View Single Post
  #9  
Vechi 14.05.2009, 11:37:53
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anastasia2008 Vezi mesajul
Cred ca e un subiect pe care se pune prea mult accent. Eu stiu ca in acea perioada nu am voie sa sarut icoanele, nu am voie sa ma impartasesc si cam atat. Stiu ca am voie sa particip la slujbe, sa ma spovedesc, etc. Dar ca sa stau sa ma gandesc atat de mult pe marginea acestui subiect, mi se pare ca n-are nici un rost. Si oricum e un subiect delicat. Nu-mi place ca se dezbate atat pe acest forum. Haideti sa fim mai delicati unii cu altii.
Ai dreptate, ne-am infierbantat prea tare pt o discutei care nu merita.
Anna vroia de fapt sa discute despre sensul acestei interdictii. Nu daca e pacat sau nu.

Chiar daca vine din VT, unde sangele se considera ca te necurateste, ar trebui sa vedem ce semnificatie aveau interdictiile de sange la el, in general. Sa incerc:

Sangele era considerat simbolul vietii, deci al sufletului omului. Sa versi sange era considerat, simbolic, ca un fel de pierdere a sufletului, de slabire a lui.

Sa nu uitam ca in VT se faceau sacrificii de animale pt iertarea pacatelor. Deci sangele avea si un rol pozitiv cand era varsat pentru rascumparare.

Iar Hristos cand si-a varsat sangele a facut-o odata pentru totdeauna ca sacrificu pt noi toti.

Revenind la interdictii, nu era voie in VT sa mananci sange, trebuiau curatate de sange animalele (cum fac si acum evreii credinciosi care mai interpreteaza literal aceste interdictii).
In acelasi timp, nu era voie sa mananci unele animale.

Insa dupa Rusalii, sfantul Petru are o viziune in care Hristos in cere sa manance si animale necurate. Implicit, si sange, si orice, pt ca, i se spune 'Dumnezeu pe toate le-a facut curate' (se referea simbolic si la convertirea neevreilor)

Deci, in mod logic, interdictiile din VT cu privire la ce ai si nu ai voie sa mananci, atingi, etc nu mai sunt valabile prt crestini. Ar treui sa nu mai fie valabila nici cea cu ciclul.

Trebuie neaparat sa regasesc ce spune exact sf. Ioan Gura de Aur. El este impotriva acestei greguli si spune ca numai pacatul ne necurateste, si deci o femeie la ciclu nefiind pacatoasa nu are de ce sa stea deoparte.

Eu cunosc preoti care nu cer sa se respecte aceasta regula.