
09.05.2009, 19:27:11
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
|
|
Citat:
În prealabil postat de andrei25
Nu scrie nicaieri ca copiii trebuie botezati, dar in Scriptura spune clar ca s-au botezat si copii, nu asa cum sustineti voi, ca nu se boteaza.
|
[SIZE=3] Deoarece în Biblie nu se găsește nici un text care să raporteze vreun botez infantil, unii se "agata" de cele cinci cazuri din Noul Testament când este vorba de „toată casa" unor convertiți la creștinism, afirmându-se că în aceste cazuri putea fi vorba și despre copii aflați în acele familii. Numai ca, cei care vor sa demonstreze botezul copiilor sar peste unele versete. Să vedem situațiile concrete:[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]- [SIZE=3]Corneliu. Îngerul i-a spus sutașului că „vei fi mântuit tu, și casa ta" Fapte 11,14. În timpul vorbirii lui Petru, Duhul Sfânt S-a pogorât „peste toți cei ce ascultau Cuvântul" (10,44). Petru, văzând fenomenul miraculos, „a poruncit să fie botezați... cei care au primit Duhul Sfânt" (10,48.47). [/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3] Nu ne pot scăpa aceste amănunte semnificative: au fost botezați toți care au primit Duhul Sfânt. Duhul Sfânt S-a pogorât asupra celor ce ascultau Cuvântul. Chiar dacă ar fi fost de față și pruncii cu mamele lor, cine ar putea admite că acești prunci „au ascultat Cuvântul"? [/SIZE]
[SIZE=3] Pentru că a asculta Cuvântul presupune dorința de înțelegere și colaborarea facultăților intelectuale.[/SIZE]
[SIZE=3] Cine ar putea admite așa ceva în cazul pruncilor, fiind ei chiar și niște genii?[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3] 2. Lidia „a fost botezată ea și casa ei" (Fapte 16,15). Înainte Pavel a vorbit femeilor adunate laolaltă (v. 13). Lidiei „Domnul i-a deschis inima ca să ia aminte la cele ce spunea Pavel" (v. 14). Se adeveresc și în acest caz cuvintele lui Tertullian că „vestireaCuvântului precede botezul", adică botezul este urmarea vestirii Cuvântului. Cum ar putea acesta fi valabil în cazul unor prunci? Apoi când Pavel a ieșit din temniță, a intrat în casa Lidiei și i-a mângâiat pe frații „din casa ei"(v.40). Probabil frații erau îngrijorați dincauza arestării apostolului. S-ar putea presupune că niște prunci ar fi putut fi îngrijorați din cauza celor petrecute cu Pavel? Sau, ai putea sa-i numesti frati de credinta pe niste prunci? [/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3] 3.Temnicerul din Filipi „a fost botezat îndată, el și toți ai lui" (Fapte 16,33). Dar mai înainte Pavel și Sila „i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui" [/SIZE]
[SIZE=3] (v. 32). Dacă tuturor, atunci se presupune că și eventualilor prunci! Dar cum arfi putut înțelege aceștia ceva din vestirea Cuvântului? După botez, temnicerul „s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (v. 34). [/SIZE]
[SIZE=3] Ar fi prea de tot să presupunem că și prunciis-au bucurat că ei înșiși au crezut în Dumnezeu.[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3] 4.Crisp, fruntașul sinagogii din Corint, „a crezut în Domnul împreună cu toată casa lui... și au fost botezați" (Fapte 18,8). Dacă pruncii din casa lui Crisp au avut capacitatea să creadă și ei, atunci, probabil, nu au putut fi exceptați nici de la botez. Dar în caz contrar?...[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3] 5.Ștefana. Pavel recunoaște că „da, am mai botezat și casa lui Ștefana" (1 Cor. 1,16). Numai că la sfârșitul epistolei scrie despre cei botezați: „casa lui Ștefana... s-a pus cu totul în slujba sfinților" (1 Cor. 16,15). Dacă se presupune că în casa lui Ștefana au fost botezați și pruncii, atunci în ce fel s-au putut pune ei cu totul în slujba sfinților? Ce fel de prunci puteau să fie cei care puteau face un serviciu folositor membrilor majori ai comunității?[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3] Acestea sunt cele 5 cazuri cu ajutorul carora se cauta justificarea botezului pruncilor. Cu toate ca Sfantul Apostol Petru ne spune ca botezul este "marturia unui cuget curat inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3:21). Plus alte multe invataturi clare referitoare la botezul crestin.[/SIZE]
|