Sfantul Ioan Damaschinul in Dogmatica care se stie ca e invatatura Bisericii Ortodoxe de la cele sapte Sfinte Sinoade Ecumenice zice insa destul de clar ca Adam si Eva aveau sexualitate inainte de cadere.
Iata ce zice Sfantul Ioan Damaschinul cu privire la aceasta:
"Creatorul a facut pe om barbat, dandu-i harul lui dumnezeiesc si prin aceasta l-a pus in comuniune cu El......
Dar Dumnezeu prin prestiinta Sa,pentru ca stia ca omul va calca porunca si va fi supus stricaciunii, a facut din el femeia,ajutor lui,asemenea lui.
Femeia este ajutor pentru a mentine, dupa calcarea poruncii, prin nasterea de copii, neamul omenesc."
Ca sa nu inteleaga gresit cele despre prestiinta sa se stie ca Sfantul Ioan Damaschinul zice ca dupa prestiinta lui Dumnezeu toti oamenii se vor mantui.
Dar Dumnezeu nu siliseste pe oameni sa faca aceasta ci ii lasa liberi.
Ca zice Sfantul Ioan Damaschinul:
"Trebuie sa se stie ca virtutea a fost data in natura de Dumnezeu si El este principiul si cauza a tot binele si este cu neputinta ca noi sa voim sau sa facem binele fara conlucrarea si ajutorul Lui.
In puterea noastra este sau a ramane in virtute si a urma lui Dumnezeu care ne cheama spre aceasta, sau a ne indeparta de virtute, adica de a fi in viciu si a urma diavolului,care ne cheama spre aceasta fara sa ne sileasca.
Ca viciul nu este nimic altceva decat indepartarea virtutii, dupa cum si intunericul este indepartarea luminii.Daca ramanem in starea naturala, suntem in virtute; daca ne abatem de la starea naturala, adica de la virtute, si venim la cea contrara naturii, ajungem in viciu."
La fel zice si Sfantul Simeon Noul Teolog (cel emotiv) daca cititi pe la Filocalia volumul 6.
La fel zice si parintele Rafail Noica.
Si ca sa fie si mai clar iata ce zice tot Sfantul Ioan Damaschinul cu privire la aceasta (e din capitolul despre pronie):
"Observand aceasta, trebuie sa admiram toate operele proniei, pe toate sa le laudam, pe toate sa le primim fara de cercetare, chiar daca multora li se par nedrepte. Aceasta pentru motivul ca pronia lui Dumnezeu este incognoscibila si incomprehensibila, iar gandurile si faptele noastre si cele viitoare sunt cunoscute numai lui. Cand spun "toate", inteleg pe cele care nu sunt in puterea noastra; caci cele care sunt in puterea noastra nu sunt de domeniul proniei, ci al liberului nostru arbitru."
|