View Single Post
  #60  
Vechi 25.02.2009, 14:15:53
LucianPetru LucianPetru is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2009
Mesaje: 2
Implicit Problema e ca noi nu mai intelegem duhul in care au fost scrise rugaciunile

Citat:
În prealabil postat de windorin Vezi mesajul
Am gasit scris despre "rugaciunile de curatire" ale femeii, dupa nastere: "aceste sfinte slujbe sunt tot atat de vechi ca si Biserica crestina; pe unele dintre ele le mostenim inca din Legea Veche, ca de exemplu slujba pentru curatirea femeii, la 40 de zile dupa nastere." Deci Legea Veche, bun.. ne mai ramane sa aducem jertfe de porumbei, dupa nastere.

Aceeasi trista atitudine o gasim si in acest caz. O atitudine respingatoare, intr-un duh rational si denaturat, in care trupul tinde cu pasi repezi spre o identificare cu pacatul si cu iadul. Rugaciunile la femeia lauza sunt "molitve de curatire pentru mama si celelalte femei care s-au atins de ea. Cu acest prilej preotul stropeste casa cu apa sfintita". Este groaznica identificarea acestor practici cu "litera Legii Vechi", dupa cuvintele din Levitic.

Femeia este vazuta "necurata" (pentru ca a nascut, ascultand de ratiunile puse de Dumnezeu in firea ei), cele care s-au atins de ea sunt "necurate" (in pofida dragostei aratata de ele fata de cea care a nascut) dar pana si casa e "necurata", pentru ca a adapostit, in liniste si pace, mama si copilul. Nu pot crede cum este posibil ca termenul "necurata" sa exista in gura unui crestin.

La 40 de zile dupa nastere, mama vine la Biserica pentru a i se citi doua rugaciuni, prin care se cere ca Dumnezeu "sa o curete de pacate, sa o invredniceasca sa intre din nou in Sfanta Biserica, si pentru a se impartasi cu Sfanta Euharistie". Deci ar trebui sa intelegem ca dand nastere la un copil, te umpli de atata "necuratie", incat nu mai ai voie sa te atingi nici de Biserica, cu atat mai mult de Euharistie. Dar ce e de mirare, cand mai sus se spune ca si oamenii care se ating de ea sunt "necurati".

Nasterea este o mucenicie, este o dragoste fata de aproapele, este o jertfa de sine. Insa, ce conteaza asta.. daca Legea Veche spune ca e pricina de "necuratie" si de "pacat", ce mai conteaza ce zice Legea cea Noua, a dragostei, a Duhului. Mai bine sa ramanem cu iudeii ingusti la minte. Iudeii convertiti, cu siguranta au pastrat si unele lucruri nu total obligatorii. Trist ca le luam ca litera de Lege Noua.

Sa citam putin din rugaciunile rostite la 40 de zile dupa nastere: "Pe roaba Ta aceasta, pe care ai mantuit-o cu voia Ta, curateste-o de tot pacatul si de toata intinaciunea, ca, venind in biserica Ta... Spala-i intinaciunea trupului, necuratia sufletului, la plinirea acestor zile, ca invrednicindu-se a intra in biserica Ta cea sfanta, sa slaveasca prea sfant numele Tau." Deci, fara rugaciunile de indepartare a "necuratiei", iadul este destinatia, accesul la Dumnezeu fiind blocat.

Daca gresesc, ma rog sa nu-mi fie data plata de pacat. Asa vad lucrurile. Daca in cartile Bisericii se spune ca asa trebuie facut, asa voi face. Cu toate ca in inima mea simt o mare prostie in aceasta raportare le lucruri firesti. Le vad ca reminescente iudaice.
Rugaciunile in general si mai ales cele adunate in acea colectie destinata preotilor, adica "Molitfelnic" stim ca au fost selectate cu mare acrivie de Parinti inca din vechime, de aceea sunt toate bune, chiar daca s-au mai strecurat pe ici pe colo cate o greseala de traducere sau de interpretare. Rugaciunile de la 40 de zile care se citesc mamei si copilului reprezinta "Imbisericirea". Nu se pune accentul pe spurcaciunea femeii (despre care nici nu poate fi vorba), ci despre reintrarea femeii in ritmul normal de viata bisericeasca, respectiv de impartasire regulata sau continua dupa canonul 8, 9 apostolic si celelalte. Si daca vrei sa te smintesc, aceste rugaciuni se spuneau in loc de spovedanie care nu este legata obligatoriu de impartasanie.Deci depinde cum le interpretezi, in ce duh.
Reply With Quote