View Single Post
  #970  
Vechi 13.06.2009, 17:50:43
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit Concepția despre hirotonie la “Noul Ierusalim de la Pucioasa” (VI)

[SIZE=4]Mai observăm din acest verset că [COLOR=#ff6600]punerea mâinilor[/COLOR] este un har al Duhului Sfânt, dat prin proorocie nepieritoare, și o învățătură care trebuie păzită neștirbită, căci Domnul a zis: [COLOR=#993300]“Învățându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, și iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârșitul veacului. Amin. (Mat.,[/COLOR][COLOR=#993300]28:20)”[/COLOR]. Cei care pretind că Domnul a părăsit Biserica Sa, dezamăgit fiind de unele neîmpliniri ale ei, iar lanțul celor unși prin hirotonie s-a rupt în mai multe locuri, sunt niște calomniatori ai lui Hristos și niște mincinoși, căci ei Îl fac mincinos chiar pe Hristos, Cel care a rostit această proorocie. Tot aici se mai arată că hirotonia nu este lăsată în păstrare și în lucrare oricui, ci este rezervată în mod particular [COLOR=#ff6600]mai-marilor preoților[/COLOR], care sunt episcopii. Se cristalizează așadar, pe îndelete, temeiurile canonice care stau la baza învățăturii despre hirotonie. Ea devine parte integrantă a catehismului ortodox și o componentă fundamentală a pastorației:[/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=#993300]…A învățăturii despre botezuri, despre [/COLOR][COLOR=#ff6600]punerea mâinilor[/COLOR][COLOR=#993300], despre învierea morților și despre judecata veșnică. (Evr., [/COLOR][COLOR=#993300]6:2)[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]
[SIZE=4]Hirotonia este atât de importantă, încât Sf. Apostol Pavel face o mențiune specială asupra grijii ca aceasta să fie administrată cu cea mai mare reponsabilitate, pentru a feri biserica de întinarea păcatelor, și în mod special, de simonie: [/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=#993300]Nu-ți [/COLOR][COLOR=#ff6600]pune mâinile[/COLOR][COLOR=#993300] degrabă pe nimeni, nici nu te face părtaș la păcatele altora. Păstrează-te curat. (I Tim.5:22)[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]
[SIZE=4]După toate acestea, câteva lucruri tot mai rămân neclare: [/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]1. Dacă “preoția” pucioșilor este superioară, fiind “[COLOR=blue]după rânduiala lui Melchisedec[/COLOR]”, de ce se mai acoperă ei cu arhieria lui Irineu Bistrițeanul, căci acesta este rămas mult în urmă, săracul, el fiind preoțit doar “[COLOR=#ff6600]după rânduiala lui Aaron[/COLOR]”? De ce nu-l lasă pe bietul om în pace, ba încă l-au mai făcut (fără voie) și “patriarh” al “bisericii” lor, punându-i în spinare o responsabilitate pe care n-o poate duce?(dar nici nu vrea).[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]2. De ce nu se fac ei patriarhi unul pe altul, așa cum “[COLOR=blue]cei trei fii unși[/COLOR]” s-au făcut “episcopi”, dar au rămas și “preoți” în același timp?? Ar fi interesant, să existe și o biserică cu trei patriarhi odată.( care sunt și “episcopi” și “preoți” în același timp!) Ce nevoie mai au ei de Irineu ca de un alt patriarh, care e un încăpățânat și un neîmplinit în “rânduiala lui Melchisedec” și nu le este deloc supus, pentru că:[/SIZE]
[SIZE=4]– respectă ad litteram legiuirile bisericești ale B.O.R., [/SIZE]
[SIZE=4]– s-a dezis în mod public de ei, [/SIZE]
[SIZE=4]– nu mai are și nu mai vrea să aibă nici o tangență cu ei, de nici un fel, de mai bine de 17 ani?[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]3. La urma urmei, de ce sunt “cei trei” de la Pucioasa și “preoți” (căci se îmbracă la fel ca preoții), dar și “episcopi” în același timp (denumindu-se unii pe alții “arhierei” și binecuvântând gloatele cu două mâini, ca și arhiereii)? Ce urmăresc ei prin acest “cumul de funcții”?[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]4. În consecință, (teoretic vorbind) cum pot fi compatibile simultan, la aceeași persoană, două funcții ierarhice care se exclud (prin completare și totodată prin substituție) una pe alta (preoția și arhieria)?[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]5. Dacă hirotonia nu mai e bună de nimic, de ce mai binecuvintează ei cu mâinile, și cu patrafirul pe capul penitenților, deși prin “[COLOR=blue]Cuvânt[/COLOR]” au primit poruncă de la “[COLOR=blue]Dumnezeul de la Noul Ierusalim-Pucioasa[/COLOR]” să nu se mai folosească de gesturi și de atingeri cu credincioșii (mai ales cu femei!)?[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]6. Dacă vor pune în practică ultimile “indicății” din “[COLOR=blue]Cuvânt[/COLOR]”, care le cere să plaseze “preoți” și “diaconi” prin “cetăți” ( mai precis, prin localitățile unde s-au întemeiat “obști” ale [COLOR=blue]Noului Ierusalim[/COLOR]), cum vor face consacrarea lor? Vor apela la bunăvoința “[COLOR=blue]patriarhului Irineu[/COLOR]”, ploconindu-se astfel B.O.R.-ului (pe care nu pot să-l sufere), sau se vor folosi de cei trei preoți-episcopi care pretind că “[COLOR=blue]sunt puși și unși după rânduiala lui Melchisedec[/COLOR]”?[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]7. De unde au ei [COLOR=blue]antimise[/COLOR] pentru “sfintele liturghii”, acolo unde intenționează să instaleze “preoți” pucioși, dacă n-au episcop consacrat canonic, care să le sfințească antimisele? Sau au de gând să slujească fără antimis?[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]8. Cum îl respectă ei pe episcopul locului (pe arhiereul de Târgoviște, Nifon Mihăiță), așa cum pretind de fațadă, dacă refuză orice relație canonică de ascultare față de acesta?[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]9. Pentru târnosirea bisericii de la Pucioasa, în 1991 au apelat la episcopul Irineu. La cine vor mai apela acum, pentru sfințirea bisericilor în care vor să așeze noi “preoți” pucioși?[/SIZE]
[SIZE=4][/SIZE]
[SIZE=4]10. Pentru sfințirea bisericilor este nevoie de Sfântul și marele Mir, care se pregătește numai în bisericile autocefale. Dacă vor folosi un asemenea Mir, preparat deja de către B.O.R., înseamnă că implicit vor recunoaște ca autentică acea Biserică pe care tot ei o reneagă în același timp (ceea ce este un nonsens). Dacă își vor “prepara” singuri Marele Mir, fiindcă tot se consideră ei “[COLOR=blue]singura biserică adevărată[/COLOR]”, ar trebui să se supună rânduielilor canonice legate de această “preparare”, în primul rând în ceea ce privește ascultarea față de episcopul locului. O dilemă din care va fi greu, dacă nu imposibil de ieșit.[/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]
[SIZE=4]* * *[/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]
[SIZE=4]Pentru noi, ortodocșii, Biserica este Una, Sobornicească și Apostolească. Ea este purtătoarea Sfântului Duh, primit de Sfinții Apostoli la Cincizecime, și transmis urmașilor lor episcopi, preoți și diaconi, prin Sfânta Taină a Hirotoniei. Biserica este deci infailibilă și nedespărțită de Hristos, așa cum El a făgăduit (v. [COLOR=#993300]Mat., [/COLOR][COLOR=#993300]28:20[/COLOR]), căci dincolo de orice considerente istorice, patristice și scripturistice, ea este menită a fi Mireasa lui Hristos. Este de neconceput ca după 2000 de ani, Hristos să Se despartă de Mireasa Sa, sau s-o părăsească, lăsând-o să se împotmolească singură în greșeli![/SIZE]
[SIZE=4]A culpabiliza Biserica, încercând apoi “a o corecta” cu paleative pseudo-teologice, prin care se “justifică” înființarea de noi biserici cu denumiri pompoase și rezonante, așa cum a fost cazul și cu secta neoprotestantă autointitulată “[COLOR=blue]Biserica Noul Ierusalim[/COLOR]”, care imaginează și propune soluții alternative pentru mântuire, în care doi indivizi instabili psihic, dar îndrăzneți, și care se pretind providențiali, Îl fac neputincios pe Hristos, racordându-L sistematic la neputințele, la scâncelile și la mofturile lor, înseamnă o insolentă blasfemiere chiar a Domnului nostru Iisus Hristos, Întemeietorul și Mirele Bisericii celei adevărate. [/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=purple]…………………………………………………………………[/COLOR][/SIZE]
[COLOR=purple][SIZE=4]Anca Estera [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=purple][SIZE=4]15 februarie 2008[/SIZE][/COLOR]
[SIZE=4][COLOR=purple]…………………………………………………………………[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]
[SIZE=4] [/SIZE]