„Și a făcut ca toți: mici și mari, bogați și săraci, slobozi și robi, să primească un semn pe mâna dreaptă sau pe frunte” (Apoc. 13, 16).
Cu siguranță acesta nu este un semn exterior, cum au trebuit să poarte iudeii în diferite timpuri. Pecetea lui Dumnezeu cu care i-a însemnat Domnul pe ai Săi, deasemenea nu este vizibilă. și cei 144.000 din cele douăsprezece seminții ale Israelului vor purta pe frunte pecetea lui Dumnezeu care este invizibilă. Pecetea lui Dumnezeu nu este sărbătorirea unei anumite zile, cum învață unii. Ca semn al legământ ului, nu ca pecete, Dumnezeu a obligat Israelul să țină ziua a șaptea (Exod 31, 12-17). Cei ce fac parte de Biserică, neprihăniți prin credința în Hristos, vor primi ca și Avraam, pecetea lui Dumnezeu (Rom. 4, 11; 2. Cor. 1, 22). Ei vor fi pecetluiți cu Duhul Sfânt pentru ziua răscumpărării (Ef. 4, 30), nu pentru o anumită zi din săptămână.
În timpul necazului cel mare oamenii vor fi obligați să accepte sistemul religios și să i se supună, altfel nu vor putea vinde și cumpăra. Fruntea arată înspre decizia care se hotărăște în minte. Mâna vorbește despre faptă, „acțiunea” care urmează în urma deciziei luate. O apartenență sau înscriere într-o confesiune este confirmată de semnătura proprie. Credincioșii biblici vor fi expuși restricțiilor și prigoanei care vin din partea sistemului religios. Dacă, de exemplu, la căutarea unui loc de muncă trebuie declarată religia, se poate decide imediat dacă persoana primește locul de muncă sau nu.
Semnul este de natură duhovnicească și este în legătură cu «învățătura». Așa cum pe de-o parte este acceptată, vestită și urmată învățătura lui Dumnezeu, la fel se întâmplă pe altă parte cu acei care primesc învățăturile false ale împotrivitorului. Învățătura, credința și convingerea nu vor fi vizibile pe frunte și pe mână, ci purtate în inimă și înfăptuite în practică. Pecetluirea cu Duhul are loc după primirea Cuvântului adevărului (Ef. 1, 13); însemnarea cu semnul fiarei are loc odată cu acceptarea Cuvântului fals.
|