View Single Post
  #791  
Vechi 30.03.2009, 07:32:34
doartemporar doartemporar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.03.2009
Mesaje: 31
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
Ce iseamna (in parte s-au adus explicatii si la acestea)? Adica explicatii incomplete, adica ,,adevar,,incomplet, adica minciuni si aberatii. Astea le numesti tu argumente?
"in parte", adica nu s-au adus toate argumentele inca. Am tot asteptat sa veniti cu mai multe argumente, insa daca nu mai sunt si alte texte care sa dovedeasca constienta si activitatea omului in moarte, ne vom ocupa doar de cele 2 pasaje biblice ce apar iar si iar in argumentatiile dvs.

Citat:
În prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
Ce stii tu de spiritul Scripturii? Unde ai auzit sau invatat de el ?
Cand am formulat aceasta sintagma, m-am gandit in primul rand la faptul ca Scripturile formeaza un tot unitar, ca sursa si continut sunt de origine divina, deci Cel ce le-a inspirat nu se poate sa Se contrazica pe Sine. Asta face ca desi autorii omenesti venind din epoci si medii diferite, soliile lor inspirate de Duhul Sfant sa conglasuiasca. Marile subiecte ale Bibliei apar dezvoltate unitar in toate cartile Bibliei si se completeaza reciproc, deoarece sunt scrise in acelasi spirit. Asta face ca si o exegeza serioasa sa tina cont de acest principiu. Tratarea unui subiect cum este si cel legat de starea omului in moarte nu poate face exceptie de la aceasta regula. trebuie sa vedem ce vorbesc si celalalte pasaje la tema si ce zice de fapt intreaga Biblie. In interpretarea textelor legate de anumite circumstante, primeaza textul original (ebraic, grec), istoria perioadei si a tarii respective, scopul si imprejurarile in care s-a scris, obiceiurile celor carora s-a adresat solia si informatiile etnografice si geografice. Legendele sau traditia extra-biblica nu pot constitui dovezi valabile pentru sustinerea unor adevaruri biblice.

Citat:
În prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
Apoc. 6, 9-11 Si cand a deschis pecetea a cincea, am vazut, sub jertfelnic, sufletele celor injunghiati pentru cuvantul lui Dumnezeu si pentru marturia pe care au dat-o.
Si strigau cu glas mare si ziceau: Pana cand, Stapane sfinte si adevarate, nu vei judeca si nu vei razbuna sangele nostru, fata de cei ce locuiesc pe pamant? Si fiecaruia dintre ei i s-a dat cate un vesmant alb si li s-a spus ca sa stea in tihna, inca putina vreme, pana cand vor implini numarul si cei impreuna-slujitori cu ei si fratii lor, cei ce aveau sa fie omorati ca si ei."

Unul din colegii tai raspunde cu textul de la Facere, cap 3:
10. si a zis Domnul: "Ce ai facut? Glasul sangelui fratelui tau striga catre Mine din pamant. ,,
in care singurul lucru comul ar fi cuvantul sange dar fara nici o legatura cu textul din Apocalipsa in care e vorba de sufletele celor injunghiati pentru cuvantul lui Dumnezeu si pentru marturia pe care au dat-o carora li s-a dat cate un vesmant alb si li s-a spus ca sa stea in tihna, inca putina vreme, pana cand vor implini numarul si cei impreuna-slujitori cu ei si fratii lor, cei ce aveau sa fie omorati ca si ei."

Care e legatura intre cele doua texte? Asta se cheama raspuns argumentat? Explica!
Legatura dintre cele doua texte este tocmai aceasta presupusa stare constienta a omului in moarte, dar in realitate ambele vorbesc doar in limbaj figurat. Trebuie sa recunoasteti ca niste suflete nu au cum sa strige (si inca in gura mare), deoarece pur si simplu... ele nu au gura. De asemenea, niste suflete in absenta corpului nu au cum sa imbrace haine. Este evidenta folosirea unui limbaj figurat aici (ca de altfel in intreaga Apocalipsa, o carte plina de simboluri). In textul paralel din Facerea 3, gasim exact acelasi simbol: un om mort care striga (sic). Este posibil ca sangele unui om mort sa strige? Bineinteles ca nu! Este un limbaj figurativ (sangele nu are gura, corzi vocale, plamani, etc.)

Si mai gasim o legatura intre cele doua texte: ambele se refera la martirii credintei. Abel a fost primul martir, ucis de fratele sau din invidie ca inchinarea lui este adevarata si placuta lui Dumnezeu.

Si o ultima legatura, cea mai semnificativa -zic eu- pentru topicul nostru: notiunea de suflet corect definita conform antropologiei biblice. Sa ma explic:

- In Apoc.6,9-11 sufletele striga (simbolic). Conform definitiei din Facerea 2,7, suflet viu = tarana pamantului + suflare de viata
- In Facerea 3,10 sangele striga (simbolic). Conform definitiei din Deut 12,23, sangele= viata (suflet).

"Numai, vezi să nu cumva să mănînci sîngele, căci sîngele este viața (sufletul)..."