Ma mira sa vad asa o mare distinctie intre Invatatura Biblica si cea Bisericeasca. Eu ma gandesc mai degraba la o cat mai mare armonie si stransa legatura.
Asa s-a format de fapt invatatura Bisericii, pe fundament biblic, si cu marea grija de a nu apare contradictii. De fapt invatatura Bisericii e o haina care imbraca Sfintele Scripturi aratindu-ne cum sa le intelegem pe aceastea. Sigur, mai sint si unele extrapolari, care ne sugereaza ce valente ar putea avea cuvintele Domnului.
E drept ca exista si unele practici, intentionate sau nu, care nu isi gasesc sprijin in Biblie, si Purgatoriul e una dintre ele. Purgatoriul e de fapt un concept rational, creat pe baza logicii, (dar nu ca o cale alternative de maintuire, ci ca o finalizare a unei situatii deja hotarite).
Nu stiu de ce Biserica Catolica a tinul sa defineasca acest concept atit de exact si sa-l considere un punct fundamental de doctrina, mai ales tinand cont lipsa informatiilor clare in acest subiect.
Totusi Biserica Ortodoxa are rugaciuni pentru morti, pomeniri si slujbe, deci si credinta ca noi cei vii putem face ceva pentru cei dusi dintre noi prin rugaciunile noastre, fara a avea nevoie creeze un concept nou pentru asta.
As mai vrea sa marchez o diferenta clara, in ce ma priveste cel putin, intre invataturile catolice si cele ale altor culte recent aparute. Sint si dintre ecestia pesoane de bun simt, cu credinta sincera si dorinta de a cauta si invata, dar argumentele lor raman slabe si partinitoare, dand senzatia unui fel de “democratie” teologica cel putin copilareasca comparata cu discutiile Sfintelor Sinoade.
|