View Single Post
  #976  
Vechi 15.06.2009, 15:29:07
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vsovi Vezi mesajul
Domnule, eu am impresia ca este vorba de trei randuieli ale preotziei shi nu doar doua caci Melchisedec nu e totuna cu Iisus Hristos, ci Melchisedec are o randuiala iar Iisus Hristos alta randuiala shi Aaron alta randuiala. Toate trei sunt veshnice shi toate sunt date de la Dumnezeu.
Cea mai Mare este a Domnului Iisus Hristos, este randuiala veshnica a Tatalui shi a Fiului shi a sf Duh, dupa asta Urmeaza randuiala data lui Aaron, ca randuiala veshnica shi este o randuiala a proorociei shi dreptatzii intru sfintzenia lui Dumnezeu iar a Treia este a lui Melchisedec, shi aceasta este veshnica shi este o binecuvantare veshnica parinteasca intrucat este o binecuvantare data de la Cel Preainalt lui Avraam care era un om drept. Dupa cum se observa Melchisedec nu shtiu sa-l fi uns pe Avraam ci l-a binecuvantat prin Cuvant shi ridicarea mainilor probabil, iar Avraam, Isaac, shi Iacov au binecuvantat shi au uns, iar Hristos a pus mainile peste ucenici shi a suflat, lasandu-se uns shi botezat dupa randuiala lui Aaron shi mai tarziu botezat de Ioan cu apa, Ioan care slujea in Duhul lui Ilie, deci dupa randuiala lui Aaron, Cereasca... deci iata cum Smerenia Fiului Omului care deshi a fost shi este Cel mai mare preot al lui Dumnezeu, a sfintei Treimi, s-a smerit pe sine ca sa fie uns dupa preotzia lui Aaron care era un preot a lui Dumnezeu shi prooroc al lui Moise prooroc al lui Dumnezeu, iar Avraam, Isaac shi Iacov (Israel) ca oameni dreptzi ce-L aveau pe Dumnezeu ca Stapan shi de El ascultau shi-L iubeau shi Lui se inchinau, ei au fost binecuvantatzi de catre Melchisedec de la Dumnezeul Cel Preainalt... deci iata cum s-a inchins Triunghiul preotziei, cercul sfintzeniei, smerenia shi desavarshirea iubirii pe calea dreptatzii... neprihanirea shi veshnicia... vietzii.

deci am impresia ca sunt trei randuieli veshnice ale preotziei shi nu doua, dar nu afirm ca ash shti caci nu am citit nimic ci doar asha intuiesc, asha imi pare, sper ca de la Dumnezeu, asha simt, parca asha ar rezulta din scripturi din putzinul care am citit dar e foarte posibil ca sa ma inshel... caci nu shtiu ce au scris sfintzii shi proorocii shi cum au explicat ei, in Duhul... despre Sfanta Treime shi Cunoashterea Lui Dumnezeu... pe Cale.
[SIZE=3]Nu există decât două preoții: o preoție trecătoare, cea a lui Aaron, și o preoție veșnică, cea a lui Hristos, care este după rânduiala lui Melchisedec tocmai pentru că este veșnică, deci nu are nici început nici sfârșit.[/SIZE]
[SIZE=3]Hristos a fost numit Arhiereu cu Preoție veșnică chiar de către Tatăl. Iată 4 temeiuri biblice în acest sens:[/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=maroon]“În alt loc se zice: "Tu ești Preot în veac după rânduiala lui Melchisedec".”(Evr. 5,6)[/COLOR][/SIZE]

[COLOR=maroon][SIZE=3]“Iar de Dumnezeu a fost numit: Arhiereu după rânduiala lui Melchisedec.” (Evr. 5,10) [/SIZE][/COLOR]

[COLOR=maroon][SIZE=3]“ Unde Iisus a intrat pentru noi ca înaintemergător, fiind făcut Arhiereu în veac, după rânduiala lui Melchisedec.” (Evr. 6,20)[/SIZE][/COLOR]

[COLOR=maroon][SIZE=3]“ Aici însă, Iisus, prin aceea că rămâne în veac, are o preoție netrecătoare (veșnică).” (Evr. 7,24)[/SIZE][/COLOR]

[SIZE=3]Hristos primind această preoție netrecătoare, care a jertfit odată pentru totdeauna jertfa sângeroasă a Trupului Său, S-a făcut chezașul unui mai bun testament:[/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=maroon]“ Acum însă, Arhiereul nostru a dobândit o slujire cu atât mai osebită, cu cât este și Mijlocitorul unui testament mai bun, ca unul care este întemeiat pe mai bune făgăduințe.[/COLOR] [COLOR=maroon]” (Evr. 8,6)[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=3]Orice testament presupune însă existența unui testator și a unor moștenitori, care primesc moștenirea întreagă și neștirbită. Moștenitorii au parte și ei de o preoție sfântă, după aceeași rânduială, căci Sfânt este Cel care le lasă lor moștenirea:[/SIZE]
[COLOR=maroon][SIZE=3]“ Și voi înșivă, ca pietre vii, zidiți-vă drept casă duhovnicească, preoție sfântă, ca să aduceți jertfe duhovnicești, bine-plăcute lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos; […] Iar voi sunteți seminție aleasă, preoție împărătească, neam sfânt, popor agonisit de Dumnezeu, ca să vestiți în lume bunătățile Celui ce v-a chemat din întuneric, la lumina Sa cea minunată,…”(I Petru 2:5,9)[/SIZE][/COLOR]

[SIZE=3]Biserica este păstrătoarea acestei preoții primită de la Hristos, ca purtătoare întru continuitate veșnică de jertfă nesângeroasă, pentru că Hristos este cap Bisericii și este nedespărțit de ea de la începuturile întemeierii ei la Cincizecime, și până la sfârșitul veacurilor. Hirotonia este un act văzut care consfințește primirea acestei preoții.[/SIZE]

[SIZE=3]Pretenția pucioșilor de a înființa (fără hirotonie validă, ci din pură imaginație) o nouă preoție a lui Hristos zisă “după rânduiala lui Melchisedec” este echivalentă cu invenția roții fără spițe, la finele secolului XX.[/SIZE]