View Single Post
  #9  
Vechi 20.04.2009, 17:28:32
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Citat:
În prealabil postat de naephius
Draga georgeval, unde ne arata Revelatia dumnezeiasca supranaturala ca lumea a fost creata din nimic ? Sfanta Scriptura nu stiu sa invete asta undeva. Stiu ca ea spune doar atat, la Evrei 11:3, ca lumea a fost facuta prin Cuvantul lui Dumnezeu, si ca lucrurile vazute n-au fost facute din lucruri care se vad (in unele traduceri e scris ca lucrurile vizibile au fost facute din lucruri invizibile). De unde ideea ca a fost creata din nimic ?
Naephius, întreaga patristică ortodoxă mărturisește faptul că Dumnezeu a creat lumea din nimic. E o credință fundamentală a Bisericii creștine.
Legat de versetul pe care l-ai dat din de la Evrei 11.3, mitropolitul Bartolomeu Anania explică:
"Evrei 11.3 "Prin credință înțelegem că s-au întemeiat veacurile prin cuvântul lui Dumnezeu, de s-au făcut din nimic cele ce se văd."
Același cuvânt grecesc înseamnă și "veacuri" și "lumi". Cele două noțiuni sunt totuși inseparabile, de vreme ce odată cu crearea materiei (prin definiție mișcare), a fost creat și timpul...Nu poate fi vorba de o materie preexistentă creației, ci de lumea ca realitate într-un Dumnezeu, Cel ce "pe cele ce nu sunt le cheamă ca și cum ar fi" (Rom 4.17)

Iar despre crearea lumii sfântul Maxim Mărturisitiorul spune:
[SIZE=2]Dumnezeirea nu are nici inceput, nici sfarsit. El nici nu a fost nici nu este nici nu va fi caci este mai presus de acestea. Acceptă însa sa vorbim astfel despre El caci e oricum mai presus de fiinta oricum ar gandi omul care e o creatie atat de efemera, despre El.

"Eu sunt Cel ce sunt" Ex. 3,14
"Eu sunt Alfa și Omega, zice Domnul Dumnezeu, Cel ce este, Cel ce era și Cel ce vine, Atotțiitorul." (Apoc 1.8)

Ființarea nu poate sa-L definească caci e mai presus de ființă.
Existen[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]ț[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]a lucrurilor este a lui Dumnezeu pentru ca provine de la El, si este in El, si se pastreaza in El, dar nu este un dumnezeu al existen[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]ț[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]ei, nici nu este continut in existenta, pentru ca este suprafiin[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]ț[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]ial, mai presus de existenta. Existenta il are pe el drept cauză si nu El are existenta ca o cauză anterioară. [/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2]Existenta lui Dumnezeu e preexistență, adică Dumnezeu exista înainte de orice existență și existența lui Dumnezeu este mai presus decat toată existența la un loc. Dumnezeu este mai presus de mărime si nu este circumscris de vreo cantitate, mărime sau mul[/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]ț[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]ime [/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]ș[/SIZE][/SIZE][SIZE=2]i nu este cuprins in niste margini.[/SIZE]
[SIZE=2]"Maretia Lui nu are sfarsit" Ps. 144 [/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2]Dumnezeu e in toate si in el sunt toate, dar sa nu creadă nimeni ca in Dumnezeu toate sunt o gramadă amestecata sau ca Dumnezeu este toate prin compoziție ca in viziunea panteistă.

Termenul dumnezeire nu este fiinta lui Dumnezeu precum nu este fiinta Lui nici una din numirile ce ii sunt atribuite. Acestea nu sunt fiinta lui ci opinii despre El, fiinta lui Dunezeu nu poate fi exprimata in mod propriu caci este mai presus de fiinta. Firea lui Dumumezeu ca ceea ce este , n-a fost vreodata cunoscuta de careva dintre creatiile sale nici prin cunoastere, nici prin intelegere.
[SIZE=2][SIZE=2]Dumnezeu nu dobandeste binele prin relatie, ca si noi, ci il are in afara relatiei, noi insa il avem prin relatie, caci suntem schimbatori, pe cand El este neschimbator.
[/SIZE] El ramane in unitatea Lui, ori mai presus de unitate in mod neimpartit si neamestecat fiind totul in toate, dar este nesupus relatiei cu acestea, adica nu este cuprins si circumscris de nimic in mod trupesc, ci scapa trupului pentru ca e afară de toate, nefiintand nicaieri, si pentru ca de la El provin toate, este in toate, caci din El subzistă toate.
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][SIZE=2]Ieșirea bunătătii lui Dumnezeu la cele sensibile pentru a le crea o numim Timp. Timpul incepe cu crearea universului.
Timpul a fost creat de către D-zeu odata cu lumea. El nici nu ar fi putut exista inainte de crearea lumii, pentru ca nu ar fi avut in ce sa-si lase scurgerea sa.
Tot ceea ce exista si se misca este numaidecat sub fire si sub timp. Este sub fire pentru ca exista si sub timp pentru ca se mișcă. Tot ceea ce este supus spatiului si timpului, miscarii si daca acesta, adică D-zeu este cel care le-a dat începutul, El este si ținta spre care se misca tot ceea ce există.
Psalmi 89.1-2 "Doamne, scăpare Te-ai făcut nouă în neam și în neam. Mai înainte de ce s-au făcut munții și s-a zidit pământul și lumea, din veac și până în veac ești Tu."

Cele ce se intamplă in lumea sensibila se savarsesc in timp, si una mai tarziu decat alta, dar cele netrupesti si inteligibile se implinesc in afara timpului, veșnic si fara intarziere.
[/SIZE]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
Reply With Quote