[COLOR=purple]Misterele Pucioasei (XVI)[/COLOR]
[COLOR=purple] Cartea “[/COLOR][COLOR=purple]Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa [/COLOR][COLOR=blue]( Cap. V:[/COLOR] Căsătoria[COLOR=blue])[/COLOR]
Studiu independent despre fenomenul religios [COLOR=blue]NIP[/COLOR]
( ”[COLOR=blue]Noul Ierusalim[/COLOR] de la Pucioasa” )
[COLOR=Magenta]Partea a V-a
[/COLOR] [COLOR=blue]23. [/COLOR]“Dumnezeul de la Noul Ierusalim-Pucioasa” pretinde că modelul “căsătoriei neîntinate” este oferit de apostoli și de leviți
[COLOR=blue]“ Păstrați căsătoria neîntinată. Că la mulți dintre voi căsătoria e ca o masă când hrănește trupul cu bucate și îl hrănește și cu păcate. Cine are femeie, este rugat să fie [/COLOR][COLOR=fuchsia]ca un apostol[/COLOR][COLOR=blue], să fie [/COLOR][COLOR=fuchsia]ca un levit[/COLOR][COLOR=blue]. Să fie ca un ales sfințit. Seminția lui să fie cu plăcere Domnului…”
(7 august 1978.)[/COLOR]
Despre leviți, Sfânta Scriptură spune că formau un trib, care avea rânduieli firești, adică bărbații își luau neveste, chiar și concubine, cu care întemeiau familii și care le creșteau copii:
[COLOR=#993300]“Iar Moise, omul lui Dumnezeu [/COLOR][COLOR=fuchsia]și fiii lui[/COLOR][COLOR=#993300] au fost numărați la tribul lui Levi.”(I Par. 23,14)[/COLOR]
[COLOR=#993300]“În zilele acelea, când nu era rege în Israel, trăia un levit pe coasta Muntelui Efraim. Acesta [/COLOR][COLOR=fuchsia]și-a luat o concubină[/COLOR][COLOR=#993300] din Betleemul Iudei.” (Jud. 19,1)[/COLOR]
[COLOR=#993300]“Și a grăit Domnul cu Moise și cu Aaron și a zis:[/COLOR]
[COLOR=#993300]"Numără din [/COLOR][COLOR=fuchsia]fiii lui Levi[/COLOR][COLOR=#993300] pe fiii lui Cahat, după neamurile și după familiile lor, pe toți cei buni de slujbă,[/COLOR]
[COLOR=#993300]De la treizeci de ani în sus până la cincizeci de ani, ca să lucreze la cortul adunării.[/COLOR]
[COLOR=#993300]Slujba [/COLOR][COLOR=fuchsia]fiilor[/COLOR][COLOR=fuchsia] lui Cahat[/COLOR][COLOR=#993300] la cortul adunării va fi să ducă sfânta sfintelor.”Num. 4,1-4)[/COLOR]
[COLOR=#993300]“[/COLOR][COLOR=fuchsia]Familia[/COLOR][COLOR=#993300] casei lui Levi deosebit și [/COLOR][COLOR=fuchsia]femeile ei[/COLOR][COLOR=#993300] deosebit; familia lui Șimei deosebit și femeile ei deosebit;[/COLOR]
[COLOR=#993300]Toate familiile care rămân, fiecare pentru sine și [/COLOR][COLOR=fuchsia]femeile lor[/COLOR][COLOR=#993300] pentru sine.(Zah.12, 13-14)[/COLOR]
Este adevărat că Sfântul Apostol Pavel a pledat pentru păstrarea fecioriei, el însuși fiind necăsătorit. Dar Sfântul Apostol Petru era căsătorit și nu și-a lăsat nevasta, pentru a se arăta fățiș celorlalți că este desprins de patimile trupului. În schimb, la Pucioasa toți care au avut familii s-au despărțit
de facto, unii chiar prin divorț oficializat la primărie, cu excepția unui singur cuplu: familia Zidaru. Aceștia s-au încăpățânat să rămână fideli unul altuia, motiv pentru care au avut însă mult de suferit din cauza liderilor pucioși, care i-au criticat aspru în mai multe rânduri pentru “modelul inadecvat” pe care îl oferă cei doi artiști nonconformiști celorlalți creștini și lumii întregi. Liderii pucioși ar fi vrut ca Marian Zidaru să se despartă radical și definitiv de Victoria și să se retragă la atelierul de la Pucioasa, iar Victoria să rămână la București. În acest fel, scos de sub controlul și ocrotirea soției sale, Marian Zidaru ar fi putut fi complet manipulat de către liderii pucioși.
De la promovarea “căsătoriei albe” se trece rapid la aberanta poruncă a unei permanente preocupări de evitare și chiar de separare efectivă, deși cei doi foști soți (deveniți între timp “frate și soră”) stau încă sub același acoperiș:
[COLOR=blue]“…Te-aș ruga creștine [/COLOR][COLOR=fuchsia]să nu stai tu în casă niciodată cu femeia ta singur[/COLOR][COLOR=blue], că te îndeamnă să faci păcat…”
(7 august 1978.)[/COLOR]
Este germenele ideii de înființare a “obștilor”, formațiuni amorfe în care conviețuiesc femei și bărbați pe principiul “frățietății creștinești”, dar care s-au dovedit falimentare odată cu incidentul “
[COLOR=blue]Nicolae de la Coșereni[/COLOR]”, în care tocmai “obștea” s-a dovedit a fi cauza indirectă a unui insolit caz de
poligamie.
[COLOR=blue]24. [/COLOR]Căsătoria este oprită doar pentru “poporul Dumnezeului de la Pucioasa”
[COLOR=blue]” …Eu aș zice către poporul Meu: [/COLOR][COLOR=fuchsia]opriți-vă de la căsătorie[/COLOR][COLOR=blue]. Căsătoria din vremea de azi nu mai e duhovnicească. Cine vrea, să ia aminte aceste cuvinte. [/COLOR][COLOR=fuchsia]Cine nu vrea, e liber să se căsătorească[/COLOR][COLOR=blue]. Cine nu vrea să asculte aceste cuvinte, este rugat să nu încurce ceea ce Domnul grăiește…”[/COLOR][COLOR=blue] (26 august 1978.)[/COLOR]
[COLOR=blue]25. [/COLOR]Căsătoria e admisă, dar numai “în Domnul”
[COLOR=blue]“
Dacă cineva vrea să se căsătorească, în Domnul să se căsătorească, să primească duhovniceasca viață”
(9-10 august 1979)[/COLOR]
[COLOR=purple]…………………………………………………………………[/COLOR]
[COLOR=purple] Anca Estera [/COLOR]
[COLOR=purple]27 martie 2008[/COLOR]
[COLOR=purple]…………………………………………………………………[/COLOR]
Desigur că această "căsătorie în Domnul" este o formă voalată de a transforma mascarada "căsătoriei albe" într-o cutumă perfect validă și onorabilă. Or, esența căsătoriei este însăși menirea ei: consolidarea unei familii normale, firești, în care rodul de copii devine el însuși o binecuvântare, așa cum citim chiar în Biblie
(Luca, cap.1) despre cuplul Zaharia-Elisabeta:
[COLOR=DarkRed]
24 Iar după aceste zile, Elisabeta, femeia lui, a zămislit și cinci luni s-a tăinuit pe sine, zicând:
25 Că așa mi-a făcut mie Domnul în zilele în care a socotit [COLOR=Magenta]să ridice dintre oameni ocara mea[/COLOR].
[COLOR=Black]Din păcate, la pucioși toate aceste învățături sunt acum răsturnate: copiii nu mai sunt considerați o binecuvântare, ci "[COLOR=Magenta]o rușinoasă dovadă vie a trăirii în păcat[/COLOR]".[/COLOR]
[/COLOR]
[COLOR=Magenta]
[/COLOR]