casatoria unui ortodox cu o protestanta nu constituie un motiv ca sa ne separam de bor ; caci nunta poata sa tina loc si de botez ; insa asta se poate face numai cu conditia ca protestanta sa marturiseasca credinta ortodoxa ... dar daca a existat un caz singular de cununie de aceasta necanonica a unui ortodox cu o protestanta nepocaita , apoi treaba lor ; preotul care a facut una ca asta si-a pierdut mantuirea daca nu se va pocai ; iar cununia respectiva e curvie si nu e valabila ... exista acuma cum am vazut si cununie oficiata de preot ortodox intre homosexuali !!! apoi aceea nu e cununie valabila ci homosexualitate , iar preotul care a oficiat asa ceva si-a osandit sufletul la iad ... insa cand se va ajunge sa se faca regula generala din cazul corneanu , atunci nu mai e mantuire in bor ...
deci daca cazul corneanu se va repeta atunci singura sansa de mantuire va fi separarea de bor ...
asta a spus si par iustin parvu si este un cuvant intelept : cand vom vedea ereticii ca se impartasesc din potirul ortodocsilor , atunci fuguta afara din bor-ul masonic , ca nu mai este mantuire si nici sfinte taine in bor ( Mantuitorul a vorbit clar despre uraciunea pustiirii care va sta in locul cel sfant ) ... pogoramintele nu pot merge la infinit ... asta e limita cea mai de pe urma ... de ce ? pentru ca de la sfintele taine nu se poate face pogoramant , caci asta inseamna lepadare de credinta ... ce sens are pentru tine lepadarea de credinta ? mai exista o astfel de limita , sau poti merge la infinit ? poti sa iti lepezi si credinta , sa accepti si profanarea sfintelor taine ? pai atunci ce fel de bis ortodoxa mai e si asta ? oare pogoramintele nu au si ele o limita ? care ar fi aceea ? io zic ca aceea care a zis si par iutin : cand om vedea impartasirea ereticilor din tainele ortodocsilor atunci sa fugim ca nu mai e har si mantuire in bor ... caci biserica ortodoxa nu exista decat atata timp cat e separata de alte credinte si biserici ; dar a se accepta impartasirea ereticilor in bor , asta inseamna ca s-a facut unire sacramentala dintre eretici si dreptcredinciosi ; ori , unirea sacramentala e cea mai puternica unire , e unire de credinta ; daca ereticii se vor impartasi din tainele ortodocsilor , atunci e ca si cum ai spune ca ereticii se mantuiesc prin credinta lor gresita ; ori asta e erezie si e cadere din har si mantuire ... la co-impartasire cu ereticii nu se poate ajunge in biserica lui Hristos ; cu siguranta ca se va ajunge , insa cand va fi una ca asta , cine va ramane in bor isi va osandi sufletelu la iad ; treaba lui ... io nu voi face una ca asta ...
|