View Single Post
  #632  
Vechi 27.02.2009, 21:29:39
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Ai auzit prost . Ai auzit de la cei care au vrut să auzi în felul acesta. Ziua de odihnă a fost schimbată în primul veac creștin, nu de către împăratul Constantin in secolul IV:
Iată ce scriu evangheliile, adică Legea cea nouă despre ținerea sâmbetei:
Col 2.16-17 "Nimeni deci să nu vă judece pentru mâncare sau băutură, sau cu privire la vreo sărbătoare, sau lună nouă, [COLOR=#ff0000]sau la sâmbete[/COLOR], care sunt umbră celor viitoare iar trupul (este) al lui Hristos."
Ioan 5.18 "Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru [COLOR=#ff0000]c[/COLOR][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][COLOR=#ff0000] dezlega sâmb[/COLOR][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][COLOR=#ff0000]ta[/COLOR], ci și pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu."
Faptul că unii crestini evrei erau inclinati să tină incă sâmbăta e atestat de Biblie. Majoritatea primilor crestini erau de origine evreiască, iar unii dintre ei mai cinsteau vechea zi evreiască: Sabatul. Insă Pavel le atrage ferm atentia că acest lucru NU e obligatoriu:
Rom.14.6 "Cel ce ține ziua, o ține pentru Domnul; și cel ce nu ține ziua, nu o ține pentru Domnul. Și cel ce mănâncă pentru Domnul mănâncă, căci mulțumește lui Dumnezeu; și cel ce nu mănâncă pentru Domnul nu mănâncă, și mulțumește lui Dumnezeu."
Marcu 2.23-28 "Si pe când mergea El intr-o sâmbătă prin semănături, ucenicii Lui, în drumul lor, au inceput să smulgă spice. Si fariseii Ii ziceau: Vezi, de ce fac sâmbăta ce nu se cuvine?... Si le zicea lor: Sâmbăta a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru sâmbătă. Astfel că Fiul Omului este domn si al sâmbetei. ".
Cum să le ceră Hristos care era Dumnezeul intrupat, (Fiul Omului), Acelasi care a creat lumea si a dat legile, ucenicilor Săi să tină sâmbăta fariseilor, dacă El Insusi, nu a tinut-o?
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)