View Single Post
  #40  
Vechi 25.05.2009, 13:16:19
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Mai intai Anca, nu stiu ce importanta are studiile noastre. Eu una am studii superioare si citesc enorm.
Eu respect oamenii acolo unde se afla si muncesc.
Eu sunt intr-o perioada de cautari, incerc sa inteleg unle lucruri si nu prea gasesc raspunsuri. Si am n iste limitari si eu, ca orice om. Nu pot prelua asa tot, fara sa inteleg. Nici nu neg ceva. Totul este sa mi se explice.
Ceea ce ma deranjeaza cel mai mult la calugari este ca scriu toti, ceea ce nu este rau, par sa stie multe lucruri, de undeva le aduna, dar nu explica niciodata, ca sa inteleaga lumea. Poate ca nici ei nu inteleg, sau nu se pricep sa explice, stiu eu.
Arta mare, dupa parerea mea, nu este a impune niste citate cu forta, ci ale explica. Atunci intelege omul si stie ce are de facut.
Citeam ieri o trimitere a cuiva din forum la par.Cleopa si acolo numai citate din nu stiu ce lucrari. Parerea sa si explicatiile lipsesc. In plus nu e vorba numai de citate din Biblie, ci din chestii de care nu stie lumea. Ceva (acte, sau sedinte)de la Govora, mai de nu stiu unde, de unde citeaza dansul. Deci tot de oameni stabilite.
Calugarii apeleaza mult si la Vechiul Testament si acela este plin de neclaritati si controverse. Si este legea veche! De ce ne mai luam dupa ea?
Intr-adevar preoti de mir nu scriu si nu ajung nici in ierarhii care iau decizii asupra crestinilor. Aici iar este o dilema a mea.
Ma doare cumplit sa vad ca cineva vorbeste despre femeie si oameni casatoriti fara a sti cum functioneaza aceste lucruri.
Ma doare si de aceea am tot intrebat, de ce numai femeile virgine si cei necasatoriti sunt curati si sfinti.
Desi,daca ma gandesc eu bine, exista si sfinti casatoriti, sau chiar familii dre sfinti. Sf.Petru avea familie din cate stiu si a ajun s totusi cel mai de seama dintre sifinti.
Pe urma dintre femeile mironosite, Maria Magdalena si cea care urma sa fie pedepsita cu pietre au fost atat de pacatoase si totusi Iisus nu le-a judecat, nu le-a alungat, ci le-a aparat si iertat.
Cum se impaca toate acestea.
Eu nu vreau sa judec nici pe calugari, nici pe nimeni. Dar ei ma judeca pe mine (indirect) prin ceea ce impun.
Si aici nu e vorba despre curatia fizica si igiena, ci de curatenia duhovniceasca, sau cum sa-i spun. Pe asta se pedaleaza mult. Eu asa percep. Sunt altfel, pentru ca este pacatos ceea ce mi se intampla, automat si orice as face. Cine a stabilit asta nu stiu. Dar Dumnezeu nu.
Reply With Quote