"5.Sau n-ați citit în Lege că, în zilele de Sabat, preoții calcă Sabatul în Templu, și totuși sunt nevinovați?
6.Dar Eu vă spun că aici este Unul mai mare decât Templul.
7.Dacă ați fi știut ce înseamnă: "Milă voiesc, iar nu jertfe", n-ați fi osândit pe niște nevinovați."
eu observ cum unii osandeau chiar in fatza lui Dumnezeu pe apropiatzii lor, nepricepand sensul cuvantului "Mila voiesc, iar nu jertfe" ca nici noi nu shtim ca exista mila rea shi mila buna, mila de la Dumnezeu, intru Dumnezeu, shi exista mila asta deznadajduitoare a noastra prin care ne pare rau ca nu mai savarshim pacate shi ne pare rau de pacatos cu pacatele lui cu tot, cu duhul rau cu tot... poi cum credetzi shi kla ce foloseshte Cuvantul "strecuratzi tzantzarii shi inghitzitzi camila"? ori vrajitoarea aia ce shade pe camila ca pe o matura asha ca o superstitzie draceasca shi "nevinovata" shi neobservata shi reinventata mereu ca sa itzi mearga bine, ca sa nu o patzeshti... ori un fel de superstitzie prin care slujeshti sadismului ucigash shi cinic, asha ca un fel de distractzie shi o bucurie dar nimeni nu mai shtie pentru ce se bucara, doar se traieshte asha o bucurie comuna... un ranjet comun... dar cand cercetam vedem ca ne bucuram de raul altuia, ca a ajuns in iad, ca a murit fizic, ori cineshtie ce explicatzie rautacioasa ce vine din barfa shi pizma...
precis la Dumnezeu se referea ca este aici Unul mai mare decat Templu shi nu la sine insushi.. ci la Sine, la sf. Treime cu sfintzii Sai.
|