Nici eu nu sunt pt hirirotonia femeii, iar argumentul care ma convinge pe mine este simbolistica sexelor. Se vorbeste de simbolistica unirii in casatorie, ca oglindind-o pe cea intre Hristos si Biserica. Or preotul il reprezinta pe Hristos cand slujeste. Este o functie cu simbolistica masculina.
Cat despre 'femeia sa taca in biserica', nu se pot lua aceste cuvinte ale sfantului Pavel asa cum se aud la prima citire. El le scrie in primul rand unor oameni in situatii concrete si se presupune de unii exegeti ca erau neoranduieli in anumite biserici din cauza unor femei care vorbeau prea mult.
In plus, el vorbeste si de ce se cuvenea in zilele lui, si ce corespundea cu educatia femeilor de atunci. De asta si spune sa isi acopere femeia capul dand ca argument 'spuneti si voi daca ar fi cuviincios altfel' - iar noi, oamenii moderni, avem la asta urmatoarea reactie: ?? (din pacate nu am emoticoane si nici nu cred ca exista un emoticon care sa se scarpine in cap) E clar dupa mine ca pur si simplu se refera la un obicei din vremea lui. S-ar putea sa ma insel, nu zic.
In alta parte unde vorbeste mai general despre starea omului botezat spune ca 'in Hristos nu este nici barbat, nici femeie'.
Daca ar trebui inteles ad literam ce spune, atunci de ce sfinte ca sfanta Tecla sau sf. Lidia din faptele apostolilor invatau pe altii? sau de ce sunt sfinte ca sf. Ecaterina care era foarte invatata si tine discursuri teologice inainte sa fie martirizata? Sau sfanta Olimpia diaconita cu care coresponda sf. Ioan Gura de Aur?
Sigur ca femeile au multe de facut in biserica, exista nenumarate slujiri in afara de cea de preot. Sophia a enumerat unele posibile.
|