View Single Post
  #8  
Vechi 12.06.2009, 21:48:16
bogdan268 bogdan268 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 12.06.2009
Mesaje: 27
Implicit

@Lavrentiu
Știu că nimeni nu se “naște creștin”, mă refeream la a te naște într/o țară ortodoxă.
“În cele din urmă, înțelegând cât adevăr este acolo ...” este o ironie crasă.
“Fiecare om dacă e sincer ajunge la ortodoxie” – nu există concepție mai subiectivă.
Sincer sunt în căutarea mea, însă nu știu dacă la capătul potecii Îl voi găsi pe Iisus.

@Anca-Miha
Când vreau să aflu ceva despre Dumnezeu dau (uneori) un search pe Google și aleg articolele, însă NU doar pe cele ortodoxe.
“Tu nu știi însă ce avantaje îți oferă botezul creștin” = atitudine de negustor care vrea să/și vândă “marfa”.
“Totul cu răbdare, încet încet ...” – tocmai asta fac de mult timp, încerc să-L cunosc pe Dumnezeu.

@ClaudiuT
Mi/am propus să cunosc ortodoxia și nu să mă identific cu ea la capătul căutărilor mele. (Dacă asta se va întâmpla până la urmă – nu/i exclus – va fi doar finalizarea eforturilor mele).
Numele topicului cred că l/am ales bine ținând cont că nu încerc (aici) să/L cunosc pe Dumnezeu (care se cunoaște cel mai bine prin necunoaștere), ci doar ortodoxia, idee mult mai cognoscibilă.
“Dumnezeu nu aparține niciunei etnii” = nimic mai adevărat, însă cred că eu sunt cel mai pe deplin conștient de asta și nu cineva care crede că ortodoxia este unica (și cea mai adevărată, exluzându/le pe toate celelalte) potecă spre Dumnezeu.

“Avantajul nostru că suntem ortodocși este nemăsurat” + “Dumnezeu nu este părtinitor” = o tăioasă absurditate.
Dacă noi avem un avantaj net, înseamnă că lui Dumnezeu îi place mai mult “metoda noastră” (ortodoxia) de a ascede la El. În același timp, celelalte “scări” sunt mai puțin plăcute lui Dumnezeu. (Nu există om să poată știi lucrul acesta.) Deci asta înseamnă că Dumnezeu ESTE părtinitor.
“Iubiti-va unii pe altii precum v-am iubit Eu” inițial se referea la cercul restrâns de evrei din jurul lui Iisus; iar ulterior, prin interpretare, a apărut această larghețe.

.................................................. ....

În concluzia primei intervenției mele trebuie să mărturisesc cu tristețe că s/a adeverit scenariul de care mă temeam: interlocutorii mei vor veni cu replici “prefabricate” dogmatic și vor evita să răspundă la cea de/a doua mea întrebare care s/a prezentat sub forma acestei fraze:
“Dacă Dumnezeu nu e părtinitor, atunci, a te fi născut creștin/ortodox nu poate aduce niciun avantaj pe care Dumnezeu să/l ofere creștinilor, ținându/i deoparte pe ceilalți născuți într/o altă perioadă și într/alt loc, în afara creștinătății”.

Am demonstrat, Claudiu, că Dumnezeu ori este părtinitor și atunci “avantajul nostru este nemăsurat față de Ibrahim și Le Chang sau ...
Dumnezeu NU este părtinitor și atunci noi nu avem niciun avantaj cu ortodoxia noastră față de cei care împărtășesc alte credințe religioase. E simplu și clar.

Dacă de la prima mea întrebare m/am ales cu 4 intervenții, e clar că topicul îmi va depăși cele 2 pagini preconizate inițial.

Deci, încă o dată vă rog să/mi comentați această idee (remenționată mai sus cu 5 rânduri) din unghiul teologiei ortodoxe și nu că la Sfânta Liturghie avem parte de adevăr sau că pe creștin-ortodox.ro se găsesc cărțile care mă vor “lumina”. Asta rămâne de văzut. N/am ajuns la întrebarea cu adevărul. Vreau să mă lămuresc treptat (încet-încet, cum mă sfătuia cineva mai sus), că mai am multe lucruri în minte despre care să mă întreb.

PS: La prima întrebare, toată lumea s/a pus de acord că “Dumnezeu NU este părtinitor”. A doua întrebare a venit sub forma frazei aceleia cu cei născuți în altă perioadă istorică și în altă țară ne-ortodoxă.
Reply With Quote