View Single Post
  #376  
Vechi 11.05.2009, 11:08:50
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Corect. Sfanta Scriptura nu stabileste varsta botezului; stabileste conditiile botezului: invatarea ("faceti ucenici"), credinta ("daca vor crede") si marturisirea ("marturia unui cuget curat"). Cine indeplineste aceste conditii se poate boteza, indiferent de varsta. Mi-e greu sa cred ca un prunc ar putea indeplini macar una din aceste conditii.
Contextul de unde ai scos interpretarile de mai sus se refera la indemnul propovaduirii Evangheliei, nu la conditiile botezului.

De asemeni, asa cum am mai spus botezul ca "marturie a unui cuget curat" nu sta in afirmatia omului (sunt curat, cred, etc) ci in botezul de Sus, facut prin Harul Sf. Duh, doar El are puterea de a curati, nu omul prin deciziile sau afimatiile sale.
Prin interpretarea de mai sus, protestantismul minimizeaza, anuleaza practic lucrarea lui Dumnezeu (care ramane doar teoretica), scotand in evidenta omul si "marturia" sa.

Decizia omului este fara doar si poate necesara, insa daca ne referim la adulti, un copil capata aceasta capacitate de decizie in timp, nu la momentul X, timp in care nu se poate spune ca este ferit de pacat si consecintele lui, timp in care mantuirea lui este si ramane o problema.

Repet inca o data, ceea ce numesti tu conditii nu sunt numite la fel de Sf. Scriptura si sunt interpretari protestante ale unor pasaje scoase din context si puse in mod fortat impreuna.

Conform interpretarii protestante ar trebui sa existe in Sf. Scriptura o afirmatie de genul: "Mergeti si invatati dintre neamuri pe cei care au implinit varsta de 12 ani, si daca vor crede botezati-i in numele....
Sa nu carecuumva sa predicati la altii mai mici Evanghelia sau sa-i acceptati la botez pentru ca le violati dreptul sfant de a face rau si a-si rata mantuirea".

Astfel, din pacate, neoprotestantii se fac unealta celui rau, prin argumentatia lor aratand ca:
1. ei nu cred in botez ca lucrare sfintitoare a lui Dumnezeu, care poate lucra in sufletul copilului asa cum la un nivel mai jos, parintii lucreaza asupra mintii copilului prin educatie.
2. punand o limita arbitrara la varsta botezului ei incerca sa protejeze tocmai.."dreptul" omului de a-si pierde mantuirea.
3. Nu cunosc si nu inteleg lucrarea harului si faptul ca ea nu afecteaza negativ vointa omului si capacitatea lui de a alege intre bine si rau.


Un om botezat nu este un robot al lui Dumnezeu, ba dimpotriva - sfant fiind are mai multa libertate de a alegere decat cineva care este rob pacatului.

Un pacatos cu greu mai poate alege binele insa un om sfintit are aceeasi capacitate de a alege raul (nu si aceeasi motivatie) - fiind si el supus ispitei cu care este dator sa lupte cerand har si ajutor de la Dumnezeu.