Ancah,
Da, Ioan Gura de Aur e constistent in ce zice el,in punctul lui de vedere. Dar interpretarea de la care pleaca este ca Adam avea inainte si dupa muscatura aceeasi cunoastere a binelui si a raului. Iar pomul cunoasterii nu reprezinta nimic, nu el le-a dat cunoasterea, o aveau dinainte, numai ca prin muscatura (neascultare) Adam si Eva au avut ocazia sa fie pedepsiti si astfel cunoasterea binelui si a raului se materializeaza , e inteleasa mai profund, capata sens mai accentuat prin pedeapsa.
Mie mi se pare o explicatie trasa de par. Mai ales ca Ioan Gura de Aur nu introduce in discursul sau cateva din versetele cruciale din Geneza( cum ar fi 3-22, cel cu "a ajuns ca Noi", si cel putin inca unul pe care nu mi-l amintesc acum).
Ceea ce trebuie eu sa fac, este sa vad daca toti sfintii parinti merg pe aceeasi idee. Am auzit pe aici ca "a ajuns ca Noi" ar fi o ironie, ideea preluata de pe la un sfant parinte. O sa gasesc si asta. Daca constat ca sfintii nu au o imagine unitara asupra Genezei, o sa-mi formez propria mea teorie. Este ce spuneam eu inainte: pot fi gasite multe interpretari echivalente sau nu ale aceleasi idei din Biblie, numai una sau nici una dintre ele fiind corecta. Pe care o alegem atunci ? Eu zic pe nici una. Sa ramanem lipiti de Bibilie (lucru pe care il recomanda pe undeva si Ioan Gura de Aur).
|