View Single Post
  #44  
Vechi 08.07.2009, 08:39:02
cris cris is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.07.2005
Religia: Ortodox
Mesaje: 74
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Anca uita-te la discutiile pornite azi despre Iisus, om, pacate si ai sa vezi ce nelamuriri am.
Nu mai stiu nici de ce ma aflu pe lume, ce plan are Dumnezeu cu mine, nici ce am de facut si nici ce este pacat si ce nu.
Adica eu poate mai stiu ceva, dar altii le vad altfel si ajungem aici la o zapaceala de nu mai stie/intelege nimeni nimic.
Asta pentru ca fiecare intelege altfel lucrurile dar isi inchipuie ca el le stie pe toate.
Este derutant.
În general, deruta vine daca, in diverse etape, incerci sa pui de acord lumea cu Dumnezeu, avand ca scop adaptarea lui Dumnezeu la nevoile lumii, si nu ca lumea sa se apropie de voia lui Dumnezeu. De fapt Dumnezeu a facut acești pași, numiți Iconomia si pogorământul lui Dumnezeu și al sfinților Săi. Dar ceea ce a făcut se poate exprima doar ca paradoxuri sau antinomii, în limbajul și potrivit sensurilor cuvintelor cu care este lumea obisnuită.

Primul paradox este legat de veșnicie. Omul care pune de acord sensul acestui cuvânt cu lumea și nevoile ei , înțelege prin veșnicie că va exista la infinit, fără sfârșit, cu lume cu tot, eventual înoită, dar fără a schimba ceva esențial, și cu Iisus Hristos revenit și El tot în această aceeași lume.

Descriind schimbarea paradoxală de sens a cuvântului, ni se spune despre Hristos că este același ieri , azi și în veci. Această exprimare schimbă radical perspectiva asupra timpului , ca fiind liniar, de la trecut , prin prezent spre viitor. Ni se sugerează că trecutul , prezentul și viitorul se vor contopi în Împărăția cerurilor, și ca o consecință , pentru a intra lumea în Împărăție va trebui să iasă din timp și spațiu, nu prin distrugerea lor , ci prin contopirea, sau cum mai este numită, prin transfigurare.

De aceea , când omul ia parte la Liturghie cum se cuvine, știind ce se petrece cu el și, ca Taină, cu toată Biserica, el intră în timpul liturgic, ieșind parțial din cel istoric, liniar. Timpul liturgic are mai multe coordonate, între care cea mai cunoscută este cea a ciclului anual, adică anul bisericesc, având în centru Paștele , când se consideră încheiat un cerc al timpului liturgic, și următorul va fi repetarea identică, înțelegând prin aceasta aceeași Liturghie, aceleași Sărbători, pericope evanghelice.

Fiecare acumulează cât poate, după credința lui, spre a împlini o altă coordonată a timpului liturgic, cea de înălțare, referitoare la urcușul duhovnicesc, spre virtuți și cunoașterea mai adâncă a Tainelor. Și abia prin această componentă înțelege o parte a paradoxului veșniciei, a antinomiei legate de porunca de a te lepăda de lume și chiar de tine însuți , spre a putea urma lui Hristos, adică a urma nu numai în Împărăție, ci și în slavă, pentru că Dumnezeu ne vrea, și pe noi toți, FII întregi, nu lipsiți de moștenire.
Reply With Quote