View Single Post
  #411  
Vechi 12.02.2009, 21:30:41
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit Actualitatea la NIP: Alte învățături eretice

[COLOR=purple]60. Misterele Pucioasei (LVI)[/COLOR]
[COLOR=purple]Actualitatea la NIP: Alte învățături eretice (partea a III-a )

[/COLOR]
Părintele Stăniloae construiește pe această temă următoarele aserțiuni, citând din omilia [COLOR=#993300]Dumnezeu nu e autorul răului[/COLOR] a Sfântului Vasile cel Mare:
[COLOR=#993300]“…În fruntea lor este satana. Sfântul Vasile, descriind căderea satanei în opoziție cu persistența lui Mihail, vede cauza fiecăreia în persistarea sau despărțirea liberă de Dumnezeu. “De unde e rău omul? Din propria lui libertate. De unde e rău diavolul? Din aceeași cauză, având și el viață liberă și prin libertatea lui având putința să rămână lângă Dumnezeu, sau să se înstrăineze de El. Mihail era înger și a rămas lângă Dumnezeu pentru vecie. Satana era înger și a căzut din treapta lui. Pe acela voința liberă l-a păzit în cele de sus; pe acesta libertatea alegerii l-a aruncat. Putea și acela să apostazieze și putea și acesta să nu cadă. Pe acela l-a salvat nesăturarea de iubire a lui Dumnezeu, pe acesta l-a făcut lepădat depărtarea de Dumnezeu. Acesta e răul: înstrăinarea de Dumnezeu.”. (Teologia Dogmatică Ortodoxă, vol 1, pag.450)[/COLOR] (sublin.ns.)[COLOR=#993300][/COLOR]
Așadar, înstrăinarea de Dumnezeu și nedragostea, care veneau din greșita folosire a propriei libertăți, au fost cauzele căderii unora dintre îngeri, și nu presupusa semeție a lui Adam (despre care Biblia nu pomenește absolut nimic). Părintele Stăniloae concluzionează:
[COLOR=#993300]“ Cauza căderii unor îngeri este decizia lor de a se despărți de Dumnezeu, dar motivul căderii lor stă în mândrie. Ei voiau să fie independenți de Dumnezeu, întocmai ca Dumnezeu.” (Teologia Dogmatică Ortodoxă, vol 1, pag.456)[/COLOR] (sublin.ns.)[COLOR=#993300][/COLOR]
Care să fie scopul pentru care liderii pucioși au transferat aceste cauze și le-au pus în cârca lui Adam? Inversând rolurile, ei prezintă situația ca și când omul ar fi fost cauza căderii demonilor, și nu invers. Astfel, învățătura lor eretică ajunge să contrazică flagrant Biblia! Părintele Stăniloae precizează pe acest subiect:
[COLOR=#993300]“ Geneza prezintă contribuția satanei la căderea omului, printr-o ispitire a acestuia de a nu asculta de porunca lui Dumnezeu. Această lucrare de ispitire satana și-o continuă neîncetat (Fapte 5,3; 1 Cor. 7,5; 1 Cor. 10,13; 1 tes. 3,59 ” (Teologia Dogmatică Ortodoxă, vol 1, pag.458[/COLOR][COLOR=#993300].[/COLOR][COLOR=#993300])[/COLOR] (sublin.ns.)[COLOR=#993300][/COLOR]
Ceea ce este deosebit de interesant e faptul că pe vremea Verginicăi nu se pomenea de o asemenea teorie aberantă și eretică! Dimpotrivă, se vehicula aceeași învățătură primită prin Sfânta Tradiție, precum că nu Adam, ci îngerii sunt autorii propriei lor căderi, din cauza dorinței lor de mărire, care ajunsese până la manifestări acute de dușmănie atât între ei, cât și dinspre ei spre Păstorul lor (adică spre Dumnezeu):
[COLOR=#993300].[/COLOR][COLOR=blue] “ Copilașii Mei, băgați bine de seamă, că multe lucruri sunt oprite pe loc. Uite mănăstirea Vladimirești, e oprită pe loc. Cine a oprit slujba sfântă? Tot prin cei de acolo, prin cei ce au lucrat fărădelegea. Și [/COLOR][COLOR=fuchsia]a intrat dușmănia între ei[/COLOR][COLOR=blue] și au început să vândă, și atunci s-a încuiat. [/COLOR][COLOR=fuchsia]Dușmăneau oile pe păstor[/COLOR][COLOR=blue], îl dușmăneau ca de tâlhărie, că maicile de acolo nu erau mulțumite. [/COLOR][COLOR=fuchsia]Acolo s-a întâmplat cum s-a întâmplat cu îngerii din cer[/COLOR][COLOR=blue]. Așa se întâmplă când intră dușmănia și încăpățânare în popor.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” din 13/26 iulie 1973)[/COLOR] (sublin.ns.)[COLOR=blue][/COLOR]
Apare destul de limpede că teoria despre “îngâmfarea lui Adam” care ar fi atras după sine căderea îngerilor, este o făcătură ieftină, tardivă, emanată din imaginația bolnavă a jalnicilor epigoni ai Verginicăi: liderii pucioși ai secolului XXI, Mihaela și Nicușiță.
[COLOR=#993300] [/COLOR]
[COLOR=#993300].[/COLOR]
[COLOR=#993300].[/COLOR]
[COLOR=blue]3.Învățătura despre înființarea timpului odată cu căderea îngerilor.[/COLOR]
.
.
După părerea Mihaelei Tărcuță, care continuă să fabuleze năzbâtii teologice pe marginea Bibliei, întitulându-le pompos “Cuvântul lui Dumnezeu”, una dintre consecințele benigne ale acestei căderi a unora dintre îngeri este “[COLOR=blue]înființarea timpului[/COLOR]”:
[COLOR=blue]“[/COLOR][COLOR=fuchsia]De atunci s-a înființat timpul[/COLOR][COLOR=blue], tată, și de atunci Noi suferim în timp, și tot așa și omul, tată.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” din 19-08-2008[/COLOR][COLOR=blue].[/COLOR][COLOR=blue])[/COLOR] (sublin.ns.)
Sfinții Părinți sunt de altă părere. Ei afirmă că timpul este determinat de expresia biblică “La început…(v. [COLOR=#993300]Fac.1,1[/COLOR])
În [COLOR=#993300]Teologia Dogmatică Ortodoxă[/COLOR], părintele Dumitru Stăniloae spunea:
[COLOR=#993300]“ Expresia biblică “la început” indică prima unire a lui Dumnezeu cu timpul. Aici e locul să precizăm că însăși expresia “la început”, când se produce actul creator și apare creațiunea, indică prima unire a veșniciei lui Dumnezeu cu timpul. “La început” înseamnă atât începutul coborârii lui Dumnezeu la timp, cât și începutul timpului care ia ființă prin puterea creatoare a lui Dumnezeu, Cel astfel coborât; “la început” e prima clipă a dialogului lui Dumnezeu coborât la creatură, cu creatura care începe drumul ei temporal. Aceasta au remarcat-o sfântul Vasile cel Mare și sfântul Grigorie de Nyssa, utilizând remarcabilele notații ale lui Platon asupra expresiei “deodată” (άπαξ). Pentru ei, “la început” al Genezei este “deodată” de la frontiera (în sens geometric) eternității și timpului; adică, cum a arătat foarte bine sfântul Vasile, un fel de moment atemporal în sine, dar a cărui țâșnire suscită timpul, punct de atingere, s-ar putea spune, al voinței divine cu ceea ce, trecând de la nonexistență la existență, începe acum și, neîncetând să înceapă, devine și durează.” (op. cit. , Vol.1, pag.330)[/COLOR] (sublin.ns.)[COLOR=#993300][/COLOR]
E ușor, dacă ai ceva talent și înclinație nativă spre logoree, să mâzgălești pe hârtie panseuri pe care sa le dai apoi lui Pucioșiță să le declame cu dicție, ca să le zăpăcească mințile naivilor pucioși. Mai greu pare a fi să mai pui mîna și pe Carte, ca să te informezi înainte de a spune prostii. Cu atît mai mult atunci când ai o părere excelentă despre tine însăți, iar “fabulația de jos” ți se pare că devine instantaneu “inspirație de sus”.

[COLOR=purple]………………………………….[/COLOR]
[COLOR=purple]Anca Estera[/COLOR]
[COLOR=purple]22 august 2008[/COLOR]
[COLOR=purple]…………………………………[/COLOR]
P.S.
.
1. Mai sunt și alte derapări de la mesajul biblic; cine are timp, poate să le comenteze dacă vrea. De exemplu, se afirmă că “[COLOR=red]Împărăția lui Dumnezeu este acolo unde Dumnezeu grăiește[/COLOR]” (iar noi trebuie să subînțelegem de aici că numai și numai la Pucioasa se mai întâmplă astăzi această minune: adică, numai acolo e Împărăția lui Dumnezeu!), deși Biblia spune limpede că Împărăția lui Dumnezeu “[COLOR=#993300]nu este din lumea aceasta[/COLOR]” (v. [COLOR=#993300]Ioan, 18,36[/COLOR]). Alt exemplu: Între Fiul lui Dumnezeu și liderii pucioși nu mai există vreo relație de “ascultare”, în sens de “subordonare ierarhică”, ci de “egalitate în drepturi și demnități”. Urmarea nu se lasă mult așteptată: “Hristos” pare umbrit de statura “uriașă” a liderilor pucioși, marginalizat, descumpănit chiar: El nu știe cum să Se mai facă evidențiat de către “popor”, îndată ce nu mai stă în față, ci alături de liderii pucioși, de a căror bună dispoziție și stare de sănătate depinde nemijlocit “venirea “ Sa:
“[COLOR=blue]…nu știu cum s-o mai dau ca să Mă deslușesc Eu și lucrul Meu din mijlocul tău, alături cu cei prin care Eu vin la tine ca să te cresc…[/COLOR]”(sublin.ns.)
Celelalte prețiozități, repetiții, patetisme sau tautologii (de genul [COLOR=red]…calea Mea cu tine, poporul Meu, este calea Mea, tată…[/COLOR]) nu merită a fi comentate.