Citat:
În prealabil postat de cristiboss56
Dumnezeu a venit, dar parcă n-ar dori ca oamenii să-I sesizeze divinitatea. In cazul rar al minunilor, Iisus poruncește : "mergi și să nu spui nimănui nimic". Meditativ, Pascal notează : "Revelația inseamnă vălul ridicat, or intruparea invăluia și mai mult fața lui Dumnezeu." Dumnezeu Se ascunde in chiar arătarea Lui, acesta este marele mister al Dumnezeului ascuns. Exigența rațiunii, chiar și in momentul in care" totul s-a împlinit", pune condițiile ei : "Dacă este regele lui Israel, să coboare de pe cruce și vom crede in El ".
Dumnezeu răspunde prin tăcere, dar pentru cel ce știe să audă, tocmai in tăcere "El iși mărturisește iubirea pentru om . " Este acea "nebunie divină de care vorbește Sfântul Apostol Pavel, neânțelesul respect a lui Dumnezeu față de libertatea noastră . { Va urma }
|
Orice dovadă constrângătoare violează conștiința umană, schimbă credința in simplă cunoaștere. De aceea Dumnezeu Își limitează atotputernicia, Sa inchide în tăcerea iubirii Sale jertfelnice, retrage orice semn, suspendă orice miracol și aruncă o umbră pe strălucirea feței Sale. La această atitudine chenotică a lui Dumnezeu trebuie să răspundă credința in esența ei. Ea păstrează și va păstra pururea ceea ce are in ea nncturn, o obscuritate crucificatoare, o marjă suficientă, pentru ca omul să-și păstreze libertatea pentru a păstra mereu puterea să spună in orice moment Nu, să construiască pe refuz. Tocmai pentru că omul poate spune Nu, Da-ul lui poate să atingă o deplină rezonață și "fiat"- ul său se află nu numai in acord, dar la același nivel vertiginos de liberă creație cu "fiat"-ul lui Dumnezeu.
{ Spicuiri - sinteză din cartea lui Paul Evdokimov : "Vârstele vieții spirituale", Editura Christiana * Va urma }