View Single Post
  #736  
Vechi 12.05.2009, 16:26:19
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit demn de stiut

Citat:
În prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
Iata ce spun Sfintii de dupa Apostoli:
-Sf Ignatie, ucenic al Sf Ap. Ioan Evanghelistul, martirizat la 107 spune:,, Cei ce traiau in lucrurile cele vechi au ajuns la o noua credinta, nemaitinanad sambata, ci traind dupa Duminica, in care a rasarit si viata noastra prin moartea si invierea lui Iisus Hristos.,,
-Sf Varnava-96: ,,Serbam ziua Domnului cu bucurie fiindca acesta e ziua in care a inviat Iisus din morti."
-Pliniu cel Tanar-113-scrie Imp. Traian ca ,,crestinii se aduna in ziua soarelui si canta lui Hristos si se feresc de orice lucru.,,
- Sf Iusin Martirul-153- scrie:In ziua numita a soarelui, cand Hristos a inviat din morti, toti crestinii de prin sate si orase si campii se aduna si serbeaza ziua Domnului.,,
-Sf Clement al Alexandriei-194-zice:,,Vechea zi a saptea n-a ajuns decat o zi de lucru si in locul ei serbam ziua Domnului cu totii.,,
-Tertulian din Cartagina-200- zice : ,,Duminicile noi ne bucuram si tinem invierea Domnului.,,
Toate acestea arata minciuna adventista cu privire la faptul ca Imparatul Constantin ar fi impus Duminica ca zi de odihna cand iata, ucenici si urmasi ai Apostolilor vorbesc de ziua Domnului-Duminica cu sute de ani inainte de el.
Acum se poarta manualul de istorie alternativa:

"El, Hristos a fost numit Domn al Sambetei pentru ca El a sustinut sambata ca pe ceva al

Sau. Hristos n-a desfiintat sambata pe care El o tinea". (Tertulian - Contra lui Marcion,

cartea a IV-a, cap.XII)


"Sambata este odihna Domnului... ziua a saptea este sambatã" (Chiril al Alexandriei - Sc

rieri; Inchinarea si slujirea in duh si adevar, traducere de Pr.Prof.Dr. Dumitru Staniloae, Ed.

IBM al BOR, Bucuresti 1991, pag.236)

"La asiro-babilonieni, a saptea zi era zi de odihna" (Civilizatia Asiro-Babiloniana de

Constantin Daniel, Bucuresti 1981, pag.309)

"Ziua a saptea a facut-o El zi sfanta, si a poruncit sa inceteze orice munca. Atunci s-a

ridicat la orizont soarele intru slava" (Document accadian - "Istoria Biblica, Vechiul

Testament de Prof. A.P.Lopuhin, traducere de patriarhul Nicodim, vol.I, Bucuresti 1944,

pag.108)

"PALADIE: Asadar Sambata ne vom opri, dupa vointa Celui ce a dat Legea, de la orice

lucru.
CHIRIL: Nu simplu de la oricare, Paladie. Caci oprirea de la a cugeta si a face cele care

plac lui Dumnezeu si aduc un folos mare, nu invredniceste de lauda. De aceea nu in zadar

a adaugat, socotesc, Sfanta Scriptura, ca ziua Sambetei trebuie sa fie sfintita de noi.

'Adu-ti aminte, zice, de ziua Sambetei ca sa o sfintesti pe ea'." (Sfantul Chiril al Alexandriei

- Scrieri. Inchinarea si slujirea in duh si adevar. Traducere de Pr.Prof.Dr. Dumitru Staniloae,

Ed. IBM sl BOR, Bucuresti 1991,pag.232)

"Ca adorator al lui Sol invictus, Constantin era adeptul monoteismului solar de tendinta

filozofica si considera ca aceasta nu este incompatibila cu credinta crestina, deoarece

suprema Divinitas, din aceasta religie, nu-i parea deosebita de Dumnezeul crestinilor.

Constantin n-a repudiat dintr-o data toata mostenirea paganismului si, la fel ca tatal sau,

care fusese monoteist, el considera soarele ca mediator vizibilintre Dumnezeul suprem si

oameni." (Eusebiu de cezareea. Scrieri, partea a doua. Viata lui Constantin cel Mare.-

stdiu introductiv de Prof. Dr. Emilian Popescu , traducere si note de Radu Alexandrescu.

Ed. IBM al BOR, Bucuresti 1991, pag.31)