Citat:
În prealabil postat de mihailt
Sfantul Nicolae Cabasila in lucrarea sa despre talcuirea Sfintei Liturghii numeste Biserica Apuseana pur si simplu Biserica.Nu ii numeste eretici.
Se poate consulta respectiva lucrare.
Sfantul Nicolae Cabasila a fost ucenicul Sfantului Grigorie Palama.
Si este normal ca nu era de acord cu abaterea dogmatica numita Filioque.
Dumnezeu nu lucreaza dupa cum i se pare mintii noastre corect adica dupa sistemul nostru de judecata ci dupa judecatile sale care nu sunt stiute nici macar de heruvimi.
Pentru ca nimeni in veac nu are puterea de intelegere de a intelege ce face Dumnezeu.
Mai apoi nu s-au ridicat anatemele care erau asupra BC prin 1965?
Care anateme oare se aruncasera in urma unui sinod ecumenic?
Nu ca le aruncase numai patriarhul Constantinopolului.
Deci asa cum s-au aruncat asa s-au si ridicat.
|
Sint 100% de acord cu acest sfant parinte, deoarece noi, ca mireni, nu ne putem compara cu sfintii.
Nu avem dreptul de a judeca pe nimeni, si nu se devine sfant - daca cineva spera asta - nu asa se ajunge sfant...
A puncta diferentele dintre religii, in cazul in care exista si sigur exista- se paote face insa fara a ura, fara a dusmani, fara a cadea in patima extremismului.
Parerea mea personala, sigur, nu ma astept ca cineva sa fie de acord si nici nu trebuie sa reflecte alte opinii aici.
Totusi , daca cineva vrea sa faca diferente, atunci aceste diferente trebuiesc facute bazate pe Biblie, care este Cartea de capatai a ortodoxismului. Interpretarile Sintilor Parinti sint foarte importante, insa si acestea trebuiesc intelese, si vazute in context.
Filioque - ceva cu care nici macar catolicii nu sint de acord. Dar ce pot face ei? Nimic.
Trebuie totusi vazut si aspectul pozitiv, al ajutorului acordat de catolici ortodocsilor, si trebuieste apreciat.
Daca cineva doreste apoi sa faca o comparatie, sau sa sustina ortodocxia, atunci trebuie facuta in mod constructiv, si nu la modul distructiv.
Aici este un link:
[COLOR=#000080]http://www.unitincristo.org/it/juvenalieroma2004.html[/COLOR]
care demonstreaza cum se apara ortodoxia, iar preotul respectiv pentru mine este un model de adevarat ortodox. Sustinind Sfintii Parinti, insa si lucrarea lui Dumnezeu, si nicidecum ura si extremismul.
Acela care le sustine,nu este ortodox.
Teza ortodoxismului este iubirea de aproapele.