Dupa cum se vede in "Viata Maicii Domnului" de Sfantul Maxim Marturisitorul Preasfanta Stapana noastra de Dumnezeu nascatoarea si pururea fecioara Maria a stat in Sfanta Sfintelor adica in altarul templului din Ierusalim; dar nu acolo a primit pe Duhul Sfant iar mai apoi pe Dumnezeu Logosul in al Sau preacurat pantece ci dimpotriva cum arata Sfantul Maxim Marturisitorul la izvor.
"Fecioara era deja in post si in picioare la rugaciune langa izvor pentru aceea ca avea sa zamisleasca Izvorul vietii."
Pentru aceea ca precum tot Sfantul Maxim Marturisitorul arata la Mystagogia intreg Cosmosul creat este tot Biserica lui Dumnezeu si normal Terra tot Biserica lui Dumnezeu este.Deci Preasfanta Stapana noastra de Dumnezeu Nascatoare si pururea Fecioara Maria se afla cum se vede tot in Templu (Biserica) dar maretul templu zidit de Preasfanta Treime.
In aceasta Biserica facuta chiar de Preasfanta Treime se cuvenea pare-se sa se arate Dumnezeu cel mai deplin.
Iar nasterea lui Dumnezeu cu trup are loc intr-o pestera tot in Biserica lui Dumnzeu creata de Dumnezeu adica in natura iar Dumnezeu intrupat este pus in iesle pentru a arata ca animalele nu sunt deloc necurate,necurat fiind doar pacatul.
Probabil de aceea s-au facut acestea asa ca Dumnezeu zice ca nu locuieste in temple facute de maini omenesti.
Iar natura este Biserica lui Dumnezeu zidita chiar de Dumnezeu care arata maretia,bunatatea,blandetea,intelepciunea,dragoste a,frumusetea si cate mai sunt fara sfarsit a Preasfintei Treimi.
Sfanta Liturghie o face Dumnezeu prin preot,hirotoniile prin episcop.
Sfanta Liturghie fara preot hirotonit este imposibil a se face.
Omul este templu facut de Dumnezeu ,Terra si Cosmosul la fel.
Sfanta Liturghie se poate savarsi oriunde pe Sfantul Antimis; spre exemplu parintele Arsenie Boca savarsea Sfanta Liturghie la un izvor,in natura.
Maretia cosmica a lui Dumnezeu nu se poate reduce numai la cladirile bisericilor.
Biserica ca si cladire tot de Duhul Sfant prin episcop se sfinteste.
Mai deplin ca in Sfanta Impartasanie prezent (ca Sfanta Impartasanie e chiar trupul Domnului nostru Iisus Hristos care trup are si Sfantul sau suflet unit cu Dumnezeirea sa) Dumnezeu nu este prezent in creatie nici in cea materiala nici in cea spirituala.
|