul Testament (v. [COLOR=#993300]Daniel 12,1[/COLOR]) că va avea un rol special ca arhistrateg al oștirilor cerești în confruntările apocaliptice(v. [COLOR=#993300]Apoc. 12,7[/COLOR]).
Și Isaia vorbește despre șapte însușiri al Duhului Sfânt, ca despre “șapte duhuri”:
[COLOR=#993300]“O Mlădiță va ieși din tulpina lui Iesei și un Lăstar din rădăcinile lui va da. Și Se va odihni peste El Duhul lui Dumnezeu: [/COLOR][COLOR=fuchsia]duhul [/COLOR][COLOR=green]înțelepciunii[/COLOR][COLOR=#993300] și al [/COLOR][COLOR=green]înțelegerii[/COLOR][COLOR=#993300], [/COLOR][COLOR=fuchsia]duhul[/COLOR][COLOR=green]sfatului[/COLOR][COLOR=#993300] și al [/COLOR][COLOR=green]tăriei[/COLOR][COLOR=#993300], [/COLOR][COLOR=fuchsia]duhul[/COLOR][COLOR=green]cunoștinței[/COLOR][COLOR=#993300] și al [/COLOR][COLOR=green]bunei-credințe[/COLOR][COLOR=#993300]. Și-L va umple pe El [/COLOR][COLOR=fuchsia]duhul[/COLOR][COLOR=green]temerii de Dumnezeu[/COLOR][COLOR=#993300].(Isaia 11, 1-3)[/COLOR]
O citire mai atentă arată însă că doar una este Persoana Duhului Sfânt, iar enumerarea care urmează descrie însușirile Duhului. De altfel, o contorizare stricto senso conduce la cifra de [COLOR=fuchsia]patru [/COLOR] duhuri care descriu Duhul lui Dumnezeu, și nu [COLOR=green]șapte[/COLOR].
Chiar și “Cuvântul lui Dumnezeu” are texte din care reiese că cele “șapte duhuri” de care vorbește proorocul Isaia sunt de fapt șapte însușiri dumnezeiești:
[COLOR=blue]“ Am pe acest copil iubit prin care voi lucra biserică nouă și curată și veșnică. Am pus duhurile Mele, am pus cele șapte duhuri dumnezeiești peste el, despre care a proorocit Isaia, proorocul Meu, care a vorbit pentru Mine.”[/COLOR] (din “Cuvântul lui Dumnezeu”, 3/16 ianuarie 1990)
Aici este limpede că este vorba de însușiri: nu putea Dumnezeu să pună peste Irineu[COLOR=blue] șapte Dumnezei[/COLOR], dar putea să pună șapte însușiri, cele șapte enumerate de Isaia[COLOR=blue].[/COLOR]
În același timp, nu putem spune nici că în textele analizate mai sus ( cele din noiembrie-decembrie 1990) ar fi vorba tot despre însușiri, îndată ce s-a demonstrat că este vorba în mod eronat de mai multe Persoane ale Duhului Sfânt, care exercită anumite lucrări.