Citat:
În prealabil postat de cristiboss56
Când va veni Fiul Omului intru slava Sa, și toți sfinții ingeri cu El, atunci va ședea pe tronul slavei Sale. Și se vor aduna inaintea Lui toate neamurile și-i va despărți pe unii de alții, precum desparte păstorul oile de capre. Și va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga. Atunci va zice Impăratul celor de-a dreapta Lui : << Veniți , binecuvântați Tatălui Meu, moșteniți impărăția cea pregătită vouă de la intemeierea lumii. Căci flămând am fost și Mi-ați dat să mănânc ; insetat am fost și Mi-ați dat să beau ; străin am fost și M-ați primit ; Gol am fost și M-ați imbrăcat ; bolnav am fost și M-ați cercetat; in temniță am fost și a-ți venit la Mine >>. Atunci drepții Ii vor răspunde, zicând : << Doamne , când Te-am văzut flămând și Te-am hrănit ? Sau insetat și Ți-am dat să bei ? Sau când Te-am văzut străin și Te-am primit, sau gol și Te-am imbrăcat ? Sau când Te-am văzut bolnav sau in temniță și am venit la Tine ? >> Iar Impăratul, răspunzând, va zice către ei : << Adevărat zic vouă, intrucât ati făcut unuia dinr-acești frați ai Mei, prea mici, Mie Mi-ați făcut >> . Atunci va zice și celor de-a stânga : << Duceți-vă de la Mine, blestemaților, in focul cel veșnic, care este gătit diavolului și ingerilor lui. Căci flămând am fost și nu Mi-ați dat să mănânc ; insetat am fost și nu Mi-ați dat să beau ; Străin am fost și nu M-ați primit ; gol , și nu M-ați imbrăcat ; bolnav și in temniță , și nu M-ați cercetat >>. Atunci vor răspunde și ei , zicând : << Doamne, când Te-am văzut flamănd, sau insetat, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau in temniță și nu Ți-am slujit ? >> El insă le va răspunde, zicând : << Adevărat zic vouă : Intrucât nu ați făcut unuia dintre acești prea mici, nici Mie nu Mi-ați făcut >> . Și vor merge aceștia la osândă veșnică, iar drepții la viață veșnică. ( Matei 25 , 31 - 46 ) .
|
am auzit la TV Trinitas, talcuirea unui parinte, foarte frumos vorbea, shi multe le spunea prea bine, shi drept le spunea, dar totushi se ratacea... dansul vorbea acolo despre roade, ca cei dreptzi au facut roade bune ale credintzei shi asta este criteriul, ca tzapi/caprele nu rodesc iar oile rodesc, shi ca la judecata se va vorbi despre ascultare shi rodire asha ca despre talantul acela ascuns in shtergar...
Ne-a talmacit Dumnezeu despre ce dreptate este vorba, caci ne spune CLD: dreptatea pentru om este aceasta:
"cine se va inaltza pe sine se va smeri iar tot cel ce se va smeri pe sine va fi inaltzat"
deci acest Cuvant sta la baza judecatzii shi nu numai dragostea shi sangele este criteriul judecatzii, adica credintza shi roadele ei, cum ar venii, ca oile rodesc iar caprele nu, in ascultare, este vorba despre cum anume faci ascultare, daca e vorba despre ascultare.
Astfel ca shi oile shi caprele au coarne,
dau blani, lana sau din par de capra
dau miei sau iezi
dau lapte shi branza,
deci ambele dau roade pentru Domnul... shi totushi Dumnezeu le va despartzi, v-a despartzii pe oameni cum ai despartzi oile de capre...
deci care este criteriu daca nu roadele?
poi este foarte simplu daca pricepem dreptatea pentru om: "cel ce se va inaltza pe sine se va smeri iar tot cel ce se va smeri pe sine va fi inaltzat"
din raspunsul dreptzilor rezulta ca ei asha au ascultat incat nu a shtiut stanga ce face dreapta shi pe totzi pe care i-a hranit, i-a adapat, i-a imbracat, i-a cercetat, i-a vindecat, i-a primit in casa, deci pe totzi aceshtiea prea mici (o cirtutza sau o iotutza mititica) i-a considerat ca shi pe fratzii Domnului, deci i-a privit ca pe maimarii lor... ca shi pe Dumnezeu, asha... shi pentru aceea ca orishicine ar fi fost, au facut dreptatea nu cautand la chipul omului, la haina lui, la averea lui, la starea lui materiala, ci luand aminte la sine ca sa nu cumva sa-i raneasca in conshtiintza lor...
pe cand tzapii, caprele care vor fi trimishi de la fatza Domnului, aceshtia, chiar daca le-au facut tuturor acelora, dar unui dintre aceia mici nu le-au facut, deci daca au ascultat pe Dumnezeu in toate, dar l-au ascultat vazand in ceilaltzi nu pe Dumnezeu, ci pe nishte straini, gunoaie, rai, ranindu-le conshtiintza, judecandu-i, dispretzuindu-i, chiar daca au facut in aparentza toate, caci ei se mira, caci toata viatza au facut doar poruncile Domnului, deci ei, caprele, degeaba se vor mira, caci daca unuia dintre cei foarte mici le-a calcat demnitatea, conshtiintza, i-a ajutat ca pe vite, ori in scarba ori ca shi la proshti le-a dat, deci nu i-a respectata ca pe Dumnezeu, atunci le spune acelora, ca Mie nu mi le-atzi facut, intrucat omul este chip dupa Chipul lui Dumnezeu... darmite atunci cei saraci ori cei in nevoi curate, cirtutzele shi iotutzele Domnului... aceia sunt chipul cel ridicat shi inviat al Domnului... deci cu atat mai mult erau datori sa-i respecte ca shi pe fratzii Domnului... caci intru Adevar chiar sunt!
deci criteriul la judecata este nu atat rodirea, nu ascultarea, nu multzimea faptelor shi roadele cele mari ale credintzei, cat pozitzia dragostei smerite, pozitzia smerenie shi umilintzei de Duh in fatza uni frate mai mic, mai sarac, mai prost, mai orb, mai rau... caci este scris "Duhul umilit, inima infranta shi smerita Dumnezeu nu o va urgisi" ....
astfel ca Despartzirea o va face Dumnezeu doar pe baza de mandrie shi smerenie, adica duhul lacomiei shi duhului minciunii maririi de sine cum au caprele care se urca pe muntzi shi pe totzi pomii lacomindu-se sa manance ce nu e voie shi nu sunt ale lor dovedind o dragoste fatzarnica shi o credintza prefacuta, fatza de oi care au duhul smereniei shi al postirii shi dragostei smerite shi drepte de fratzi shi de Dumnezeu intru credintza cea neprefacut shi nu pentru slava de la oameni shi care mananca doar iarba unde au fost manate de Pastorul cel Bun... de Hristos-Dumnezeu... prin Biserica Sa...