Citat:
Īn prealabil postat de cristinamaria
Da' ce-i cu conflictul asta intre autorii diverselor texte? Nu putem face schimburi de idei intre noi fara sa ne certam? Ideile sunt idei, indiferent de autorii lor. N-ar trebui sa ajungem la atacuri personale! .
|
Sa dea Dumnezeu ca apelul tau, cristinamaria, sa fie auzit de toti userii!
Citat:
Īn prealabil postat de cristinamaria
@Fanni71: cred ca ai dreptate, si cred ca Dumnezeu lucreaza si prin pacat. Ma gandesc aici in primul rand la faptul ca, asa cum diavolul nu poate face raul pur, exista o farama de bine si in raul facut de diavol, la fel si omul nu poate face pacatul pur, trebuie sa existe o farama de bine si in pacatul savarsit. Nu stiu daca aplicatia acestei teorii este cea mai potrivita asupra adulterului, dar stiu ca este foarte greu pentru cei care se situeaza in afara acestui pacat sa-i inteleaga mecanismul. Nu este suficient sa spui despre un lucru "este rau, este pacat, nu-l face!", ci trebuie sa mergi mai departe in adancul acelui lucru pentru a intelege cum poti sa il eviti. este foarte greu sa eviti adulterul atunci cand esti pus(a) in fata lui, dar te poti pazi de a ajunge in fata lui, evitand toate imprejurarile care ar putea duce indirect la acesta. pentru asta insa, trebuie sa cunosti lucrul de care te pazesti, pentru a sti cum sa te pazesti de el. Dumnezeu este iubire, si daca exista si cea mai mica farama de bine in pacatul omului, Dumnezeu va iubi acea farama.
|
Nu prea ma incanta ideea aceasta. Sigur ca in orice rau e si un bine, fara discutie, dar nu Dumnezeu ne pune sa pacatuim, ci diavolul, iar Dumnezeu incuviinteaza, pentru a ne pune la incercare. Dar lectia nu o invatam cat suntem in pacat, ci abia cand ne pocaim. Zic, sa nu luam slabiciunea noastra drept un indemn de la Dumnezeu; de la El avem liberul arbitru, de a spune da sau nu unei ispite.
acum ma gandesc cat de buna este educatia crestina in familie: daca copilul si adolescentul si apoi tanarul afla de existenta ispitei, exista sansa ca acesta sa-i reziste si s-o sesizeze de mai multe ori, invatand astfel "mecanismul " vietii.
Pacatul e pacat si nu trebuie sa-i cautam partea buna, caci nu este decat departare de Dumnezeu si in asta nimic bun nu poate fi.
Totusi, cristinamaria, gandeste-te ca poti invata aceasta lectie si fara sa pacatuiesti, caci ai legea inscrisa in subconstientul tau; deci nu-ti trebuie experienta pacatului pentru a sti ca acel lucru nu e bun. Singurul lucru care ne trebuie, si e si util, e suferinta. Lectia invatata prin suferinta nu se uita; avem memoria durerii ei si nu vrem sa o repetam.
Exista oameni care repeta de mai multe ori aceeasi greseala, fara a invata ceva, desi sufera. Oare de ce nu invata din propria greseala? Probabil ca nu doresc acest lucru. Tine tot de liberul arbitru.
Citat:
Īn prealabil postat de cristinamaria
Convingerea ta ca ai dreptate este atat de mare, incat chiar daca acum ai avea dreptate, cu o alta ocazie vei fi la fel de convins si fara sa ai dreptate.
|
Oare poate convingerea de acum, bazata pe cunoastere, sa anuleze discernamantul de mai tarziu? Putin probabil...
Dealtel si mie imi plac ideile exprimate clar si fara jumatati de masura ale lui Zaharia. Asta poate crea probleme celor slabi. Nu ca eu as fi tare, dar cand se formuleaza o idee imi place sa fie precisa si sa nu creeze dubii sau brese. Acest stil da o anumita consecventa. Dealtfel, cel care scrie cu grija nu se va hazarda sa scrie ce nu stie sau nu crede. Ceea ce se vede f clar din postarile lui Zaharia.