View Single Post
  #475  
Vechi 18.02.2009, 15:09:08
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit Televiziunea ProTv rămâne datoare

[COLOR=purple]Misterele Pucioasei (XI)[/COLOR]
[COLOR=purple] Televiziunea ProTv rămâne datoare
[COLOR=Black]Partea a III-a

[/COLOR]
[/COLOR]
[COLOR=blue]BOGDAN: Da, chiar pot să vă spun... Deci în momentul când asculți cuvântul lui Dumnezeu [/COLOR](Notă: Din capul locului, Bogdan face o subtilă deturnare a sensurilor. Reporterul a întrebat clar:[COLOR=fuchsia] “Cum vă vorbește Dumnezeu?”[/COLOR], dar Bogdan nu răspunde la întrebare, ci o ocolește cu viclenie, arătându-și intenția de a explica altceva, și anume “cum se ascultă cuvântul lui Dumnezeu”. Și de fapt nici asta nu explică, ci trece mai departe la identificarea și certificarea sursei. Dar cum se ascultă cuvântul de fapt? Ce trebuia Bogdan să spună, dacă tot a promis? Asta trebuia să spună: că toți creștinii, aproape întotdeauna, ascultă un cuvânt înregistrat pe suport magnetic, rostit nu de Dumnezeu, ci de Nicușor Nedelcu, care la rândul lui îl citește din caietul Mihaelei, în care se află copiat acest Cuvânt, așa cum pretinde ea că l-a auzit prima cu urechile ei. Numai la prima citire, de regulă Cuvântul este citit din caiet, în primă audiție, tot de către Nicușor, și abia după aceea este înregistrat. Nimeni nu poate să certifice nici măcar dacă, în primă instanță,acest cuvânt este auzit sau nu de urechea omenească, iar a dovedi că este de la Dumnezeu și nu de la altcineva, este practic imposibil. Până și Mihaela a fost auzită în mai multe rânduri îndoindu-se, cu cuvintele: “Oare Cuvântul acesta este de la Dumnezeu, sau de la Dracul”? Pentru ceilalți însă, totul se rezolvă doar prin credință, printr-o credință oarbă că Mihaela e un om cinstit și nu poate să mintă. Din păcate [COLOR=blue]([/COLOR]în alte probleme, nu aici[COLOR=blue])[/COLOR], Mihaela a fost de nenumărate ori prinsă cu ocaua mică. Deci, răspunsul corect al lui Bogdan trebuia să fie următorul: “Nouă niciodată nu ne vorbește Dumnezeu, ci numai Mihaelei Tărcuță, care este un prooroc. Mihaela îl transcrie, Nicușor îl citește, și așa îl auzim și noi”. Coroborând părerile de mai sus, concluzia lor este aparent simplă: acest Cuvânt este fie de la Dumnezeu, fie de la Mihaela, fie de la Dracul. Deocamdată însă, nimeni n-a fost în stare să dovedească ceva concret)[COLOR=blue], Dumnezeu Se certifică, Se identifică ca orice om care are un buletin de identitate. [/COLOR](Notă: Aici vedem cât de pueril este răspunsul lui Bogdan pentru a doua întrebare a reporterului: “[COLOR=fuchsia]de unde această liniște, încredințare neclintită, că așa stau lucrurile?[/COLOR][COLOR=purple]” [/COLOR]Bogdan e convins că “buletinul de identitate” al lui Dumnezeu stă ascuns în niște fraze, a căror proveniență oricum este incertă. Adică, cel care compune cuvântul, își compune și propria sa legitimare, pe care o strecoară în același cuvânt. Or, legitimarea se face întotdeauna de către o autoritate exterioară. Bogdan desigur că și el se legitimează ca individ cu o carte de identitate, dar pe care nu și-a emis-o singur, ci Poliția a emis-o, căci altminteri actul său de identitate ar fi un fals, și cine ar mai crede în el?)[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=blue] Și El Se identifică ori prin frazele: “Sunt Dumnezeu. Sunt Fiul Tatălui Savaot, și am norii și…norii suire și coborâre și vin la poporul Meu de pe pământ”.[/COLOR](Notă: Da, e frumos ce spune Bogdan aici, dar L-a văzut el oare pe Dumnezeu, tot suindu-Se și coborându-Se pe norii cerului, ca să aducă acest argument aici , ca susținere a propriilor lui convingeri?) [COLOR=blue]Un om nu ar putea aduce un astfel de argument. [/COLOR](Notă: Această afirmație fermă și seacă este în același timp total gratuită, deoarece nu se certifică prin nimic. Tot așa de bine Bogdan ar fi putut spune contrariul:[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=blue]“Numai un om ar putea aduce un astfel de argument”. [/COLOR]Se vede bine cât de puțin cunoaște Bogdan oamenii, dacă face asemenea afirmații superficiale! Să zicem totuși că un om obișnuit nu ar putea, căci oamenii, în general, se feresc de sacrilegii. Dar un drac, care la nevoie se preface chiar în înger de lumină, ar putea. Ar face-o chiar cu mare plăcere)[COLOR=purple][/COLOR]
[COLOR=purple] [/COLOR]
[COLOR=fuchsia]REPORTER(Cristian Tabără): Multă vreme, despre așezământul dumneavoastră și despre comunitatea de aici s-a spus că ar fi o comunitate mixtă, sau că ar fi mănăstire mixtă. Văzând că sunt și surorile acum aici, vă întreb: există această viețuire mixtă, sau cele două comunități sunt separate? Comunitatea surorilor locuiește în altă parte, comunitatea dumneavoastră aici, și în praznice sau în diverse momente vă întâlniți pentru a sărbători. Cum stau lucrurile din punctul acesta de vedere?[/COLOR]
[COLOR=fuchsia] [/COLOR]
[COLOR=blue]BOGDAN: Deci nu există mănăstire mixtă, deci...…cuvântul nu…îl punem…cu foarte multe…că de multe ori, de nenumărate ori, că nu există mănăstire mixtă la Noul Ierusalim.[/COLOR] (Notă: Bâlbâielile lui Bogdan arată că, în prima secundă, el a fost prins aici pe picior greșit. Dar s-a redresat repede, cu un răspuns la fel de sec: [COLOR=blue]“nu există mănăstire mixtă la Noul Ierusalim”[/COLOR][COLOR=purple]. [/COLOR]Adevărul în această problemă este extrem de alambicat. Iată cum ar fi trebuit să răspundă Bogdan, relatând sincer niște lucruri pe care el le știe foarte bine, dar pe care el n-a vrut să le dea pe față, ci i-a spus reporterului doar un sfert de adevăr:
În primul rând, la Pucioasa nu este nici o mănăstire. Trecând peste faptul că cei de acolo n-au fost tunși în monahism, nici nu s-au îmbrăcat vreodată călugărește, ba mai mult, au oroare de așa ceva, trebuie evidențiat că actuala comunitate care viețuiește între zidurile așa-zisei “mănăstiri” nu are un stareț[COLOR=purple] [/COLOR][COLOR=blue]([/COLOR]cum are orice mănăstire de pe lumea aceasta[COLOR=blue])[/COLOR][COLOR=purple], [/COLOR]nu dă ascultare niciunui episcop, inclusiv episcopului locului, și este compusă atât din bărbați, cât și din femei. Încercările repetate ale răposatului episcop Vasile al Târgoviștei de a-i aduce sub ascultare canonică s-au izbit de refuzuri încrâncenate, tari ca stânca. Actualul episcop al Târgoviștei, Nifon, cunoscând istoria și eșecurile predecesorului său, nici n-a mai încercat[COLOR=purple] [/COLOR]să-i înduplece spre ascultare pe adepții NIP, știind că ar trebui să se lupte cu morile de vânt. Dar nici cei de la Pucioasa n-au venit vreodată cu rugămintea la el ca să-i păstorească, deși pretind că respectă rânduielile ortodoxe, bisericești și monahicești. Comunitatea inițială, cea din 1990, a avut într-adevăr aspirația la o viață mănăstirească, și de aceea ei s-au și auto-denumit așa: “mănăstire”. Îi încurca însă tocmai faptul acesta, care se discută acum: cei adunați acolo în aceeași ogradă erau și femei, și bărbați, iar lumea din sat începuse să cam cârtească. Femei erau ceva mai puține: era monahia Gabriela Belinschi [COLOR=blue]([/COLOR]poreclită “maica Gaby”[COLOR=blue])[/COLOR], era Victoria Zidaru [COLOR=blue]([/COLOR]poreclită “Doamna Profesoară”[COLOR=blue])[/COLOR], era Mihaela [COLOR=blue]([/COLOR]soția lui Emilian Tărcuță[COLOR=blue])[/COLOR] și mai erau și soțiile celor doi creștini care îndată după aceea au fost “făcuți” preoți: Spiridon Șerban și Nicolae Nedelcu. Mai erau și două fetițe, fiice minore ale preoților Nicolae și Spiridon. Prin abile presiuni și amenințându-le cu “mesaje primite din cer”, Mihaela Tărcuță a reușit să le îndepărteze pe toate femeile din[COLOR=purple] [/COLOR]“mănăstire”, pe motivul perfect plauzibil “ca ele să nu dăuneze imaginii mănăstirii”, căci oamenii încă de pe atunci își dădeau coate că e ceva suspect în adunătura aceea mixtă de bărbați și femei, sub același acoperiș. Pe soțiile preoților împreună cu fetițele lor, Mihaela le-a stabilit cu domiciliu forțat la o creștină din comuna Valea Lungă; maica Gaby [COLOR=blue]([/COLOR]care era călugăriță de-adevăratelea[COLOR=blue])[/COLOR] și-a luat câmpii și a ajuns până la urmă să se închinovieze la o mânăstire autentică; iar “Doamna Profesoară” s-a retras la atelierul din București. Însă, nu se știe cum se face că Mihaela a uitat să se îndepărteze și pe sine, așa că “mănăstirea” tot mixtă a rămas. Dar, odată rămasă singură la cârmă cu atâția bărbați, Mihaela a pus șeaua pe ei. Pe Nicușor Nedelcu l-a obligat să divorțeze de soția lui, și de atunci Mihaela a rămas nedespărțită de Nicușor, ca marca de scrisoare, încât [COLOR=blue]([/COLOR]ca o excepție, desigur[COLOR=blue])[/COLOR] ei dorm și în aceeași chilie, de atunci încoace. Emilian Tărcuță a fost cam cătrănit la început, văzând că trebuie să renunțe la “sora Mihaela” în favoarea unui “frate” mai tinerel, dar s-a consolat, aflând de la Mihaela că “aceasta e voia neabătută a Domnului”: ca Mihaela și Nicușor să lucreze zi și noapte, nedespărțiți, pe ogorul Domnului. Peste câțiva ani comunitatea a mai crescut, dezvoltându-se însă doar în afara zidurilor mănăstirii, în alte locații și în alte clădiri. La început a fost un grup de băieți la Târgoviște, în casa unui creștin, pe nume Halău Gheorghe. Apoi, când au venit și fete, atrase de mirajul “vieții în sfințenie”, băieții au fost mutați la Pucioasa, în “Căsuța din deal”, iar în locul lor, la Târgoviște, au rămas fetele. Peste alți câțiva ani [COLOR=blue]([/COLOR]prin noiembrie, anul 2000[COLOR=blue]) [/COLOR]la Pucioasa a început construcția unei alte clădiri, numită de ei “Casa Întâlnirii”, care avea în proiect și aproape douăzeci de “chiliuțe”. La lucrări au fost convocate și fetele de la Târgoviște, pentru a merge treaba mai cu spor, dar după terminarea lucrului, unele nu s-au mai întors la Târgoviște, și au rămas la Pucioasa până în ziua de astăzi.