View Single Post
  #148  
Vechi 08.07.2009, 17:58:02
Litanu Litanu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
Implicit

Citat:
În prealabil postat de strajeru Vezi mesajul
Sa vorbim acum despre botez,mai ales cel al copiilor:
Ar trebui sa reformulezi. "Sa vorbim" este incorect spus pentru ca tu nu faci decat sa dai "copy" si "paste". Pot face si ceilalti la fel, sa copieze articole. Ce frumusete de discutie ar iesi!


Citat:
În prealabil postat de strajeru Vezi mesajul
[SIZE=3]Botezul trebuie aplicat și copiilor, căci el a înlocuit tăierea împrejur din Legea Veche, care se făcea copiilor de parte bărbătească chiar la opt zile după naștere;


Tu esti de acord cu aceasta afirmatie copiata? Atat de usor desfiintati ceea ce ne invata Mantuitorul si Sfintii Apostoli despre botez?

Copiiilor de evrei li se facea taierea imprejur, pentru ca se nasteau evrei; faceau parte din poporul ales de Dumnezeu, nefiind nevoie de o alegere a lor si de o marturisire.

Botezul este cu totul altceva: "marturia unui cuget curat inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3:21). Vrei sa desfiintezi spusele sfantului apostol, cu niste interpretari copilaresti?


Citat:
În prealabil postat de strajeru Vezi mesajul
[/SIZE]
Citat:
În prealabil postat de strajeru Vezi mesajul
[SIZE=3]Potopul de pe vremea lui Noe a închipuit Botezul (Fac. 7, 1; I Petru 3, 20–21).


Interesant. Un fenomen care duce la nimicirea, aproape in totalitate, a omenirii pacatoase este considerat simbolul botezului. Mai aveti din astea?

Citat:
În prealabil postat de strajeru Vezi mesajul
[/SIZE]
Citat:
În prealabil postat de strajeru Vezi mesajul
[SIZE=3][SIZE=3]Botezul poate fi dat și pruncilor pe temeiul credinței altora (a nașilor și a părinților).


"Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit" (Marcu 16:16) Sunt cuvintele Mantuitorului. Si sunt foarte clare. Nu este nevoie sa veniti cu interpretari fanteziste ale unor versete care nu au nici o legatura cu botezul.

Citat:
În prealabil postat de strajeru Vezi mesajul
[/SIZE]
Citat:
În prealabil postat de strajeru Vezi mesajul
[SIZE=3]Biblia ne dă chiar câteva cazuri concrete de Botez aplicate copiilor (I Cor. 1, 16; Fapte 16, 14–15, 32–33; 18, 8). Cine să fie înțeleși prin cuvintele „casa ei”, „toți ai lui”, „casa lui”, „casa lui Ștefana”, dacă nu toți membrii familiei, până la cel mai mic copil din ea? [/SIZE]
Citat:
În prealabil postat de strajeru Vezi mesajul
[/SIZE]
Ma simt nevoit sa repostez niste afirmatii pe care le-am mai facut:

[SIZE=3]Deoarece în Biblie nu se găsește nici un text care să raporteze vreun botez infantil, unii se referă la cele cinci cazuri din Noul Testament când este vorba de „toată casa" unor convertiți la creștinism, afirmându-se că în aceste cazuri putea fi vorba și despre copii aflați în acele familii. Să vedem situațiile concrete:[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
  • [SIZE=3]Corneliu. Îngerul i-a spus sutașului că „vei fi mântuit tu, și casa ta" Fapte 11,14. În timpul vorbirii lui Petru, Duhul Sfânt S-a pogorât „peste toți cei ce ascultau Cuvântul" (10,44). Petru, văzând fenomenul miraculos, „a poruncit să fie botezați... cei care au primit Duhul Sfânt" (10,48.47). [/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]Nu pot scăpa amănunte semnificative: au fost botezați toți care au primit Duhul Sfânt. Duhul Sfânt S-a pogorât asupra celor ce ascultau Cuvântul. Chiar dacă ar fi fost de față și pruncii cu mamele lor, cine ar putea admite că acești prunci „au ascultat Cuvântul"? [/SIZE]
[SIZE=3]Pentru că a asculta Cuvântul presupune dorința de înțelegere și colaborarea facultăților intelectuale.[/SIZE]
[SIZE=3]Cine ar putea admite așa ceva în cazul pruncilor, fiind ei chiar și niște genii?[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]2. Lidia „a fost botezată ea și casa ei" (Fapte 16,15). Înainte Pavel a vorbit femeilor adunate laolaltă (v. 13). Lidiei „Domnul i-a deschis inima ca să ia aminte la cele ce spunea Pavel" (v. 14). Se adeveresc și în acest caz cuvintele lui Tertullian că „vestireaCuvântului precede botezul", adică botezul este urmarea vestirii Cuvântului. Cum ar putea acesta fi valabil în cazul unor prunci? Apoi când Pavel a ieșit din temniță, a intrat în casa Lidiei și i-a mângâiat pe frații „din casa ei". Probabil frații erau îngrijorați dincauza arestării apostolului. S-ar putea presupune că niște prunci ar fi putut fi îngrijorați din cauza celor petrecute cu Pavel?[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]3.Temnicerul din Filipi „a fost botezat îndată, el și toți ai lui" (Fapte 16,33). Dar mai înainte Pavel și Sila „i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui" [/SIZE]
[SIZE=3](v. 32). Dacă tuturor, atunci se presupune că și eventualilor prunci! Dar cum arfi putut înțelege aceștia ceva din vestirea Cuvântului? După botez, temnicerul „s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (v. 34). [/SIZE]
[SIZE=3]Ar fi prea de tot să presupunem că și prunciis-au bucurat că ei înșiși au crezut în Dumnezeu.[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]4.Crisp, fruntașul sinagogii din Corint, „a crezut în Domnul împreună cu toată casa lui... și au fost botezați" (Fapte 18,8). Dacă pruncii din casa lui Crisp au avut capacitatea să creadă și ei, atunci, probabil, nu au putut fi exceptați nici de la botez. Dar în caz contrar?...[/SIZE]
[SIZE=3] [/SIZE]
[SIZE=3]5.Ștefana. Pavel recunoaște că „da, am mai botezat și casa lui Ștefana" (1 Cor. 1,16). Numai că la sfârșitul epistolei scrie despre cei botezați: „casa lui Ștefana... s-a pus cu totul în slujba sfinților" (1 Cor. 16,15). Dacă se presupune că în casa lui Ștefana au fost botezați și pruncii, atunci în ce fel s-au putut pune ei cu totul în slujba sfinților? Ce fel de prunci puteau să fie cei care puteau face un serviciu folositor membrilor majori ai comunității?[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Unde sunt cazurile concrete, pe care Biblia le da referitor la botezul copiilor? Poate in mintile celor care nu iubesc adevarul si vor sa "forteze" Sfanta Scriptura sa zica ceea ce vor ei. [/SIZE]
Reply With Quote