Citat:
În prealabil postat de AlinB
Nu inteleg ce ai inteles tu..
Nu e vorba de 'validitate' (in sens legalist) ci e vorba de botez ca lucrare a harului in sufletul omului.
Confirmarea de care vorbesti tu este un formalism cu rol social, asa cum din pacate este si botezul neoprotestant, botezul ortodox este oricum lucrator in sufletul omului inca din momentul infaptuirii lui, fara a afecta negativ vointa libera a omului, in sensul unei determinari implacabile, asa cum sustin neoprotestantii.
Insa lucrarea sa e mult mai eficienta si mantuitoare atunci cand vointa omului colaboreaza cu harul in mod constient si voluntar.
|
Reusesti sa devii destul de confuz.
- Spui de confirmare ca ar fi un formalism cu rol social la neoprotestanti. Confunzi protestantii cu neoprotestantii.
- Spui ca botezul ortodox este lucrator in sufletul omului, dar e mai eficient cand vointa lui colaboreaza constient si voluntar. De ce nu se efectueaza la momentul cel mai eficient, ci in momentul cel mai ineficient (la cateva zile dupa nastere)?
- Spui ca nu afecteaza negativ vointa libera a omului, dar chiar acest lucru il realizeaza: e o imixtiune in vointa libera a omului.