View Single Post
  #387  
Vechi 12.02.2009, 12:35:43
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit Caruselul ereziilor

[COLOR=purple]Misterele Pucioasei (LIX)[/COLOR]
[COLOR=purple] Cartea “[/COLOR][COLOR=purple]Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa [/COLOR][COLOR=blue]( Cap.XLII.[/COLOR] Caruselul ereziilor [COLOR=blue])[/COLOR] - Partea a VII-a

Asemănarea cu pasajul omolog din Acatistele Maicii Domnului este izbitoare. Vom cita mai întâi Condacul 1 al Acatistului Buneivestiri:
[COLOR=#993300]“Apărătoare Doamnă, pentru biruință mulțumiri, izbăvindu-ne din nevoi aducem ție, Născătoare de Dumnezeu, noi robii tăi. Ci ca una ce ai stăpânire nebiruită, slobozește-ne din toate nevoile ca să cântăm ție: Bucură-te Mireasă, pururea Fecioară!”[/COLOR](amsubliniat cuvintele pe care pucioșii le-au modificat).
O versiune mai dezvoltată a acestui condac, din care pucioșii au pastișat atributele de mijlocitoare și izbăvitoare, regăsim în Acatistul Maicii Domnului:
[COLOR=#993300]“Apărătoare Doamnă, pentru biruință, mulțumiri, izbăvindu-ne din veșnica moarte prin darul Celui ce S-a născut din tine, Hristos Dumnezeul nostru, și prin mijlocirea ta cea de maică înaintea Lui, aducem ție, noi robii tăi. Ci, ca ceea ce ai stăpânire nebiruită, izbăvește-ne pe noi robii tăi din toate nevoile și suferințele, ca să cântăm ție: Bucură-te ceea ce ești plină de dar, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, bucuria tuturor celor necăjiți!”[/COLOR] (amsubliniat cuvintele care au dispărut sau au fost modificate).
Putem vorbi așadar despre o pastișare fără rușine a textului respectiv din acest arhicunoscut Acatist. Consecințele sunt deosebit de grave, și aici consemnăm un al doilea paradox: Deși pucioșii neagă cu înverșunare că ar aduce vreun afront sau vreo necinstire Maicii Domnului, ei tocmai asta fac, dezbrăcând-o pe aceasta de prerogativele ce i-au fost atribuite prin Sfânta Tradiție. Într-adevăr:
-Pucioșii nu mai au nevoie de Maica Domnului ca mare apărătoare, îndată ce ei o au pe Verginica;
-Pucioșii nu mai au nevoie de Maica Domnului ca izbăvitoare din nevoi, îndată ce ei o au pe Verginica, cea care îi [COLOR=blue]izbăvește din toate nevoile[/COLOR]; ori, dacă îi izbăvește [COLOR=blue]din toate[/COLOR], nu mai rămâne nimic pentru Maica Domnului, ca să-i mai izbăvească și ea din ceva.
-Pucioșii nu mai au nevoie de Maica Domnului ca Maică, îndată ce ei o au pe maica Verginia, față de care se autodesemnează “ fiii ei”;
-Pucioșii nu mai au nevoie de Maica Domnului ca mijlocitoare nebiruită, îndată ce ei o au pe Verginica;
-Pucioșii nu mai au nevoie de Maica Domnului ca, prin cinstirea ei, să împlinească prin ea îndemnul biblic: [COLOR=#993300]“…Și iată de acum te vor ferici toate neamurile”(Luca 1,48)[/COLOR], căci ei o fericesc acum pe Verginica, numind-o pururea fericită.
În fine, este de neînțeles cum de nu și-au dat pucioșii seama că simpla copiere a acestui condac, pe care l-au modificat după cum au avut ei nevoie, ca să-i confere o altă destinație și alți beneficiari, este un act samavolnic. Ea exprimă fie neputința de a fi originali, fie dorința expresă și nedisimulată de a o ridica pe Verginica pe un piedestal cât mai asemănător (și, de ce nu egal?) cu cel al Maicii lui Dumnezeu; dar cel mai probabil, le exprimă pe amândouă. Faptul că ei reclamă public că aduc o cinstire paralelă și pentru Fecioara Maria, inclusiv prin recitarea Acatistului ei, nu scuză cu nimic greșelile grave de conduită semnalate mai sus.

Continuăm cu analiza paralelă:
“Cuvântul lui Dumnezeu”: [COLOR=blue]“…atunci[/COLOR] [COLOR=blue]am fost pusă de popor mult[[/COLOR][COLOR=red],[/COLOR][COLOR=blue]] la locul pe care-l știți voi[/COLOR][COLOR=red], a[/COLOR][COLOR=blue]m fost condusă la locul în care m-ați pus voi[/COLOR][COLOR=red],[/COLOR][COLOR=blue] și a plâns poporul meu după mine[[/COLOR][COLOR=red],[/COLOR][COLOR=blue]] și se mira cum de[[/COLOR][COLOR=red]-[/COLOR][COLOR=blue]]am plecat. Cum, copilul meu, să nu fi plecat[[/COLOR][COLOR=red],[/COLOR][COLOR=blue]] dacă așa stă scris că voi pleca “o vreme și vremuri și jumătate de vreme din fața șarpelui”? Așa stă scris, mămică[…]”[/COLOR]
“Sfânta Scriptură”:[COLOR=#993300] “… femeii i s-au dat cele două aripi ale marelui vultur, ca să zboare în pustie, la locul ei, unde e hrănită acolo o vreme și vremuri și jumătate de vreme, departe de fața șarpelui.”[/COLOR] [COLOR=#993300](Apocalipsa, 12,14)[/COLOR]
Verginica face aluzie la cimitirul satului, unde a fost condusă cu mult alai și cu multă jale atunci când a murit (anul 1980). Poporul nu se mira degeaba de faptul că Verginica a plecat pe lumea cealaltă, căci o sumedenie de proorocii anunțaseră că nimeni nu va mai muri, căci venirea Domului este aproape, și toți sperau ca în frunte cu Verginica să-L întâmpine pe Domnul în văzduh, așa cum scrie în Biblie. Or, visele lor au fost spulberate și îngropate în cimitirul satului, odată cu Verginica. Încercări ulterioare de “a drege busuiocul” prin scoaterea la lumină a unor “proorocii” care pretindeau contrariul, cum că Verginica “s-a mutat la Domnul”, dar “n-a murit”, căci acum “vorbește din rămurele de copac”, n-a convins pe mai nimeni dintre creștinii vechi (în afară de o mână de exaltați), ci numai pe alții noi, care n-o cunoscuseră personal pe Verginica, și care au putut fi ușor “îmbrobodiți” cu povești de către liderii pucioși.
Sofismele liderilor pucioși, care încearcă din răsputeri să demonstreze că cele două personaje supravenerate de ei, Maica Domnului și Virginia Tudorache-Stoica, sunt distincte, dar merită o cinstire asemănătoare, capătă așadar accente ridicole, îndată ce referințele biblice folosite de ei se referă clar și întotdeauna la aceeași persoană: Preasfânta Fecioară Maria. Adesea, pucioșii încearcă artificii de virtuozitate, răstălmăcind Biblia pentru a aureola cu orice preț pe Virginia ca sfântă. Un exemplu în acest sens este și textul de la Isaia 66,6, considerat a fi elocvent pentru anunțarea Trâmbiței Domnului, adică vocea Verginicăi care aduce pe pământ “Cuvântul lui Dumnezeu” (combinația de cifre 6-6-6 nu trebuie să-i ispitească cumva pe cititori la speculații, deoarece este mai mult ca sigur întâmplătoare):
[COLOR=#993300]“ Un glas! Un vuiet din cetate! Un glas din templu! Este glasul Domnului! El răsplătește vrăjmașilor Săi după faptele lor”(Isaia 66,6)[/COLOR]
Mult mai interesantă este însă urmarea. Liderii pucioși disociază cu dibăcie textul biblic, scoțând la iveală două personaje acolo unde este doar unul. Cele două personaje sunt (ghici!?) … Fecioara Maria și fecioara Verginica. Dar iată textul cu pricina:
[COLOR=#993300] “ 7. Înainte de a se zvârcoli în dureri de naștere, ea a născut; înainte de a simți chinul, ea a născut un fiu.[/COLOR]
[COLOR=#993300] 8. Cine a auzit sau cine a văzut unele ca acestea? Oare o țară se naște într-o singură zi și un popor dintr-odată? Abia au apucat-o durerile nașterii și fiica Sionului a și născut fii![/COLOR]
[COLOR=#993300] 9. Oare, Eu voi deschide pântecele fără să-l las să nască? Zice Domnul. Sau Eu, Cel ce fac să nască, îl voi închide?[/COLOR]
[COLOR=#993300] 10. Bucură-te, Ierusalime, și voi, cei care îl iubiți, săltați de veselie. Fiii în culmea veseliei, voi cei care îl plângeați! (Isaia 66,7-10)[/COLOR]
Pucioșii pretind că versetul 7 se referă la Maica Domnului, iar versetul 8 la …”Sfânta Virginia”. Argumentele lor sunt următoare:
[COLOR=blue]1.Versetul 7 se referă la o naștere fără dureri a unui fiu (așa cum a născut Maica Domnului pe Fiul lui Dumnezeu) iar versetul 8 se referă la o naștere cu dureri a unor fii ( așa cum ar fi “născut” Verginica un popor de creștini pucioși)[/COLOR]
Cu toate acestea, pare mai îndreptățită interpretarea ca prin fiica Sionului să înțelegem Biserica lui Hristos întemeiată la Cincizecime, care a simțit încă de la început durerile prigoanei cumplite, prigoană care urma să dureze apoi sute de ani. Mii și mii de martiri, fii ai Bisericii, au strălucit prin faptele lor ca stelele pe cer. Nici un argument, nici cea mai mică urmă de îndreptățire nu se regăsește aici ca să justifice o asociere cu persoana Virginiei Tudorache-Stoica, apărută în istorie pe segmentul de timp 1955-1980. Asocierea acestui text cu persoana Verginicăi este pur și simplu forțată și fantezistă.
[COLOR=blue]2. Îndemnul “Bucură-te, Ierusalime” se referă strict la Noul Ierusalim de la Pucioasa. Jertfa de o viață a Verginicăi nu a fost deci zadarnică.[/COLOR]
O interpretare care vede în acest text o proorocie vizând “intrarea Domnului în Ierusalim”pare a fi mult mai pertinentă. Într-adevăr, istoria consemnează această împlinire, ca o un episod de intensă bucurie pentru locuitorii Ierusalimului, care l-au primit pe Iisus ca pe un împărat, crezând cu convingere că El este Mesia.