Citat:
În prealabil postat de cristiboss56
Printre ierarhii reprezentativi prezenți la Sinodul al II-lea Ecumenic au fost : Meletie al Antiohiei, Timotei al Alexandriei, Chiril al Ierusalimului , Diodor de Tars, Grigorie de Nissa și Petru de Sevasta ( frații Sfântului Vasile cel Mare ) , Amfilofie de Iconiu, Gerontius sau Terentius de Tomis- Constanța în Sciția Mică, Martyrius de Marcianopolis ( Devna - Bulgaria ) . În fruntea lor , Sfântul Grigorie de Nazianz, ca episcop al Constantinopolului și președinte al sinodului după moartea episcopulului Meletie al Antohiei, la sfâàșitul lunii mai. După retragerea Sfântului Grigorie de Nazianz, ca episcop al Constantinopolului și președinte al sinodului după moartea episcopului Meletie al Antiohiei, la sfârșitul lunii mai. După retragerea Sfântului Grigorie de Nazianz- probabil la 30 iunie - președintele sinodului a revenit lui Nectarie, noul episcop al Constantinopolului. Lor li s-au adăugat 36 de episcopi pnevmatomahi, în frunte cu Eleusis de Cizic și Marcian de Lampsac, pe care împăratul Teodosie și Sfântul Grigorie sperau să-i câștige pentru Ortodoxie, încercare sortită , însă , cu eșec.
<<< Va urma >>>
|
În ședințele sinodului au continuat reacțiile episcopilor care contestau canonicitatea instalării Sfântului Grigorie de Nazianz în scaunul constantinopolitan. Discuțiile teologice erau tergiversate de dispute personale, unii dintre episcopi fiind împărțiți în tabere ce vizau interese proprii. Victimă a căzut însuși Sfântul Grigorie de Nazianz, care s-a sacrificat pe sine pentru binele Bisericii, depunându-și demisia și întorcându-se la liniștea cetății sale.
În problema de doctrină, însă , vocea sinodalilor a fost una, căzând întru totul de acord. În definiția dogmatică a sinodului , mărturiseau deoființimea și deosebirea Tatălui , și a Fiului , și a Duhului Sfânt, pentru a combate erezia lui Apolinarie. Simbolul de credință de la Niceea se încheia prin cuvintele " Credem și în Duhul Sfânt". La aceasta, Sfinții Părinți de la Sinodul al II-lea Ecumenic au adăugat încă cinci articole de credință , stabilind învățătura Ortodoxă despre Sfântul Duh , despre Biserică, despre Sfânta Taină a Botezului, despre învierea morților și viața veșnică. Lucrările sinodului s-au încheiat la 9 iulie 381, recunoscut ca Sinodul al II-lea Ecumenic datorită importantelor decizii dogmatice formulate și recunoscute unanim de întreaga Biserică.