Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha
NU am emis nici o idee catolica, devreme ce augistinismul se leaga de perioada de dinainte de Schisma. Dealtfel nu vad nici o legatura cu Fericitul Augustin. Cununia inceteaza la moartea unuia din soti; iar ce e dincolo si tu ai spus ca nu se stie cum va fi. Am cautat si am citit si nu spune nicaieri ca e vesnica. Cum sa fie vesnica, devreme ce implica si unirea trupurilor intr-unul?!? Prin moartea fizica a unuia dintre soti, celalalt e liber sa se recasatoreasca...
Oricum apreciez cunoasterea ta in ceea ce priveste invatatura catolica... cum se face?!?
|
Anca, simplifici lucrurile cu 'dupa si inainte de schisma', dar e drept ca si ei le-am simplificat cu cuvantul 'augustinism'. As lasa de o parte acest aspect acuma, insa o singura precizare:
Ti-am explicat ca i se zice la noi fericit si nu sfant lui Augustin TOCMAI pentru ca sunt anumite probleme in doctrina lui care au dat probleme si mai mari dupa. Uite-te la parintele Staniloae daca nu ma crezi.
Nu stiu unde ai cautat tu, dar uite ca nici eu acum nu am timp sa caut (in afara de articolul pe care l-am postat la 'dragostea', te rog uite-te, dar acolo spune numai in treacat de asta), dar scrie peste tot ca este o deosebire aici cu doctrina catolica despre casatorie, ca la noi nu se incheie cu moartea. De asta preotii nu se recasatoresc nici dupa vaduvie, ca ei trebuie sa fie exemplu. Sigur, de obicei vaduvii laici se pot recasatori, dar se considera a doua casatorie, si nu te poti recasatori decat de trei ori, ca dupa divort. se considera o concesie facuta slabiciunii umane.
Am zis ca nu se stie cum va fi in sensul ca nu se stie cum va fi acea unire dupa moarte, dar nu ca nu va mai fi..
De altfel, casatoria nu este numai unirea trupurilor, caci 'un singur trup' nu se refera numai la trupul material, asa cum cuvantul 'trup' din 'Dumnezeu s-a facut trup ('sarx)' de la sf. Ioan nu inseamna numai trupul material, ci intreaga persoana umana. Un singurv trup la casatorie nu se reera numai la unirea sexuala, se refera la unirea vietii, la toate aspectele de unire din cadrul casatoriei.
Mi se pare mie, sau vad o usoara ironie in intrebarea cum se face ca stiu cate ceva din doctrina catolica? Care este problema, de fapt?
Sigur ca se invata si asta la teologie, pentru ca de multe ori ne definim si prin comparatia cu ce nu este ortodox sau este mai putin ortodox.