1. Asa s-au facut cerul si pamantul si toata ostirea lor.
2. Si a sfarsit Dumnezeu in ziua a sasea lucrarea Sa, pe care a facut-o; iar in ziua a saptea S-a odihnit de toate lucrurile Sale, pe care le-a facut.
[COLOR=blue](aici se arata ca a sfarshit in ziua a 6-a lucrarea Sa deci iata ca cifra 6 poate sa fie ceva legat de creatzie, deci ceva creat dar care nu a mai primit odihna, binecuvantarea shi Odihna de la Dumnezeu, nu a mai primit lumina binecuvantarii shi sfintzirii din ziua a 7-a, caci lumina numita de Dumnezeu Zi nu a mai luminat seara shi dimineatza peste cei ce nu au mai primit Odihna de la Dumnezeu, impacarea. Deci a sfarshit lucrarea shi in ziua a 7-a a binecuvantat lumina Creatziei shi a sfintzit-o deci Creatzia fiind intr-u lumina lui Dumnezeu era toata sfanta shi binecuvantata, luminand peste ele in Ziua a 7-a o binecuvantare shi o lucrare odihnitoare pe care o dadea Dumnezeu. Dar aici este important shi cum spune acolo ca Dumnezeu s-a Odihnit de toate Lucrurile Sale deci Dumnezeu primea odihna de la Lucrurile pe care le-a Facut shi astfel se odihnea Dumnezeu de lucrurile Sale care il Odihneau pe El in Ziua a 7-a shi pentru asta a binecuvantat shi a sfintzit Ziua a 7-a adica Lumina zilei a 7-a, a fost o seara shi a fost o dimineata, adica a sfintzit shi binecuvantat Odihna cu care se odihnea Dumnezeu de la toate Lucrurile Create, caci toate erau foarte bune, bine facute shi puse shi ashezate in sfanta randuiala)[/COLOR]
3. Si a binecuvantat Dumnezeu ziua a saptea si a sfintit-o, pentru ca intr-insa S-a odihnit de toate lucrurile Sale, pe care le-a facut si le-a pus in randuiala. [COLOR=blue](Deci a sfintzit aceasta Odihna de dupa sfarshitul lucrarii, acesta perioada de timp shi lumina shi a binecuvantat-o ca pe o Zi Sfanta, pentru ca Dumnezeu se odihnea de toate, de la toate pe cate le vedea shi pe care le facuse pana in ziua a 6-a, pentru ca le vedea ca sunt foarte bune asha cum era lumina foarte buna deci iata ca abea acum era binacuvantat shi ciclul complet al unei zile shi in ea Dumnezeu a savarshit lucrarea de sfintzire shi de binecuvantare a Zilei pentru Om shi pentru toata Creatzia care era foarte Buna)[/COLOR]
4. Iata obarsia cerului si a pamantului de la facerea lor, din ziua cand Domnul Dumnezeu a facut cerul si pamantul.
5. Pe camp nu se afla nici un copacel, iar iarba de pe el nu incepuse a odrasli, pentru ca Domnul Dumnezeu nu trimisese inca ploaie pe pamant si nu era nimeni ca sa lucreze pamantul. [COLOR=blue](aici se arata ca nu existau copaci, adica copaci fara roade cu samantza in roadele lor, deci copaci nu existau dar existau pomi roditori shi iarba, dar care nu facea roade pentru ca nu venise inca ploaie ca sa le ude, deci nu odraslisera, deci nu putusera asculta ca sa se raspandeasca, sa odrasleasca pentru ca semintzelor le trebuia apa iar Domnul Dumnezeu nu trimisese inca ploaie pe pamant)[/COLOR]
6. Ci numai abur iesea din pamant si umezea toata fata pamantului. [COLOR=blue](deci era pe pamant un abur care uda fatza pamantului dar care nu intra in pamant caci aia nu era ploaie ci un abur ca o ceatza ce umezea doar fatza pamantului)[/COLOR]
7. Atunci, luand Domnul Dumnezeu tarana din pamant, a facut pe om si a suflat in fata lui suflare de viata si s-a facut omul fiinta vie.
[COLOR=blue](Deci omul, Adam este facut inainte de prima ploaie, shi Domnul a luat tzarana din pamant, deci din pamant fara apa, din tzarana, shi a suflat in fatza lui suflare de viatza, deci undeva inaintea lui shi omul s-a facut fiintza vie, deci cumva a ascultat omul de suflarea suflata in fatza lui shi s-a facut omul fiintza vie, deci se arata ca Domnul Dumnezeu l-a facut cu mainile Sale, caci a luat cu mainile Sale tzarana din pamant shi a facut pe om din tzarana shi omul s-a facut fiintza vie din ce a suflat Dumnezeu in fatza lui, deci tzarana aia modelata in chip de om dupa Chipul lui Dumnezeu, luand din suflarea lui Dumnezeu suflata in fatza sa, iata asha s-a facut omul fiinta vie)[/COLOR]
8. Apoi Domnul Dumnezeu a sadit o gradina in Eden, spre rasarit, si a pus acolo pe omul pe care-l zidise. [COLOR=blue](adica undeva spre Rasarit in Eden era o a sadit o Gradina, deci spre rasarit fatza de locul in care il crease din tzarana din pamant a sadit o gradina fie intr-o regiune numita Eden fie asha se numea Cerul shi Pamantul, Eden, caci gradina era sadita in Eden, shi nu gradina se numea Eden, ci Tzara sau regiunea sau ceva ce o contzinea se numea Eden, shi a pus acolo pe micutzul Adam pe care il crease, caci Adam era probabil ca un copil de trei anishori spre a creshte)[/COLOR]
9. Si a facut Domnul Dumnezeu sa rasara din pamant tot soiul de pomi, placuti la vedere si cu roade bune de mancat; iar in mijlocul raiului era pomul vietii si pomul cunostintei binelui si raului. [COLOR=blue](deci dupa ce a sadit a facut sa rasara, deci aici este posibila derularea zilelor shi creshterea pomilor dar daca se spune ca a facut sa rasara asta inseamna ca le-a facut mai repede, caci nu au rasrit ele de la sine prin ascultare shi ploaie caci inca nu ploase ci i-a rasarit Dumnezeu din Pamant tot soiul de pomi placutzi la vedere shi cu roade bune de mancat, deci este ceea ce Lucrase in Ziua 6-a a Creatziei, asha imi pare ca este explicatzia mai clara shi mai amanuntzita, adica detalierea cum i-a facut pe Oameni in ziua a 6-a impreuna cu gradina din Eden in care i-a ashezat, spre rasarit fatza de locul de unde luase tzarana din pamant) [/COLOR]
10. Si din Eden iesea un rau, care uda raiul, iar de acolo se impartea in patru brate. [COLOR=blue](Aici se arata ca era un rau in Eden care ieshea din Eden, deci acolo ieshea shi care ajungand la gradina Raiului se despartzea in 4 bratze, deci gradina aceea contzinuta de Eden era Raiul Omului)[/COLOR]
11. Numele unuia era Fison. Acesta inconjura toata tara Havila, in care se afla aur.
12. Aurul din tara aceea este bun; tot acolo se gaseste bdeliu si piatra de onix.
13. Numele raului al doilea este Gihon. Acesta inconjura toata tara Cus.
14. Numele raului al treilea este Tigru. Acesta curge prin fata Asiriei; iar raul al patrulea este Eufratul. [COLOR=blue](aici se arata ca locul este fizic localizat pe vremea lui Moisi shi delimitat sau pozitzionat undeva unde exista aceste rauri shi tzari, deci arata ca se pastrase in istorie)[/COLOR]
continuarea mai jos
|