Draga oara, iti multumesc pentru raspuns. Totusi nu m-ai lamurit, caci ce mi-ai spus tu stiam de la prietena mea bapista. Nu e vorba de a se imbata, caci intr-adevar de aici pornesc unele rele. Ca daca ar porni de aici toate relele, ar fi usor de rezolvat, dar de fapt ce iese din gura e pacat,nu ce bagi in gura. Dar cand citesc in biblie ca am voie sa beau si sa mananc si eu nu fac asa, oare nu dau dovada ca nu respect ce scrie in biblie? Sau in alta parte e scris ca e indicat sa se bea vin pentru refacerea sanatatii, deci in unele cazuri vinul este fi vital sanatatii ( nu retin exact unde scrie). Daca ne gandim ca insusi Domnul nostru a mancat si a baut, evident cu masura, ceea ce El insusi afirma ;ca oamenii nu l-au crezut nici pe Ioan Botezatorul, care nu a mancat si nu a baut, dar nici pe Domnul Iisus, care a si mancat si a si baut.
Acum, sa ne intelegem. Eu nu consider un pacat a nu bea, chiar dimpotriva. Dar prea e regula la unii neo-protestanti sa nu bea, iar unii nici carne nu mananca, desi scrie clar, "ceea ce Eu am curatit, sa nu considere nimeni ca e spurcat" ( citez din memorie), referindu-Se la carne. Deci daca numai unii s-ar retine de la mancat si baut, as intelege, dar faptul ca e regula, mie nu mi se pare in ordine. Acest lucru da celui care se abtine de la bautura impresia ca e mai putin pacatos decat este in realitate, ii da motiv de mandrie, care stim de la cine vine si cel mai grav, ca se crede mai bun decat Mantuitorul nostru. Sau voi nu-L considerati pe Domnul Iisus un exemplu? Eu cred ca da.
Apoi cred ca ai inteles gresit ce inseamna a face modificari la biblie. Inseamna a scoate din sau a adauga ceva la textul bibliei. Cartile Sfintilor nu sunt adaugiri la biblie. Sunt carti aparte de biblie, dar scrise in spiritul bibliei si au darul de a detalia cele scrise in biblie. Sunt si un indreptar pentru noi crestinii. Sunt de acord ca biblia cuprinde tot ce ne trebuie, numai sa avem noi intelepciunea Sfintilor, dar nu o avem. Un sfant care ar indrazni sa schimbe ceva din intelesurile bibliei nici nu ar mai fi considerat sfant. Eu iti inteleg teama, dar nu e cazul. Dar fara Sfintii Parinti fiecare intelege ce vrea si cat vrea din biblie si mai degraba a in pericol de intelege gresit. Biblia e capabila, cum zici, noi nu suntem. Si voi aveti copii si ii trimiteti la scoli, pai de ce daca stiu alfabetul, ce le mai trebuie profesori? La fel si cu biblia.
Prietena mea citeste acum de zor din Sfintii Parinti si nu am mai auzit-o sa-i critice. Oara, ia si tu macar o care si vezi ce scrie Sf. Vasile cel Mare,sau Sf. Ioan Gura de Aur, etc si vezi singura daca e chiar de aruncat ceea ce scriu ei. Cartile lor sunt adevarate comori, pe care orice crestin ar trebui sa le descopere.
In ceea ce priveste botezul meu, nu ai cum sa ma jignesti; pot doar sa-ti spun, ca fara ingerul pazitor primit la botez, nu stiu ce m-as fi facut. Il mai am si e un inger foarte bun, te asigur se asta.
Dar, sigur, daca voi asa ati apucat, nu aveti cum intelege ca taina botezului se lucreaza si cand esti mic. Avem marturii si in biblie, cand se spune: si s-a botezat (cutare) si cu casa lui. Pai in casa omului pe vremea apostolilor nu erau numai membri adulti ai familiei, erau si copii si slugi, adica toti de sub acelasi acoperis. Normal, ca adultii trebuiau sa creada mai intai, apoi sa se boteze, sa nu uitam insa ca e vorba de primii crestini care nu aveau cum sa fie botezati de mici.
Dumnezeu nu a spus tot ce avea de spus dintr-o data. Dovada e ca avem Vechiul si Noul Testament.
|