Cat despre apocalipsa despre aceasta zice parintele Arsenie Papacioc caci taina pentru care antihrist nu poate sa se nasca este ca se slujeste Sfanta Liturghie pe pamant.
Este o absurditate sa crezi ca Dumnezeu vrea sa vina Apocalipsa.
Este foarte adevarat ca Sfantul Simeon Noul Teolog a zis ca atunci cand se va implini numarul ingerilor cazuti cu suflete de oameni atunci va veni sfarsitul lumii.
Pe de alta parte este iar destul de clar ca Dumnezeu fiind fara sfarsit poate sa aiba ingeri si drepti infinit ca numar.
Si Dumnezeu asa si doreste sa aiba cat mai multi in bucuria Raiului.
Parintele Cleopa zicea foarte clar in legatura cu aceasta ca in Rai e multa largime adica infinit si aceasta e bucuria Sfintei Treimi ca toti sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina.
Asemenea parintele Cleopa a zis ca ingerii lui Dumnezeu sunt fara numar deci si cei cazuti tot fara numar sunt.
Si atunci e clar ca Dumnezeu nu vrea sa vina Apocalipsa.
Era niste teorii absurde scris intr-o carte de-a lui Origen dar nu stiu daca Origen le si credea in legatura cu faptul ca Dumnezeu e finit si atunci are ingeri finit si suflete finit ca slujitori ai sai.
Asta e o teorie absurda , nu cred ca a fost anatemizata inca.
Alta teorie absurda tot dintr-o carte de-a lui Origen pe care se pare iarasi ca Origen nu o credea ;ci doar o prezinta in antiteza cu alta teorie; si aceasta e ca Dumnezeu e finit si comuniunea cu el are o limita; atunci vine plictiseala in Rai si sufletele si ingerii cad si Dumnezeu ii mustra si ei iar se ridica si iar ajung la ceva unire cu Dumnezeu si iar cad si de aci si absurditatea teoriei eternei reintoarceri sau a lumii ciclice.
De aci vin si cele cu reincarnarea ca sufletele zice-se sunt pedepsite spre a avea trupuri; de aci vine si mantuirea ca eliberare de lanturile materiei.
Teorii absurde.
Si tot din aceata teorie absurda vine si faptul ca Dumnezeu poate sa aibe numai un numar limitat de ingeri si suflete spre a avea grija de dansii iar nu infinit.
Teoria cu reincarnarea a fost anatemizata si cea cu preexistenta sufletelor.
|