Televiziunea ProTv rămâne datoare
[COLOR=purple]Misterele Pucioasei (XI)[/COLOR]
[COLOR=purple] Televiziunea ProTv rămâne datoare
[COLOR=Black]Partea a II-a
[/COLOR][/COLOR] [COLOR=fuchsia]A vorbi despre comunitatea Noul Ierusalim este delicat și complicat deopotrivă. Delicat, fiindcă poate reaprinde vechile dispute și complicat fiindcă ceea ce susțin membrii ei este greu de acceptat. De aceea, pentru a nu fi bănuiți de vreun gând ascuns, îi lăsăm pe adepții grupării să se prezinte singuri.[/COLOR]
[COLOR=fuchsia] [/COLOR]
[COLOR=fuchsia]Primul cuvânt îi revine lui Marian Zidaru, absolvent al Academiei de Arte frumoase, fost profesor universitar, artist plastic recunoscut mondial, membru marcant al mișcării Noul Ierusalim și personaj aprig contestat, tocmai pentru aceasta.[/COLOR]
[COLOR=fuchsia] [/COLOR]
[COLOR=blue]MARIAN ZIDARU: Pe aceste meleaguri, din 1955 se aude Cuvântul lui Dumnezeu. La început, Dumnezeu a transmis Cuvântul Său printr-o fecioară, Virginia, [/COLOR](Notă: Se afirmă în unele mărturii ale creștinilor că pe vremea aceea, Cuvântul era rostit de Virginia pe când se afla în stare de somn profund – catalepsie –, nefiind conștientă de ceea ce spune)[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=blue]care locuia în satul Maluri, aici, lângă Pucioasa, și lucrul acesta a durat până în 1980, când a trecut în cele nevăzute. [/COLOR](Notă: Adică a murit și a fost îngropată în cimitirul satului, unde a stat și n-a mai fost văzută de nimeni timp de 7 ani, până când a fost deshumată, văzută și apoi reînhumată în același loc)[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=blue] Acest cuvânt al lui Dumnezeu a continuat, nu s-a oprit. A fost o perioadă când a fost o pauză de câțiva ani [/COLOR](Notă: Între 1980 și 1982) [COLOR=blue]și apoi s-a reluat cuvântul lui Dumnezeu prin sora ei, mama Lelica. Asta a durat până în anul 1990[/COLOR](Notă: De fapt, lelica Maria “a vorbit de la Domnul” până în 1994)[COLOR=blue]. În 1990, Dumnezeu a dat Cuvânt ca să se ridice în ograda lui Bunea Ilie [/COLOR](Notă: Ilie Bunea este cel care a devenit primul preot al BNI)[COLOR=blue] de aici, din satul Glodeni, să se ridice o biserică și să se termine casa care era în construcție atunci, să se amenajeze un spațiu pentru locuit în care să poată viețui 14… tinere, 14 suflete, să spunem. [/COLOR](Notă: [COLOR=blue] [/COLOR]La început au fost 14, apoi o parte s-au risipit și au venit alții. În prezent mai sunt rezidenți stabili doar 6: Iliuță, Spiridon [COLOR=blue]([/COLOR]zis “Spirică”[COLOR=blue])[/COLOR], Dănuț [COLOR=blue]([/COLOR]zis “Tataia”[COLOR=blue])[/COLOR], Milică [COLOR=blue]([/COLOR]zis “șoferul”[COLOR=blue])[/COLOR], alt Milică [COLOR=blue]([/COLOR]zis “al lui Mihaela”[COLOR=blue])[/COLOR] și Marinică [COLOR=blue]([/COLOR]zis “Mormăilă”[COLOR=blue])[/COLOR]. Din când în când mai dau pe aici, pe la chiliile lor, soții Zidaru [COLOR=blue]([/COLOR]care locuiesc împreună la București[COLOR=blue])[/COLOR], precum și Mihaela, Nicușor și Gigel, [COLOR=blue]([/COLOR]care locuiesc împreună într-o locație din altă grădină, numită “Legănuț”[COLOR=blue])[/COLOR] . A folosi în aceste zile formula [COLOR=blue]“cei 14 care aud Cuvântul”[/COLOR] este de două ori un nonsens: în primul rînd că nu mai sunt 14, și oricum nu mai sunt cei 14 de altădată; în al doilea rând, pentru că nu 14 “aud” cuvântul sau pretind că îl aud, ci doi: Mihaela și Nicușor [COLOR=blue]([/COLOR]iar cel care aduce Cuvântul la lumină este, de fapt, numai unul[COLOR=blue])[/COLOR]).
[COLOR=blue] [/COLOR]
[COLOR=fuchsia]REPORTER(Cristian Tabără): Mesajul acesta a fost adunat în timp, într-o lucrare amplă[/COLOR], (Notă: Este vorba de cartea intitulată “Cuvântul lui Dumnezeu”, pe care cei de la Pucioasa o identifică a fi “Cartea cu șapte peceți” din Apocalipsă) [COLOR=fuchsia] care, la rândul ei, a ajutat la întemeierea unor mici comunități de credincioși. Aceștia se consideră membri ai bisericii ortodoxe [/COLOR](Notă: Dar nu sunt. Reporterul a fost mințit. În realitate, ei se consideră aparținători ai altei biserici: Biserica Noul Ierusalim, care are următoarele însușiri definitorii:
-are preoții ei, care s-au hirotonit singuri ; trei dintre aceștia sunt simultan și “arhierei”, iar Nicolae este și “prooroc” pe deasupra;
-are locașul ei de cult cu o arhitectură neortodoxă și necanonică (nu este structurată distinctiv în naos, pronaos, și altar, ci este o singură încăpere rotundă, înconjurată de douăsprezece uși);
-are proorocii ei, în persoana Mihaelei Tărcuță , respectiv a lui Nicolae Nedelcu;
-are un patriarh imaginar, pe care cei de la Pucioasa îl asociază cu persoana episcopului Irineu, dar acesta nu se consideră patriarhul lor, și nici n-ar avea cum, deoarece nimeni nu l-a investit cu această funcție; în plus, el nici nu-i recunoaște ca enoriași, ba dimpotrivă, îi reneagă în mod public;
-au două Sfinte Scripturi: Biblia și Cuvântul lui Dumnezeu;
-la slujbe nu-l pomenesc pe patriarhul B.O.R. și nici pe episcopul locului, ci numai pe “patriarhul” lor fictiv;
-nu participă la slujbele din biserica ortodoxă majoritară, și nici la biserica ortodoxă pe stil vechi, biserici pe care le consideră apostate și lipsite de “duhul proorociei”;
-preoții din B.O.R. sunt considerați că “au pecetea lui Antihrist”;
-pretind că duc o viață mănăstirească, dar nu respectă canoanele referitoare la mănăstiri, nu au tundere în monahism, nu fac ascultare de episcopul ortodox al locului;
-contestă o parte din Sfintele Taine, cu precădere Taina Căsătoriei;
-în antecedente au fost cazuri în care laici și femei din această “lucrare” au săvârșit sfînta liturghie.
Toate aceste încălcări ale canoanelor și multe altele îi califică mai degrabă ca o mișcare sectară pseudo-ortodoxă, cu nuanțe milenariste, naționaliste și anarhiste.)[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=fuchsia], respectă toate cele ortodoxiei [/COLOR](Notă: În mare, dacă ne referim la tipicul slujbelor, așa este, dar excepțiile sunt prea numeroase și grave; câteva dintre ele au fost expuse deja mai sus.)[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=fuchsia], iar o parte trăiesc după reguli călugărești. [/COLOR](Notă: Doar aparent: aceștia nu au tundere în monahism, nu au portul călugăresc, nu au stareț sau stareță, nu au ascultare canonică față de episcopul locului, conviețuiesc în aceeași incintă și chiar în aceeași chilie persoane de sexe diferite.)[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=fuchsia]Multă vreme, unii au crezut și susținut ideea că la Pucioasa ar funcționa o ciudată mănăstire mixtă. [/COLOR](Notă: Susțineau și ei ceea ce vedeau cu ochii. Mă întreb de ce reporterul nu a intervievat pe acest subiect și pe sătenii vecini, care i-ar fi spus ce văd ei de ani de zile în curțile așa-zisei mănăstiri)[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=fuchsia]Vă întreb și pe dumneavoastră, cum am întrebat și pe alți frați și pe alte surori din acest așezământ: vă vorbiți cu seninătate, cu convingere și fără nici un fel de reținere, folosind expresii de genul: “a spus Dumnezeu”, “ne-a vorbit Dumnezeu”, “acesta a fost cuvântul lui Dumnezeu”. Privite din afară, mulți ar putea spune: “Măi, e ceva în neregulă cu acești oameni; cum pot să spună ei că Dumnezeu le vorbește?”[/COLOR] (Notă: Într-adevăr, ceva este în neregulă. Acești oameni se mint pe sine cu o seninătate dezarmantă. Niciunul dintre aceștia NU L-A AUZIT PE DUMNEZEU VORBIND, ci numai pe Nicușor, care le citea cu o intonație adecvată “Cuvântul lui Dumnezeu”. Sistematic li s-a inoculat această idee că “Dumnezeu tocmai le-a vorbit aleșilor Lui, proorocii, acest Cuvânt, pe care Nicușor îl citește acum și lor”, până ce supușilor li s-au spălat creierele, de au ajuns să fie convinși că Dumnezeu le-a vorbit indirect și lor, nu numai proorocilor. Toate textele ajung la creștinii de rând NUMAI prin interpuși. Nimeni nu poate să confirme: “Da, eu L-am auzit pe Dumnezeu vorbind”. Ei pot afirma doar atât, dacă sunt sinceri: “Da, l-am auzit pe părintele Nicușor citindu-ne Cuvântul, despre care ne-a spus că tocmai a fost rostit de către Dumnezeu”.)[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=fuchsia]Și am să vă întreb și eu: “Cum vă vorbește Dumnezeu?” Sau… de unde această liniște, încredințare neclintită, că așa stau lucrurile?[/COLOR]
|