View Single Post
  #794  
Vechi 29.04.2009, 10:15:05
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mariamargareta Vezi mesajul
Citat din Vsovi:

[COLOR=red]Deci e firesc sa coexishti sub acelashi acoperish, in aceiashi chilie sau in acelashi pat cu cineva de care te leaga o dragoste Dumnezeiasca, frumoasa, fara placerile blestemate, fara minciuni, fara injosirea shi batjocurirea aproapelui, deci purtand o dragoste ca shi catre o mama sau o sora sau o fecioara shi invers ca shi catre un tata, un frate ori un copil, nu e nimic rau in asta,...[/COLOR]

Dar vin și te-ntreb: Dacă un bărbat stă de ani de zile sub același acoperiș cu o femeie cu care nu e căsătorit, mănâncă la aceeași masă, respiră același aer, dorm în aceeași cameră și din când în când în același pat (când nu sunt gaze și nu "merg" caloriferele), dar nu fac actul acela al împreunării trupești, se cheamă că trăiesc în concubinaj, sau nu? Vecinii ce zic? Au nevoie ei de vreun certificat medical care să ateste fecioria celor doi conviețuitori, sau iau de bună declarația celor doi că trăiesc "frate și soră"?

Dar ce zice Sf. Ap. Pavel la Romani 14,13:
[COLOR=darkred]"... mai degrabă judecați aceasta: Să nu dați fratelui prilej de poticnire sau de sminteală."[/COLOR]
Și ce mai zice, la Epistola a II-a către Corinteni, 6,3, despre sfinții lui Dumnezeu:
[COLOR=darkred]"[/COLOR][COLOR=darkred]Nedând nici o sminteală întru nimic, ca să nu fie slujirea noastră defăimată,..."[/COLOR]
Și nu se cădea ca să procedeze la fel și liderii pucioși, dacă tot pretind ei că sunt "sfinții lui Dumnezeu" din zilele noastre? NU era frumos și înțelept să stea fiecare în chilia lui? Mai ales că au produs scandal cu "mănăstirea mixtă", despre care ei mint la televizor că "nu e mixtă". Cum nu e mixtă, dacă dorm bărbați și femei în aceeași casă și în aceeași cameră? Nu toți fac așa, ci în special liderii lor, dar asta nu e de ajuns?

Sfântul apostol Pavel ne învață să nu fim sminteală pentru cei slabi, dându-se pe sine exemplu de jertfire:
[COLOR=darkred]De aceea, dacă o mâncare smintește pe fratele meu, nu voi mânca în veac carne, ca să nu aduc sminteală fratelui meu.( I Corinteni, 8,13)[/COLOR]
Dacă nu crezi, n-ai decât să-i vizitezi.

poi nu e mai mare sminteala ca sa stai in chilii separate ori casatoritzi dar in inima fiind plini de pofte shi adultere shi inchipuiri shi visari ingamfate de a imita pe nimfomanii placerilor faradelegilor?

deci sminteala vine din adevarul pe care-l traieshti shi nicidecum din teatrul fatzarniciei shi din binecuvantarea pe care o respectzi doar de ochii lumii, o taina pe care in ascuns o incalci asha ca toata gLumea, ferindu-te sa nu fi dat la gazeta, ferindu-te sa iubeshti de frica "iudeiilor" adica de frica fariseilor, cum rastalmaceshti dumneata aratand ca inchinarea la satana e defapt grija de nesminteala fratelui...

poi sf Pavel a incercat sa redea fratelui demnitatea credintzei lui, demnitatea celui slab in credintza, celui ce se nevoieshte in slabiciuni, shi pentru a nu fi prilej de poticnire pentru acela ori prilej de judecata, de cadere, de barfa, de neascultare, deci de a intra in contradictzie cu putzina lui intzelepciune ori putzina lui credintza ca nu cumva s-o risipeasca trufia ta, dezndejdea ta plina de mandrie, deci pentru a-l feri pe fratele tau de eresul ce vine de la "noi sau de la un inger din cer", deci pentru a nu ucide moral pe fratele tau, pentru aia a zis sf Pavel asha... shi s-a referit la mancare, shi macelarie, ca sa mancatzi tot ce va pune in fatza, dar daca cineva spune ca sunt jertfite idolilor (celor 7 duhuri shi 8 ganduri ale rautatzii adica minciunii) atunci spune ca sa nu mancatzi pentru acela care v-a spus shi pentru conshtiintza voastra...

dar ca un om liber trebuie sa-tzi tzi credintza ta shi sa-tzi duci crucea data de sus de la Dumnezeu, in rabdarea tuturor relelor ce vin peste tine...

deci dumneata ai vrea sa-shi tzina credintza lor inaintea oamenilor? sa dea socoteala oamenilor? poi sa nu fie oare drept Dumnezeu? sa nu fie Dumnezeu, Domnul ce va rasplati fiecaruia dupa faptele sale? sa nu shtie El inima shi Adeavarul ascuns al inimii omului asha incat se vor vadi toate ale celui ce se crede drept shi n-are nevoie de pocaintza? Sa nu fie oare vestita pocaintza ori judecata? deci daca ii judeca oamenii atunci nu ii va mai judeca Dumnezeu... sau oricum ii va judeca mai putzin aspru... caci celui ce are i se va mai da, iar celui ce n-are i se va lua shi ceea ce crede el ca are... caci multzi nu ishi dau seama ca defapt credintza lor este necredintza, shi nu ishi marturisesc lor shi lui Dumnezeu asha ca shi tatal indracitului:

"cred Doamne, ajuta necredintzei mele" deci acela marturisea ca chiar daca crede, defapt ce face el, ce traieshte el, ishi da seama foarte bine ca nu este altceva decat necredintza, necredintza, necredintza... caci credintza este intru Hristos...

deci o conshtiintza curata a iubirii de Dumnezeu shi aproape tzinuta in fatza lui Dumnezeu in ascuns caci Domnul vede in ascuns shi shtie ce tzii in ascuns, aceea nu produce efecte de sminteala in fratele tau... shi nu trairea unul in bratzele altuia o viatza, in acelashi pat shi aceiashi chilie, caci orice sarutare shi imbratzishare ori privire din ochiul mortului ori inchipuire poate sa fie spre vanzare shi pierzare, dar poate sa fie shi spre iertare shi viatza veshnica... caci daca omul respecta shi traieste ca shi cu o sora, o mama ori o fica cu apropiata sa, shi ramane in dragostea asta de la Dumnezeu, atunci nu va greshi lui Dumnezeu ori aproapelui shi nu-shi va calca in picioare conshtiintza shi demnitatea celorlaltzi, tragandu-i in haul mandriei iubirii nebune de sine, in abisul AvSolLut...