Concepția despre hirotonie la “Noul Ierusalim de la Pucioasa” (II)
[SIZE=4]Niciuna din supozițiile arhiereului Irineu (de fapt, ele erau panegirice ale unor “proorocii” ce-i fuseseră servite cu dibăcie de liderii pucioși) nu s-a împlinit.Regele a revenit în țară, ce-i drept, dar nu la cârma țării ca rege, ci ca simplu cetățean. Dumnezeu a avut om, așadar, dar “a uitat” să-l umple de har, și “a uitat” să facă și “întorsătura”. Așa că, de îmbătrânit, regele a continuat să tot îmbătrânească, dar cu înțelepciunea și cu evlavia și cu frumusețea fizică a bătut pasul pe loc. Cu greu i s-au recunoscut niște drepturi și i s-a restituit o mică parte din onorurile ce i se cuveneau. Biserica Ortodoxă, cea care l-a uns rege, încă nu și-a regăsit curajul să-l pomenească în ecteniile ei, așa cum s-ar cuveni de drept, preferând să respecte obedientă statutul obnubilat pe care autoritățile civile i l-au rezervat “ex-regelui”. Cât privește cetățenii români, nu sunt prea numeroși cei care l-ar vrea din nou pe rege la cârma țării. Simțind că i se apropie sfârșitul, regele Mihai a făcut singura mișcare înțeleaptă care mai era cu putință, denunțând legea salică și creând astfel o posibilitate teoretică pentru fiica sa Margareta ca să urce cândva, într-un viitor improbabil, pe tronul uzurpat de comuniști din 1947 și până astăzi. Cu toate acestea, reinstaurarea iminentă a regalității, profețită cu mult entuziasm și în mod insistent în “Cuvântul de la Pucioasa”, s-a dovedit a fi o mare cacealma, adică o proorocie care nici nu s-a împlinit, și nici nu mai are șanse reale ca să se împlinească vreodată. [/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=blue]Liderii pucioși[/COLOR], văzând că această “proorocie” despre reinstaurarea monarhiei nu s-a mai împlinit, ce și-au zis ei în sfat de taină? Ia să “corectăm” noi “proorocia” asta care nu s-a mai împlinit. S-o împlinim noi! Zis și făcut. Cu prilejul scoaterii unei noi ediții a cărții “[COLOR=blue]Cuvântul lui Dumnezeu[/COLOR]”, ei și-au permis să-l “corecteze” pe vlădica Irineu, care greșise și el, săracul, când și-a dat cu presupusul, ca tot omul care greșește! Așa că i-au șters expresia compromițătoare [COLOR=blue]la cârma țării, [/COLOR]și au înlocuit-o cu cuvântul inofensiv[COLOR=blue] “acasă…”[/COLOR]. Ce a ieșit? Iată ce a ieșit:[/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=fuchsia]“Dacă regele vine[/COLOR] [COLOR=blue]acasă...[/COLOR] [COLOR=fuchsia]în termeni duhovnicești nu există bătrânețe, sufletul nu îmbătrânește[…] Așa că regele dacă vine, Dumnezeu poate să-l umple de har și să-i sporească înțelepciunea pe care o are și evlavia pe care o are și frumusețea fizică pe care o are. Deci, Dumnezeu să facă întorsătura[/COLOR][COLOR=blue],[/COLOR][COLOR=fuchsia] și apoi Dumnezeu știe cum va conduce acest popor, însă [/COLOR][COLOR=blue]Î[/COLOR][COLOR=fuchsia]i trebuie om, [/COLOR][COLOR=blue]Î[/COLOR][COLOR=fuchsia]i trebuie omul acela[/COLOR][COLOR=fuchsia]…” [/COLOR](sublin.ns. Citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, Ediția 2006, pagina 44)[/SIZE]
[SIZE=4]Și așa au împlinit [COLOR=blue]liderii pucioși[/COLOR] dintr-o trăsătură de condei această “proorocie despre restaurarea monarhiei”, proorocie ce fusese preluată și de arhiereul Irineu ca atare și inserată cu naivitate în discursul lui din 12 decembrie 1991. Toată lumea știe că, între timp, regele [COLOR=fuchsia]a venit[/COLOR] [COLOR=blue]acasă[/COLOR]… deci proorocia “cosmetizată” a anului 2006 s-a împlinit, și încă s-a împlinit cu mai mulți ani în urmă! [/SIZE]
[SIZE=4]Arhiereul Irineu, conștient pe undeva de riscurile pe care și le-a asumat din prea mult entuziasm mistic, spunea pe atunci că dacă se va dovedi că a greșit, se va pocăi. Ceea ce a și făcut destul de repede, în ianuarie 1993, iar Biserica l-a iertat și l-a păstrat mai departe la sânul ei, căci a văzut că acest arhiereu este om curat și fără vicleșug, care din prea mare dragoste de Dumnezeu, s-a lăsat viclenit de alții, care au avut grijă să-i arate întotdeauna numai fața frumoasă a lucrurilor, ascunzând cu dibăcie orice i-ar fi putut trezi bănuieli. Iar mai târziu, când s-a convins singur de esența mistificării, episcopul Irineu n-a ezitat să dea pe față cu hotărâre o părere radical diferită, pe care o susține și astăzi: tot ceea ce se întâmplă la Pucioasa nu este decât o grosolană mistificare.[/SIZE]
[SIZE=4]Se vor pocăi și [COLOR=blue]liderii pucioși [/COLOR]– [COLOR=blue]proorocii mincinoși[/COLOR], acum, când li se dă pe față această mânărie ieftină, această minciună, acest fals intelectual de discursuri și de documente? Greu de crezut…[/SIZE]
[SIZE=4]Paradoxal, nesinceritatea liderilor pucioși față de arhiereul Irineu se prelungește până în zilele noastre, și se pare că nu cunoaște margini. Deși el s-a dezis în mod public de mai multe ori de pucioși, aceștia continuă să-l folosească mereu ca “stindard”, scoțându-l în față ca și când ar fi ocrotitorul și mentorul lor, ba mai mult, pomenindu-l la toate slujbele pe care ei le fac, ca pe patriarhul bisericii lor, funcție cu care nu l-a investit nimeni vreodată, iar Irineu n-a primit-o, n-a recunoscut-o și n-a practicat-o niciodată! O minciună sfruntată și un abuz grosolan, dar nu singurul, căci minciunile și abuzurile sunt specialitatea casei pentru acești [COLOR=blue]prooroci mincinoși[/COLOR] care se consideră a fi “[COLOR=blue]servii lui Dumnezeu[/COLOR]”. Ei știu însă că o biserică fără episcop nu este biserică și de aceea, din dorința desperată de legitimitate, preferă o minciună ceva mai credibilă pentru cei neavizați, decât o recunoaștere sinceră că sunt buluciți într-o corabie fără cârmă, gata să se scufunde.[/SIZE]
[SIZE=4]În acest context, “mărturisirea” anacronică la care fac ei apel cu atâta sârg ([COLOR=blue]mărturisirea arhiereului Irineu cum că preoții Bisericii Noul Ierusalim sunt “aleși și unși de Dumnezeu în chip providențial și într-un mod cu totul excepțional, depășind legile firii”, mărturisire făcută în acele timpuri[/COLOR]) aparține, într-adevăr, acelor timpuri[COLOR=blue](22 iulie 1991)[/COLOR], dar este prezentată aici ca și când ar fi încă extrem de actuală, ceea ce nu e decât o altă mistificare. La urma urmei, toți preoții, prin actul hirotoniei, sunt aleși și unși de Dumnezeu în chip providențial și într-un mod cu totul excepțional, depășind legile firii , căci așa se interpretează ungerea lor nevăzută, cu harul Sfântului Duh, dar [COLOR=blue]cu condiția păstrării așezământului văzut al lucrării, adică [/COLOR][COLOR=#ff6600]hirotonia[/COLOR][COLOR=blue] făcută de episcop[/COLOR], adică [COLOR=#ff6600]punerea mâinilor[/COLOR]. Or, la Pucioasa se recunoaște deschis (abia acum, pentru că multă vreme ei au lăsat să se înțeleagă că Irineu este cel care i-a hirotonit) că preoții lor nu au fost făcuți preoți prin [COLOR=#ff6600]punerea mâinilor[/COLOR] vreunui episcop, ci [COLOR=blue]prin “Cuvânt”[/COLOR]. Acest lucru e absolut neverificabil, și de aceea trebuie acceptat ca atare, [COLOR=blue]prin “credință”[/COLOR]. Și uite așa se separă acolo “credincioșii” de “necredincioși”. “Credincioși” sunt numai aceia care cred în “Cuvânt” și-l mărturisesc, chiar dacă acesta contrazice uneori învățăturile Sfintei Scripturi sau ale Sfintei Tradiții, și chiar dacă a făcut destule profeții care nu s-au împlinit. Necredincioșii sunt restul, “marea mută”.[/SIZE]
[SIZE=4]Și pentru ca lucrurile să capete credibilitate, a fost găsită și motivația acestei inovații canonice: chipurile, [COLOR=blue]preoția bisericii tradiționale nu mai e bună[/COLOR], fiind înlocuită cu una superioară, pe care pucioșii o numesc [COLOR=blue]“preoție după rânduiala lui Melchisedec”[/COLOR], șicare se obține[COLOR=blue]fără punerea mâinilor[/COLOR][COLOR=purple]. [/COLOR]Să înțelegem că precedenta preoție era “[COLOR=blue]după rânduiala lui Aaron[/COLOR]”? Cam așa rezultă, deși în două milenii de creștinism nu s-a vorbit vreodată de preoție cum că ar fi “după rânduiala lui Aaron”.[/SIZE]
|