View Single Post
  #678  
Vechi 24.03.2009, 19:14:04
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit Schimbarea poruncilor, inconsecvențe, repetiții și îndemnuri controversate

[COLOR=purple]34. Misterele Pucioasei (XXX)[/COLOR]
[COLOR=purple] Cartea “[/COLOR][COLOR=purple]Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa [/COLOR] [COLOR=blue]( Cap. XIX:[/COLOR] Schimbarea poruncilor, inconsecvențe, repetiții și îndemnuri controversate [COLOR=blue])[/COLOR]
[COLOR=Blue]Partea a V-a

[/COLOR]
[COLOR=blue]25. [/COLOR]Și bărbații, și femeile, trebuie să aibă mereu capul acoperit

[COLOR=blue]“ Încă odată mai repet către tinerii lui Israel: nu vă mai purtați cu capetele goale, că dacă nu, vă dau durere de cap și nimeni nu vă mai tămăduiește. [/COLOR][COLOR=fuchsia]Nu mai purtați capul descoperit[/COLOR][COLOR=blue] ca lumea – [/COLOR][COLOR=fuchsia]și bărbatul și femeia[/COLOR][COLOR=blue] – ; ați auzit?...” (1 septembrie 1974)[/COLOR]
[COLOR=blue]“ …[/COLOR][COLOR=fuchsia]Nu vă purtați cu capul descoperit[/COLOR][COLOR=blue]. Încă odată repet: scrie Mihaile pe cel ce împlinește, scrie și pe cel ce nu împlinește!...” (11 iunie 1975)[/COLOR]
După cum Sfântul Apostol Luca a fost desemnat cu “fotografierea fiecărui eveniment de pe pământ și cu ținerea unei evidențe a arhivelor fotografice”, iată că Mihail Arhanghelul este desemnat în mod repetat și insistent să se ocupe cu ținerea evidenței scrise a celor care se poartă cu capul descoperit și – separat – a celor care stau mereu cu ceva pe cap. Deși, nici nu era neapărat nevoie de două liste, căci se putea proceda prin simpla excludere: cei care nu se vor regăsi pe lista neîmplinitorilor, în mod sigur sunt dintre cei împlinitori.
Dar uneori și Mihail este depășit de situație, și atunci “Domnul” îi trimite ajutoare la scriptologie pe arhanghelul Gavriil și pe proorocul Daniil:
[COLOR=blue]“ [/COLOR][COLOR=fuchsia]Scrie Mihaile, scrie Gavriile, scrie Daniele[/COLOR][COLOR=blue], că am stat de vorbă cu creștinii…” (13 noiembrie 1975)[/COLOR]
Nu numai capul trebuie acoperit, ci aproape tot corpul:
[COLOR=blue]“ Nu mai purtați [/COLOR][COLOR=fuchsia]mâinile[/COLOR][COLOR=blue] goale, nu mai purtați [/COLOR][COLOR=fuchsia]pieptul[/COLOR][COLOR=blue] gol și [/COLOR][COLOR=fuchsia]părul[/COLOR][COLOR=blue] descoperit. [/COLOR][COLOR=fuchsia]Bărbați, nu mai purtați capul descoperit[/COLOR][COLOR=blue]. Deosebiți-vă de lume…” (1 august 1975)[/COLOR]
[COLOR=blue]“ V-am spus mereu: puneți acoperământ pe cap, că pentru cârpa aceasta, sau [/COLOR][COLOR=fuchsia]pentru basca aceasta[/COLOR][COLOR=blue], [/COLOR][COLOR=fuchsia]vei pieri[/COLOR][COLOR=blue] pe calea ta și nu numai[/COLOR][COLOR=fuchsia] tu[/COLOR][COLOR=blue], ci [/COLOR][COLOR=fuchsia]și toată casa ta[/COLOR][COLOR=blue]…” (17 august 1975)[/COLOR]
[COLOR=blue]“ Feriți-vă de goliciune. Căci [/COLOR][COLOR=fuchsia]cine[/COLOR][COLOR=blue] [/COLOR][COLOR=fuchsia]nu va purta bască pe cap[/COLOR][COLOR=blue] în aceste două vremi, va purta sac și se va îmbrăca în rogojină…” (4 octombrie 1975)[/COLOR]
Surprinde aici nu numai radicalismul cu care se impune o poruncă radical diferită de cea din Biblie, dar și amenințarea grosieră cu pedepse disproporționate față de “gravitatea” eventualei încălcări a “poruncii”. Se merge până la dezgroparea acelei amenințări vechi-testamentare: “Părinții au mâncat aguridă, iar copiilor li se vor strepezi dinții”, deși tot în Vechiul Testament se promite că după venirea lui Mesia nu va mai fi așa:
[COLOR=#993300]“În zilele acelea nu vor mai zice: "Părinții au mâncat aguridă și copiilor li s-au strepezit dinții".[/COLOR]
[COLOR=#993300]Ci fiecare va muri pentru fărădelegea sa; cine va mânca aguridă, aceluia i se vor strepezi dinții.” (Ier. 31, 29-30)[/COLOR]
Biblia confirmă, într-adevăr, necesitatea portului unui acoperământ pe capul femeii, la rugăciune, dar justifică în același timp un comportament diferit pentru bărbat!:
[COLOR=#993300]“Orice bărbat care se roagă sau proorocește, având capul acoperit, necinstește capul său. “ (I Cor. 11,4)[/COLOR]
[COLOR=#993300]“Căci [/COLOR][COLOR=fuchsia]bărbatul nu trebuie să-și acopere capul[/COLOR][COLOR=#993300], fiind chip și slavă a lui Dumnezeu, iar femeia este slava bărbatului.” (I Cor. 11,7)[/COLOR]
Așadar, măcar în timpul rugăciunii, bărbatul trebuie să aibă capul descoperit. Dar, numai atunci? În restul timpului, oare trebuie să și-l acopere?
Biblia mai face un îndemn care poate fi interconectat la această temă:
[COLOR=#993300]“Rugați-vă neîncetat.” (I Tes. 5,17)[/COLOR]
Așadar, cei care se roagă neîncetat, necontenit vor sta și cu capul descoperit.
La Pucioasa însă, bărbații s-au obișnuit atât de mult să stea cu capul acoperit, încât de multe ori ei stau cu capul acoperit și în unele incinte publice, ceea ce este o nepolitețe.
Ar mai fi de adăugat că și portul părului lung, împletit în cozi ca femeile, practicat de către bărbați la Noul Ierusalim de la Pucioasa, este contrar sfaturilor biblice:
[COLOR=#993300]“Nu vă învață oare însăși firea că necinste este pentru un bărbat să-și lase părul lung? “ (I Cor. 11,14)[/COLOR]
Pentru cei de la Pucioasa, Biblia este însă mai prejos decît unele “proorocii” făcut în somn de anumite persoane care au făcut parte cândva din clientela clinicilor psihiatrice.
Totuși, mai sunt unii[COLOR=lime] [/COLOR]creștini recalcitranți care nu prea agreează aceste porunci contrare spiritului biblic, inventate la Pucioasa peste noapte:
[COLOR=blue]“ A doua oară am spus Eu să pună Ioan acoperământ pe cap, și nu s-a împlinit. Ce-aveți, tată, de nu vreți să ascultați? (4/17 august 1975)[/COLOR]
Pentru creștinii care, mai isteți fiind, pretind că și Domnul, și ucenicii Lui, umblau tot cu capul descoperit, li se dă o motivație “după ureche”:
[COLOR=blue]“… A spus Domnul și v-a rugat: purtați-vă creștinește, nu vă mai purtați cu capul gol bărbaților, nu mai purtați rochița scurtă femeilor. Tu bărbat, nu te mai purta cu capul descoperit. Domnul Iisus și cu ucenicii s-au purtat cu capul descoperit, pentru că pășeau pe pământul sfânt. Ți-aș spune: poartă-te cu capul gol, dar nu te mai cunosc dintre cei din lume…”(11 septembrie 1978.)[/COLOR]
Este evident că motivul real acesta este: încercarea de individualizare a “poporului ales” prin ceva care să fie vizibil: prin port, prin îmbrăcăminte, prin ceea ce beau și mănâncă, prin ceea ce citesc, prin ceea ce vorbesc. Prin toate acestea ei trebuie să fie recunoscuți și prin toate trebuie să arate că ei sunt altceva și altcineva. Pretenția că dacă umblă cu capul gol, bărbații nu mai pot fi recunoscuți de “Domnul”, arată fie că “Domnul” are limite serioase în capacitatea de a cunoaște totul, fie că nu poate distinge minciuna de adevăr; și atunci, în ambele situațții, el nu este un Dumnezeu adevărat. Pe scurt, porunca se poate sintetiza astfel: “Bărbaților, purtați-vă cu capul acoperit, ca să-mi dau seama că sunteți ai mei”.
Pretenția că Domnul Iisus și ucenicii se purtau cu capul gol și cu picioarele goale, pentru faptul că pășeau pe pământul sfânt, este ridicolă. Mai degrabă ei erau săraci, iar sărăcia pe vremuri se vedea în primul rând în îmbrăcămintea sumară și nepretențioasă.
Insistența cu care se contrazice însăși Biblia, pe motive ridicole, ar trebui să pună serioase semne de întrebare celor care pretind că acest “[COLOR=blue]Cuvânt al lui Dumnezeu[/COLOR]” nu contrazice cu nimic învățăturile biblice.

[COLOR=blue]26.[/COLOR] Creștinii sunt ispitiți ca să-și citească viitorul
[COLOR=blue]“ Să nu uiți pe Dumnezeu. Să-L ai lângă tine mereu și [/COLOR][COLOR=fuchsia]să-L întrebi mereu de viitorul tău[/COLOR][COLOR=blue]. Israele, nu ai văzut niciodată urmele Mele în mijlocul tău, dar ai să le vezi” (8 septembrie 1974)[/COLOR]
O invitație voalată pentru creștini ca să nu se despartă niciodată de Verginica, prin care “vorbește Domnul”. Răsplata fidelității lor? Își vor putea oricând cerceta viitorul, o temă la care creștinii s-au dovedit mereu a fi deosebit de curioși și sensibili. Iar curiozitatea lor le-a fost speculată din plin.

[COLOR=blue]27. [/COLOR]Îndemnuri depășite
[COLOR=blue]“...[/COLOR][COLOR=green]Nu slujești Mie[/COLOR][COLOR=blue] dacă postești sau dacă te rogi, ci e [/COLOR][COLOR=fuchsia]pentru tine[/COLOR][COLOR=blue], tată…” (7 ianuarie 1975)[/COLOR]
Asta se cerea în 1975: Dumnezeu nu-ți cerea să-I slujești Lui în mod direct, atunci când Îi faci voia (adică, atunci când te îndeletnicești cu virtuțile creștine, cu rugăciunea și cu postul) ci să te preocupi cu grijă “[COLOR=fuchsia]pentru tine[/COLOR]”, adică de propriile tale împliniri creștinești, ca să-ți meriți pe drept mântuirea pe care El a pregătit-o. După 33 de ani, ceva s-a schimbat radical: dacă îndrăznești să te preocupi câtuși de puțin [COLOR=fuchsia]pentru tine[/COLOR], înseamnă că nu-L mai iubești pe Dumnezeu:
[COLOR=blue]“O, nu căutați să faceți voia Mea [/COLOR][COLOR=fuchsia]pentru voi[/COLOR][COLOR=blue], căci aceasta nu înseamnă iubire pentru Mine, ci înseamnă [/COLOR][COLOR=fuchsia]pentru voi[/COLOR][COLOR=blue], ci căutați să faceți voia Mea [/COLOR][COLOR=green]pentru Mine[/COLOR][COLOR=blue], și atunci aveți în voi iubirea cea pentru Dumnezeu, credința pentru cele ce nu se văd cu ochii trupului, cu ochii celui ce Mă iubește [/COLOR][COLOR=fuchsia]pentru sine[/COLOR][COLOR=blue] și nu [/COLOR][COLOR=green]pentru Mine[/COLOR][COLOR=blue], căci vai celui care vede pe Dumnezeu cu ochii trupului lui, căci aceia nu văd pe Dumnezeu, ci văd pe cele ce trec, și care nu-l țin pe om în Dumnezeu și în credință și în credincioșie apoi! O, dacă vă iubiți pe voi, dacă vă măriți pe voi când dați să iubiți pe Dumnezeu, voi nu aveți credincioșie [/COLOR][COLOR=green]pentru Mine[/COLOR][COLOR=blue] dacă lucrați așa.” (din Cuvântul lui Dumnezeu la praznicul Pogorârii Duhului Sfânt, 15 iunie 2008.)[/COLOR]